Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tager ikke gas ordenligt
#1
Hej gutter jeg har lidt problemer med en af mine RS 50. Når jeg giver gas dør den i starten, indtil den kommer godt op i omdrejninger så er der ingenting, og når jeg sætter choker til tager den gas meget bedre/hurtiger. Tror i det er dysen der er forkert eller kan det være luftfilter? Luftfilteret på den er ikke orginal.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kunne da godt lyde som om den for for meget benzin i hvertfald. Ved ikke hvilken dyse der sidder på sådan en standard.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
Det lyder som den trænger til en anelse større dyse, pas på med ikke køre den helt ud i omdrejninger før det er klaret. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
(29-10-2012, 08:57)DarkSide Skrev: Det lyder som den trænger til en anelse større dyse, pas på med ikke køre den helt ud i omdrejninger før det er klaret. Smil

Kan den tage skade ved at man køre den ud i omdrejningerne som den er nu?
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
#5
(29-10-2012, 09:28)larsskive Skrev: Kan den tage skade ved at man køre den ud i omdrejningerne som den er nu?

Hvis dysen er for lille, så ja. Er chance for at du laver en varmesætning og skal ha skiftet cylinder og stempel. Er du uheldig, kan krumtappen også tage skade og så skal hele motoren skilles ad for at sætte nye lejer i og måske endda en ny krumtap.

Jeg er ikke helt sikker, men tror nok hoveddysen skal være omkring en #70-75 standard, og når der er et andet luftfilter på skal du nok 5-10 numre op. Så ud efter nogen dyser og få indstillet den rigtigt Smil
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(29-10-2012, 09:43)Havoc Skrev: Hvis dysen er for lille, så ja. Er chance for at du laver en varmesætning og skal ha skiftet cylinder og stempel. Er du uheldig, kan krumtappen også tage skade og så skal hele motoren skilles ad for at sætte nye lejer i og måske endda en ny krumtap.

Jeg er ikke helt sikker, men tror nok hoveddysen skal være omkring en #70-75 standard, og når der er et andet luftfilter på skal du nok 5-10 numre op. Så ud efter nogen dyser og få indstillet den rigtigt Smil

Okay så ved jeg det Smil Håbede på det måske kun var luftfiltret der skulle skiftes. Det er en ny RS 50 jeg fik igår, er altså lidt uheldig med dem, der er altså altid noget der er i vejen med dem Smil
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
#7
   
Den ser sådan ud Smil
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
#8
Jeg prøvede med et andet luftfilter men det er stadig det samme. Så jeg må gør som i sagde med dysen, tænkte jeg bare lige ville prøve luftfilteret først Smil
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar


Forum spring: