Søg Garagen Hej Gæst! Register

Har disse noen effekt ? Reed spacer.
#1
http://www.miniquadsracing.com/noname101.html
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(18-12-2012, 10:30)rune75 Skrev: http://www.miniquadsracing.com/noname101.html

Såfremt at det er alt hvad der skal til for at flowet ligger rigtigt i krumtapshuset vil de have en effekt, men jeg tillader mig at tvivle. Det vil dog hæve afstanden fra indsugningsporten på cylindren til reed-ventilen og hvis man kan time det sådan at luften ikke når at stoppe op i krumtapshuset og miste sin inerti inden det sendes op i cylindren, vil det have en betydelig effekt og jeg tror at en ekstra afstand her vil gøre at luften vil kunne bibeholde sin inerti ved lavere omdrejninger. Derudover hæver det volumen af krumtapshuset en lille smule, så der kan være mere luft dernede der kan pustes op i en eventuel større cylinder og siden den begrænsede volumen af krumtapshuset er en begrænsende faktor når der monteres større cylinder på en to-takter vil dette være en positiv ting. Smil

Jeg tror dog at den volumenforøgelse man får ikke er nok til at betyde særlig meget, men en ændring i bølgelængder af frekvens kan ske ved få cm længere eller kortere på bølgens vej kan dette rykke effektbåndet længere ned i omdrejninger. Idet de fleste tundele til to-taktere er lavet til at rykke effektbåndet opad er det dog ikke så meget bekvemt når det hele ikke passer sammen. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#3
Andre sælger dem bare som spacer, uden at nævne noget om bedre effekt. De bruges ofte når der monteres en stor karburator og bundkaret rammer blokken.

Jeg tror nu nok at de store motor producenter har placeret membranen så den sidder optimal, beregnet med simulations programmer osv?
Svar
#4
(18-12-2012, 11:21)12V Skrev: Andre sælger dem bare som spacer, uden at nævne noget om bedre effekt. De bruges ofte når der monteres en stor karburator og bundkaret rammer blokken.

Jeg tror nu nok at de store motor producenter har placeret membranen så den sidder optimal, beregnet med simulations programmer osv?

Motorene er designet til et kompromis mellem effekt, benzinforbrug, udstødning og larm, hvilket er grunden til at baneracerfyrene altid sliber i krumtapshuset for at optimere flowet, idet de prioriterer effekt højest. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#5
Jow, det er jeg nok klar over. Men en spacer vil forlængre indsugningsvejen og sænke trækområdet længere ned for mere moment i bunden og mindre top effekt.

Det der mest optimeres på membran placeringen er en så direkte vej ned til skyllekanalerne som mulig, ligesom det ses på højtydende cross motorer.

Jeg tror bare de sælger en spacer, og ikke noget effekt vidunder. Eneste fordel jeg kan se at man kan få plads til en lidt større membran ved at rykke den lidt ud af blokken.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
De skriver det kan give mere effekt og det er da rigtigt. Men det er ikke garanteret. Det afhænger af andre ting, som cylinder/studs/karburator størrelse, tændingen og hvor meget luft der kommer igennem karburatoren.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: