Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Hej folkens.
Så blev jeg efterhånden godt træt af at skulle trille med 22-25 km/t for at have tålelige omdrejninger, så jeg bestemte mig for at prøve malossi multivar med den begrænsning der fulgte med dér.
Den originale begrænsning er vist 14-17mm eller der omkring og gav en tophastighed på 30 km/t på gps som maskinen er nu med omdrejningerne begrænset til 7800.
Den begrænsning der var i multivar kittet gav sammen med multivaren en tophastighed på 38 km/t på gps og er så under den grænse på 42 km/t, som man ifølge sikkertrafik.dk må kunne køre.
Har engang før et eller andet sted fået at vide at den begrænsning var en 45-begrænsning, men det lader så til at det ikke er tilfældet. Ville lige dele det med jer.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Du må køre 30km/t. Ikke 42km/t, så hvis du bliver målt med 38 km/t giver det en pæn bøde på 1000 kr mener jeg.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(28-12-2012, 22:28)DarkSide Skrev: Du må køre 30km/t. Ikke 42km/t, så hvis du bliver målt med 38 km/t giver det en pæn bøde på 1000 kr mener jeg.
Jeg må køre 30 km/t men maskinen må ifølge den hjemmeside kunne køre 42 km/t.
Jeg har skiftet for at det er muligt for mig at køre 30 km/t med omdrejninger omkring 6000-6500 i stedet for at 30 km/t ligger på omdrejninger ved 7500.
Højere gearing og lavere omdrejninger ved samme hastighed som ellers burde give bedre benzinøkonomi.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(28-12-2012, 22:39)DarkSide Skrev: Det ændrer ikke på det er hastigheder på rullefeltet, man har jo hørt om flere der rendte over de 42 km/t på rullefeltet selvom de sjældent kunne presses over 30km/t på vejen, så du skal nok være lidt varsom.
Big2 viste jo 53,2 km/t på feltet, men den reelle fart på vejen var 55-57 km/t. Så man skal ikke stole på rullefeltsmålinger. Holder man knallerten under 38 km/t, så risikerer man højest en bøde på 1.000 kr.
Ivecar plus 2023.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(28-12-2012, 22:43)Jps Skrev: Big2 viste jo 53,2 km/t på feltet, men den reelle fart på vejen var 55-57 km/t. Så man skal ikke stole på rullefeltsmålinger. Holder man knallerten under 38 km/t, så risikerer man højest en bøde på 1.000 kr.
Jeg har så set en Puch der kun kunne køre 30km/t på vejen blive målt til 42km/t på rullefeltet.
Så man skal passe på, de viser vist lidt som vinden blæser.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(28-12-2012, 22:46)DarkSide Skrev: Jeg har så set en Puch der kun kunne køre 30km/t på vejen blive målt til 42km/t på rullefeltet.
Så man skal passe på, de viser vist lidt som vinden blæser.
Meget underligt . Og ja, man må holde sig på måtten. Big3 kører jo så 34-36 km/t, så det er vist rigeligt . En skam, at et rullefelt koster ca. 50.000 kr.
Ivecar plus 2023.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Den med at der er forskel på vej og rullefelt er, hvis måleudstyret er indstillet ordenligt, kun for to-taktere, der ikke er begrænset i omdrejningerne.
Min er jo begrænset både i gearing og omdrejningstal, så den har en reel stopper der er det samme om jeg har 50 kg ekstra vægt på eller om jeg læner mig forover og er aerodynamisk ned af bakke.
Men altså dengang da scooteren sidst blev taget på rullefelt viste den 63 km/t, hvor jeg nogle uger før havde målt den på gps til at kunne ramme 65 km/t, så dér var deres rullefelt vist indstillet ordenligt.
Ved i om det sker ofte at rullefeltene viser meget forkert?
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(28-12-2012, 22:50)Baddi Skrev: Den med at der er forskel på vej og rullefelt er, hvis måleudstyret er indstillet ordenligt, kun for to-taktere, der ikke er begrænset i omdrejningerne.
Ved i om det sker ofte at rullefeltene viser meget forkert?
Dr.Big kører lovligt med ubegrænset Cdi, men måske burde man købe en begrænset en af slagsen
Jeg ved kun fra min egen måling, at der var en misvisning .
Ivecar plus 2023.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
|