Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco venus motor problemer
#1
Hej herinde.
I lyder som om i ved en del om scootere. Jeg ville blive glad for en håndstrækning. Jeg er en gammel yamaha mand og har lovet at fixe min søsters giantco venus. Den vil ikke starte og skulle den endelig starte dør den når den kommer ned i omdrejninger. Jeg har gjort følgende:

1. Stillet ventiler til 0.10 er det ok nogle siger 0,6 ind og 0,8 ud ?? ( uden held).
2. Skiftet tændrør tjekket gnist ok.
3. Renset kaburator og tjekket membran ingen synlig skade.
4. Lavet alle vacumslager der var knækket.
5 Tjekker om der løber benzin til ved vacum.

Det virker som om den ikke for brændstof.
Tændrøret virker tørt.

Hilsen Erling
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvad farve har tændrøret? Benzin filteret?
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#3
Fortvivlet Har ikke selv meget forstand på det, men kun være svømmer lukker af for benzin, måske sidder der en smule snavs i indløbet .
Svar
#4
Jeg har været ude for at der i den lille kanal der leder benzin til nåleventilen var stoppet. Har du haft blæst alle kanaler igennem med trykluft? Ellers kan det være en god ide.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar
#5
(14-12-2012, 10:20)Fut Skrev: Jeg har været ude for at der i den lille kanal der leder benzin til nåleventilen var stoppet. Har du haft blæst alle kanaler igennem med trykluft? Ellers kan det være en god ide.
Hej igen
Har renset hele kaburatoren igennem
Tændrøret er nyt til den model købt at T-hansen
Forventer at lægge lidt film om om dens problemer
Kender i den korrekte ventil afstand?
Jule Hilsen Erling

Du bedes venligst huske, at bruge punktummer til at afslutte sætninger, tak. Jps.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
0.08 ellers kan en stram 0.10 gå an..

Hvad gør den, når du prøver at starte?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#7
(14-12-2012, 15:58)MSJ1982 Skrev: 0.08 ellers kan en stram 0.10 gå an..

Hvad gør den, når du prøver at starte?

Hej tusind tak for svarene. Den giver et lille start anslag og derefter død igen. Jeg filmer lidt og lægger filmen her op. har lige stillet ventilerne til 0.050.
Det siges på diverse videoer på youtube at dette er afstanden? Det virker som om den mangler brændstof, men Karburatoren har jeg renset. Vakuum ser ud til at virke benzin løber til ved sug.
Vacuum til den lille ventil der er forbundet med rør under cylinder hvad er det til og hvordan testes det?

Den lille elstyret "dims" på Kaburatoren er det chocker? Kan det være den når den ikke starter kold? Maskinen har været startet en gang og kunne løbe med gas men når den kom ned i lave omdrejninger døde den igen og kunne ikke starte igen. ( lyder som falsk luft)?
Svar
#8
Ond Når du er på et scooter forum og vi fortæller afstanden, så er det jo nok det du skjal gå efter.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
(18-12-2012, 12:49)ezl Skrev: Hej tusind tak for svarene. Den giver et lille start anslag og derefter død igen. Jeg filmer lidt og lægger filmen her op. har lige stillet ventilerne til 0.050.
Det siges på diverse videoer på youtube at dette er afstanden? Det virker som om den mangler brændstof, men Karburatoren har jeg renset. Vakuum ser ud til at virke benzin løber til ved sug.
Vacuum til den lille ventil der er forbundet med rør under cylinder hvad er det til og hvordan testes det?

Den lille elstyret "dims" på Kaburatoren er det chocker? Kan det være den når den ikke starter kold? Maskinen har været startet en gang og kunne løbe med gas men når den kom ned i lave omdrejninger døde den igen og kunne ikke starte igen. ( lyder som falsk luft)?

Har du fået fat i T-hansens søgerblad, har du nok fundet ud af, at den ikke indeholder en 0,08 og derfor gør mange af os det, at vi så stiller ventillerne (Begge to!) til at være stramme 0,10'er. Det virker!Blink med øjet
Hvorfor spørger du herinde på siden, når du alligevel går hen og gør hvad andre har sagt/skrvet på youtubeNeutral
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(14-12-2012, 13:22)ezl Skrev: Kender i den korrekte ventil afstand?

Det lokale Tante Hansen-værksted sagde 0,10mm til alle Giantco.
Svar
#11
(18-12-2012, 14:49)Ra1994gh Skrev: Har du fået fat i T-hansens søgerblad, har du nok fundet ud af, at den ikke indeholder en 0,08 og derfor gør mange af os det, at vi så stiller ventillerne (Begge to!) til at være stramme 0,10'er. Det virker!Blink med øjet

Ellers kan en 0.08 søgerblad købes her, til info for andre. Smil

http://www.daxshoppen.dk/s%C3%B8gebladss...p-417.html

Men ellers kan man da indstille til 0.10. Det lyder bare som en kasse søm. Grin

Svar
#12
(18-12-2012, 17:24)barden Skrev: Ellers kan en 0.08 søgerblad købes her, til info for andre. Smil

http://www.daxshoppen.dk/s%C3%B8gebladss...p-417.html

Men ellers kan man da indstille til 0.10. Det lyder bare som en kasse søm. Grin

Hejsa du må have gode ører hvis du kan høre forskel på 0,02mm..
Svar


Forum spring: