Søg Garagen Hej Gæst! Register

Passer cylinderen på min sprint?
#1
Hey.

Jeg ligger inde med en Giantco Sprint som jeg har pillet skiven på.

Da jeg gerne vil have den til at rende lidt mere end de blot 50 km/t, har jeg overvejet en ny cylinder. Da jeg endelig finder en der ikke er udsolgt, fortæller en kammerat at den er 47 mm, hvor min er 45mm?

Hvordan finder en uerfaren nybegynder, som mig, ud af hvad jeg skal lede efter?
Jeg har kigget på en 72ccm på speedline, men denne er dog også 47mm?

Har nogen evt andre måder jeg kan få noget mere topfart eller optræk?

Evt:
http://www.protunahandels.de/product.asp...n=41679168
eller
http://www.speedline.dk/da/scooter/varia...-m5113139/

Mvh
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du kan starte med at købe den Multivar og den ubegrænset Cdi og nogle Dr Pulley.
SÅ kan du købe en lidt længere rem http://www.speedline.dk/da/scooter/kiler...-vc-dv030/

Det burde give i hvertfald 5 Km mere på toppen og et langt bedre optræk, har det selv på min dog med en 788 rem
og 63ccm.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
Mine erfaringer med tuning af en 4-takter er at det kan gøres rimelig billigt. Malossi multivar, ubegrænset CDI (i mit tilfælde op til 9000 omdr.) og en 1,9% længere rem fik min agility op på 74 km/t på gps, indtil sliddele i varioen begyndte at få det skidt, hvor den absolutte topfart så faldt til først 71 og sidenhen 64 km/t. Grøn grin

Hvis du har en øvre grænse på omdrejningerne, som du kan ramme samtidig med at du kan ramme maks gearing, vil en større cylinder kun give dig mere trækkræft op mod topfarten, men hvis du ikke kan ramme den absolutte topfart vil den ekstra trækkræft give dig kræfterne til det. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#4
Jeg håber det er iorden jeg lytter lidt med her..
Har selv 72ccm på min giantco med den malossi multivar.

Vejer de 100kg, så hvilke ruller vil i tro vil passe nogenlunde til mig samt hvilken rem vil være den bedste at købe til min dødvægt.? Grin
NYT Projekt:
VGA Digita - Lille knallert 2015.

Giantco Sprint 2007 Model. 45´er. - DØD
Svar
#5
(19-09-2012, 20:02)macpack Skrev: Jeg håber det er iorden jeg lytter lidt med her..
Har selv 72ccm på min giantco med den malossi multivar.

Vejer de 100kg, så hvilke ruller vil i tro vil passe nogenlunde til mig samt hvilken rem vil være den bedste at købe til min dødvægt.? Grin

Jeg ville gå efter de ruller der får motoren til at køre på maks moment, hvilket oftest er en lille bitte smule lettere end standart rullerne. Grin

Med hensyn til remmen, er det noget der kommer an på diamentionerne og hvor meget for kort den originale rem er, hvilket oftest ikke er særlig meget. Smil
Jeg har også fået noget at vide fra nogle amerikanere, at man kan opnå det samme som en længere rem ved enten at forlænge rullebanerne ved at slibe i kanten af varioen eller ved at forkorte gliderøret med 1-2mm, men disse fremgangsmåder går så ud fra at varioen og remskiven ikke rører hinanden. Gør de det, er den eneste mulighed for gearingsforøgelse i CVT gearingen at finde den længde bælte der ligger stramt om koblingens aksel og stadig er helt ude ved varioen, så allerførst skal du med tush se, hvor langt remmen er fra yderkanten af varioen. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(19-09-2012, 20:02)macpack Skrev: Jeg håber det er iorden jeg lytter lidt med her..
Har selv 72ccm på min giantco med den malossi multivar.

Vejer de 100kg, så hvilke ruller vil i tro vil passe nogenlunde til mig samt hvilken rem vil være den bedste at købe til min dødvægt.? Grin

Har selv nærmet mig de 100kg, og jeg ville nok skyde på 5,5g. Men det er umuligt at sige 100% da det varierer fra scooter til scooter. Jeg bruger 6,5g men har også et 88ccm cylinder og ikke 72ccm.

Edit: Da scooteren var frisk og jeg var aktiv og omkring de 75kg, brugte jeg 7,5g ruller.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#7
Vejer også omkring de 100kg og med standart cylle så passer 6g på min maskine, giver det bedste optræk og kravler op af bakkerne uden problemer Smil
VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017  -  Nu +1.000km
Svar


Forum spring: