Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
Hej gutter jeg har lidt problemer med en af mine RS 50. Når jeg giver gas dør den i starten, indtil den kommer godt op i omdrejninger så er der ingenting, og når jeg sætter choker til tager den gas meget bedre/hurtiger. Tror i det er dysen der er forkert eller kan det være luftfilter? Luftfilteret på den er ikke orginal.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
Kunne da godt lyde som om den for for meget benzin i hvertfald. Ved ikke hvilken dyse der sidder på sådan en standard.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Det lyder som den trænger til en anelse større dyse, pas på med ikke køre den helt ud i omdrejninger før det er klaret.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
(29-10-2012, 08:57)DarkSide Skrev: Det lyder som den trænger til en anelse større dyse, pas på med ikke køre den helt ud i omdrejninger før det er klaret.
Kan den tage skade ved at man køre den ud i omdrejningerne som den er nu?
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
Svar: 1.730
Tråde: 72
Tilmeldt: May 2008
(29-10-2012, 09:28)larsskive Skrev: Kan den tage skade ved at man køre den ud i omdrejningerne som den er nu?
Hvis dysen er for lille, så ja. Er chance for at du laver en varmesætning og skal ha skiftet cylinder og stempel. Er du uheldig, kan krumtappen også tage skade og så skal hele motoren skilles ad for at sætte nye lejer i og måske endda en ny krumtap.
Jeg er ikke helt sikker, men tror nok hoveddysen skal være omkring en #70-75 standard, og når der er et andet luftfilter på skal du nok 5-10 numre op. Så ud efter nogen dyser og få indstillet den rigtigt
Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
29-10-2012, 09:48
(Dette opslag var sidst ændret: 29-10-2012, 09:48 af larsskive.)
(29-10-2012, 09:43)Havoc Skrev: Hvis dysen er for lille, så ja. Er chance for at du laver en varmesætning og skal ha skiftet cylinder og stempel. Er du uheldig, kan krumtappen også tage skade og så skal hele motoren skilles ad for at sætte nye lejer i og måske endda en ny krumtap.
Jeg er ikke helt sikker, men tror nok hoveddysen skal være omkring en #70-75 standard, og når der er et andet luftfilter på skal du nok 5-10 numre op. Så ud efter nogen dyser og få indstillet den rigtigt
Okay så ved jeg det Håbede på det måske kun var luftfiltret der skulle skiftes. Det er en ny RS 50 jeg fik igår, er altså lidt uheldig med dem, der er altså altid noget der er i vejen med dem
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
29-10-2012, 09:51
(Dette opslag var sidst ændret: 29-10-2012, 10:00 af larsskive.)
Den ser sådan ud
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
Jeg prøvede med et andet luftfilter men det er stadig det samme. Så jeg må gør som i sagde med dysen, tænkte jeg bare lige ville prøve luftfilteret først
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
|