Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvordan sænkes kompressionen
#1
Hej folkens. Smil

Jeg regner med at have penge til en elektrisk superlader til januar og hvis den virker efter hensigten vil den give et tryk i motoren der er over atmosfærisk tryk.

Jeg har dog læst lidt på oktan tal og det ser ud til at når man når over en kompression på 12-13 stykker skal man til at bruge benzin på over 100, men det er sådan at agilityen vist allerede har en kompression på 11, så hvis jeg med trykladningen har et tryk på 1,5 atmosfære har jeg pludselig et kompressionsforhold på 16,5, hvor jeg ifølge flere internetsider skal op og bruge den dyre benzin for at undgå tændingsbanken. Fræk

Jeg tænkte så på, om man kan få tykkere bundpakninger eller sådan noget så forbrændingskammeret får en større volumen og derved sænke kompressionen, så jeg muligvis kan nøjes med at bruge 98 eller 99 oktan som man vist kan få på nogen tankstationer? Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du kan bruke 2 eller flere topp og/eller cylinderfot pakninger.


Har du en link til den superladeren ?

Kan den kobles sammen med innsprøytningsanlegget slik at det blir en komunikasjon mellom di to ?
Svar
#3
Vil flere pakninger stablet ikke give mulighed for utætheder? :O


Jeg har kontaktet E-bay sælgeren Twinair UK, som har sagt at han for £150 godt kan lave en til en 50cc motor. Fræk

Superladeren sluttes til TPS sensoren fra indsprøjtningen, således at der pustes mere når der gives mere gas og på den måde skulle man kunne få en mængde luft der ikke er for meget når man kun giver en smule gas og ikke er for lidt når man giver meget gas. Grin

Idet en 50cc motor er 24 gange så lille som en 1,2L bilmotor skal den også have meget mindre luft, hvilket tillader at man kan bruge mindre dele og derfor trække mindre strøm på at levere den nødvendige luft og tryk. Smil

Jeg venter til januar når jeg har penge med at udspørge ham om detaljer der kan afsløre mere om kvaliteten eller garantier for at den kan levere et overtryk mens motoren kører på fulde drøn og kan han ikke love noget som helst vil jeg i stedet gå tilbage til min oprindelige plan med at bruge Ecotrons' turbolader der jo desværre ikke er lavet til 50cc men mere til 125 eller 250cc motorer og derfor ikke vil være helt så effektiv til en lille motor. Fræk
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#4
Jeg er nødt til at spørge, tror du virkeligt på de virker ? Smil

Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Jeg har brukt opp til 4stk cylinderfot pakninger uten problem.

Hvis du googler litt om elektrisk superlader til scooter så vil du finne ut at om du får det til at virke så blir du den første i verden antageligvis.

Vær klar over at den elektriske superladeren må klare at pumpe ca 300 liter luft per minutt, om den skal gi noen effekt. Denne mengden må den klare at pumpe med et trykk på rundt 1,5 bar. Jeg er skeptisk til at en 12V vifte vil klare dette.

Motoren din suger inn 50cc x 4000 (8000omdr/min) = 200 liter pr minutt ved atmosfærisk trykk.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(13-12-2012, 14:47)DarkSide Skrev: Jeg er nødt til at spørge, tror du virkeligt på de virker ? Smil

Hvis bare den er lavet i den rette størrelse samt i den rette kvalitet skal det nok fungere og selv hvis den kun formår at give et meget lille boost betyder det stadig at motoren ikke længere selv skal suge luften og derfor vil det have en positiv virkning. Grøn grin

Det er bevist mange gange at dem man kan købe til biler for et par hundrede kroner der er på størrelse med en øldåse og lavet af plastik ikke virker, fordi at de ikke kan levere den store mængde luft og derfor ender som en begrænsning.

Netop det med kvaliteten er vigtigt, som vi kan se idet store bilproducenter er ved at udvikle reelle elektriske superladere til biler. Nøgleordet her er dog at der er stor forskel i hvor meget luft der kræves i en bil på 1-2 liter og en scooter på 0,05 liter, så mindre motorer og mindre komponenter kan bruges her, hvilket bringer prisen ned. Grin

Det der fangede min opmærksomhed ved Twinair UK var for det første at de var fra europa, at de lover en ordenlig styring af superladeren via tps-sensoren og at deres superlader koster 3-4 gange mere end de dyre af "plastik-pumperne". Jeg vil selvfølgelig stadig spørge ham om flere detaljer med hensyn til afbalancering og materialer men i første omgang lyder det bedre end de fleste andre man kan finde på nettet. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#7
(13-12-2012, 15:16)Baddi Skrev: Hvis bare den er lavet i den rette størrelse samt i den rette kvalitet skal det nok fungere og selv hvis den kun formår at give et meget lille boost betyder det stadig at motoren ikke længere selv skal suge luften og derfor vil det have en positiv virkning. Grøn grin

Det er bevist mange gange at dem man kan købe til biler for et par hundrede kroner der er på størrelse med en øldåse og lavet af plastik ikke virker, fordi at de ikke kan levere den store mængde luft og derfor ender som en begrænsning.

