10-05-2013, 02:35 (Dette opslag var sidst ændret: 10-05-2013, 02:42 af Arbejdsnarkomanen.)
Det er ligemeget
Da kilenformen er som på billedet: http://energiwiki.dk/images/3/3e/6r_fig_1.png
Så den ser ens ud, om du kommer den på den ene vej, eller den anden. Dog ikke på vrangen
(10-05-2013, 02:35)Arbejdsnarkomanen Skrev: Det er ligemeget
Da kilenformen er som på billedet: http://energiwiki.dk/images/3/3e/6r_fig_1.png
Så den ser ens ud, om du kommer den på den ene vej, eller den anden. Dog ikke på vrangen
Haha, - Ja jeg tænkte osse lige på vrangen, da jeg skrev om det er lige meget hvordan den vender. Men så langt er jeg godt med. Hihi.. Go' værkstedshumor der
Så er jeg klar.. - Hos Thansen sagde de osse at det var lige meget med omløbsretningen. Da jeg kom hjem med remmen, kom jeg dog til at se at der sørme er ikke mindre end 3 pile på. Men det kommer osse til at passe med at skriften kommer til at vende så den er læsbar udefra/forfra.
Næste udfordring bliver at få den sat på. Skal der skilles noget, eller kan man lirke den på ved at presse remskiverne sammen. Front/bag? Hvorpå først? Som i kan se var det ikke så svært at få den gamle rem ud, gav bare lidt rengøring derinde, haha.
10-05-2013, 15:19 (Dette opslag var sidst ændret: 10-05-2013, 15:19 af Arbejdsnarkomanen.)
Hold da kæft! Har den overhovedet ikke ødelagt noget?
Til montering, skal du have yderste remskive af, og så ligger du remmen ned i koblingen, og presser den sammen, og så er den lige til at få op på gliderøret
(10-05-2013, 15:19)Arbejdsnarkomanen Skrev: Hold da kæft! Har den overhovedet ikke ødelagt noget?
Til montering, skal du have yderste remskive af, og så ligger du remmen ned i koblingen, og presser den sammen, og så er den lige til at få op på gliderøret
Motoren starter perfekt, og den går super i både tomgang og ved gas, altså uden tandrem. Ved ikke hvordan man tjekker om den har ødelagt krumtappen.
(10-05-2013, 15:19)MSJ1982 Skrev: Du skal have Variatoren af, du kunne liges godt have købt nye ruller og nylon styr
Husk at tjekke om krumtappen har taget skade, samt Varo og kobling, da der godt kan ske slemme ting når sådan en rem knækker
Ja du har ret i at jeg nok burde skifte rullerne og nylonstyr når jeg skal igang. Når jeg kigger på ruller til en G-buddy er der mange forskellige vægte, nogen der ved hvad den er født med. Det kan vel ikke ses på de brugte der tages ud?
(10-05-2013, 15:50)scooter-henrik Skrev: Motoren starter perfekt, og den går super i både tomgang og ved gas, altså uden tandrem. Ved ikke hvordan man tjekker om den har ødelagt krumtappen.
Du tjekker om alle riller i krumtappen, er intakte. Og hiver i krumtapspinden, op/ned. Kan den bevæges op/ned, er den muligvis udskiftningsmoden. Den må godt kunne hives ind/ud, men ikke mere end 1-2mm.
10-05-2013, 17:30 (Dette opslag var sidst ændret: 10-05-2013, 17:31 af scooter-henrik.)
(10-05-2013, 16:15)Jps Skrev: Du tjekker om alle riller i krumtappen, er intakte. Og hiver i krumtapspinden, op/ned. Kan den bevæges op/ned, er den muligvis udskiftningsmoden. Den må godt kunne hives ind/ud, men ikke mere end 1-2mm.
Jøsses da, lyder som om at hele motoren skal skilles ad helt ind til det aller-helligste, så langt har jeg aldrig været inde i motoren før. Indtil videre har jeg ikke været længere inde/nede end til ventilerne. Det bliver det ikke til idag.
Remmen er skiftet, takket være en god nabo med en el-skraldenøgle. Ruller og styr er osse røget i igen uden udskiftning, de har jo "kun rullet" 20.000 km. Og der kunne da osse kun lige anes en lille bitte slidflade. Så nu kører den perfekt, akkurat som før. Så må den køre til den eksploderer.
Krumtapspinden han taler om er den varioen sidder på.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.