Netop det med kvaliteten er vigtigt, som vi kan se idet store bilproducenter er ved at udvikle reelle elektriske superladere til biler. Nøgleordet her er dog at der er stor forskel i hvor meget luft der kræves i en bil på 1-2 liter og en scooter på 0,05 liter, så mindre motorer og mindre komponenter kan bruges her, hvilket bringer prisen ned. Grin

Det der fangede min opmærksomhed ved Twinair UK var for det første at de var fra europa, at de lover en ordenlig styring af superladeren via tps-sensoren og at deres superlader koster 3-4 gange mere end de dyre af "plastik-pumperne". Jeg vil selvfølgelig stadig spørge ham om flere detaljer med hensyn til afbalancering og materialer men i første omgang lyder det bedre end de fleste andre man kan finde på nettet. Blink med øjet

Eneste jeg kan sige er host fusk, host host. Smil

Det er ikke for sjovs skyld at en ægte supercharger koster en formue, de elektriske er blot en hoax, de har alle det til fælles at de ikke virker.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#8
Nogle bilproducenter har leget med elektriske kompressorer, de trækker meget strøm!

Jeg vil næsten tro at de ekstra HK du leder efter bliver slugt af alle de batterier og tykke kabler du skal sløbe, samt opgraderet generator.

Kan din scooter forsyne 8A vedvarende, både fra batteriet og generatoren, samtidig med alt det andet lovpligtige lys? Jeg tror ikke, men mindre din Kymco er voldsom overdimensioneret.

Det han sælger ligner i øvrigt bare en sølvmalet radialblæser som bla. bruges som kabineblæser i biler, med et plasti-chrom luftfilter på indsugningssiden.

Ang kompressionen, få laserskåret et stykke rustfri metal i den tykkelse du skal bruge som spacer. En papirudgave på begge sider og det er tæt.
Svar
#9
(13-12-2012, 15:37)12V Skrev: Nogle bilproducenter har leget med elektriske kompressorer, de trækker meget strøm!

Jeg vil næsten tro at de ekstra HK du leder efter bliver slugt af alle de batterier og tykke kabler du skal sløbe, samt opgraderet generator.

Kan din scooter forsyne 8A vedvarende, både fra batteriet og generatoren, samtidig med alt det andet lovpligtige lys? Jeg tror ikke, men mindre din Kymco er voldsom overdimensioneret.

Det han sælger ligner i øvrigt bare en sølvmalet radialblæser som bla. bruges som kabineblæser i biler, med et plasti-chrom luftfilter på indsugningssiden.

Ang kompressionen, få laserskåret et stykke rustfri metal i den tykkelse du skal bruge som spacer. En papirudgave på begge sider og det er tæt.

Hmm. I får mig mere og mere overbevist om at det ikke er muligt med den mængde strøm scooteren har. Neutral

Men siden der altid er en udvikling på teknologiske områder vil jeg forhøre ham om det kan pumpe de 2-300 liter ved 1,5bar til et strømforbrug der ikke er for højt og kan det ikke det må jeg så satse på den traditionelle turbolader i stedet. Fræk

Men tak for idéen med at lave en spacer i stål, den havde jeg faktisk ikke tænkt på. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
I har nok ret i at jeg lige skal holde mig selv i ørene med strømforbruget når jeg jo allerede har både elektronisk indsprøjtning og digitalspeedometer. Fræk

Så er det nok smartere med en mekanisk løsning som turboladeren, men jeg kommer jo stadigvæk til at skulle sænke kompressionen og for nu står tankerne på flere bundpakninger, hvis de da kan holde tæt. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#11
(13-12-2012, 16:40)Baddi Skrev: I har nok ret i at jeg lige skal holde mig selv i ørene med strømforbruget når jeg jo allerede har både elektronisk indsprøjtning og digitalspeedometer. Fræk

Så er det nok smartere med en mekanisk løsning som turboladeren, men jeg kommer jo stadigvæk til at skulle sænke kompressionen og for nu står tankerne på flere bundpakninger, hvis de da kan holde tæt. Grøn grin

Chancen for du nogensinde for maskinen godkendt med turbolader er stort set lig 0% så, spar hellere dine penge. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#12
(13-12-2012, 16:19)Baddi Skrev: Men siden der altid er en udvikling på teknologiske områder vil jeg forhøre ham om det kan pumpe de 2-300 liter ved 1,5bar til et strømforbrug der ikke er for højt og kan det ikke det må jeg så satse på den traditionelle turbolader i stedet. Fræk

Du kan ikke pumpe noget med en blæser. Hvis du skal komprimere luft (og det skal du jo), så skal du bruge en kompressor. En blæser er ikke en kompressor og bliver aldrig en kompressor. Udover turbokompressoren (der har meget til fælles med en turbopumpe) er der fortrængningskompressorer. Roots blower, Sprintex, Rotrex, G-lader, ja selv stempelkompressoren er i kategorien "fortrængningskompressorer". Men fælles for alle kompressorer er et markant effektforbrug. Der skal virkelig postes noget effekt i for at få effekt ud. Det kan ikke lade sig gøre med en lille akkumulator på en scooter.
Svar


Forum spring: