(03-06-2011, 08:01)kragen Skrev: Nu er det nok ikke for kundernes blå øjnes skyld, at HN har stoppet salget, og evt. sendt lageret retur , og det bortforklarer stadig ikke, at firmaet i så fald, har taget et produkt ind, og solgt det med store anprisninger, uden at have undersøgt produktets kvalitet nøjere. Jeg ved ikke, hvilke problemer/fejl, der er tale om, men det kan ikke være ladetid eller aktionsradius, da disse var bekendt. Såfremt det måtte dreje sig om de samme generelle fejl på alle maskinerne, bør HN oplyse om disse fejl, så ejerne af disse maskiner bliver bekendt med dem, og får dem udbedret, eller får handlen annulleret.En del af Super 8'erens startproblemer, kan godt skyldes klargøringsanvisningerne. Men, jeg synes alligevel, at Kymco har været lidt uheldig med modellen. Måske er 125cc modellen bedre - men lyskontrolboks og CDI mener jeg er identisk. Så du tilhører de heldige, der ikke har haft problem med lyset. David (scootergrisen) fik problemer med sit lys, efter ca. 2 år. Jeg fik det efter ca. 1.5 år, med min første Super 8. Og på den nye, kom det inden 6 måneder. Ihvertfald, er det en fejltype, som der er mange af - og alt for mange, i forhold til andre problemer med Super 8. Derfor, synes jeg også, at de var lidt sløve til, at få fejlen rettet - de burde kunne se ligeså godt som alle andre, at det var en tilbagevendende fejl, og at der var mange af dem ved modellen - måske på langt over halvdelen indenfor to år. Det er mange fejl, for en enkelt fejltype. Min gamle Texas scooter, var også noget bras. Men Texas var da flinke nok, til at ofre ny motor 2 gange, og jeg tror nok, at fejlene blev rettet. Den sidste motor holdte trods alt.
Når det gælder de omtalte problemer med Kymco, som jeg heldigvis endnu ikke er løbet ind i, så er det ikke Kymco, forhandlerne skal bakse med med, men importøren Nellemann og Drewsen, og begge parter, burde måske tage de udsendte rettelsesblade lidt mere alvorligt. Fra kymco-fora i andre lande, er jeg bekendt med, at der er udsendt rettelser, jeg ikke har hørt en dyt om herhjemme, og dette til trods for, at importøren direkte adspurgt, har været bekendt med nogle af fejlene.
Det er ikke et fænomen, der kun er begrænset til Kymco, men nok en generel "ligegyldighed", hos de fleste importører af knallerter. Dette også, uanset, om de importerer fra Europa eller Asien. Jeg har også flere gange kunnet konstatere, at hverken forhandlere eller importører, har fulgt de klargøringsanvisninger, der er udsendt af producenterne.
Jeg har på fornemmelsen, at kunderne er tidligere ude at klage med en el-scooter. Kører en el-scooter ikke de 50 km per opladning, som loves, men kun 35 - så klager kunderne straks, og vil have pengene retur. Derimod, er ingen der klager, når benzintanken kun er på 5 liter, og forhandleren skriver den er på 8 liter. Kymco, skrev til at starte med, at tanken var på 8 liter, på Super 8. Jeg brokkede mig flere gange, over deres brouchure, som var behæftet med fejl. Men næppe mange kunder, har returneret scooteren af den grund, selvom det har halveret aktionsradius... Jeg var dog noget skuffet - på forhånd, havde jeg regnet ud, at den burde køre 300-400 km på en optankning. Og så kørte den kun 100 km per optankning. Dels, var forbruget dobbelt så stort, som Kymco havde lovet - kymco's forbrug fordrede at de lovmæssige begrænsninger blev fjernet. Og så var tanken også mindre.
Ved el-scootere er hub-motoren meget kritisk. Mange hub-motorer, er ikke lavet til danske forhold, og det betyder, at de simpelthen ikke tåler den danske vinter. Det var årsagen til, at min motor måtte skiftes et par gange, på el-scooteren. Hvis Harald Nyborgs scooter har problemer i samme størrelse, så er meget rimeligt, at de sendes retur til producenten. Men, desværre er ikke altid noget at gøre ved det, da det jo er et selvforskyldt problem, som skyldes vores hårde vinter, og saltet på vejene. Det kan hub-motoren ikke tåle, når der trænger vand i igennem dens lejrer, som ikke så nemt kan skiftes.
Mange el-cykler, er derimod lavet til danske forhold (og til danskernes højere vægt i forhold til kinesere), og giver ikke så mange problemer.
Der er nok en tendens til, at de store indkøbskæder som Harald Nyborg, ikke tjekker deres varer grundigt, før de ryger i butikken. Dog, tror jeg, at Harald Nyborg gør - de har ikke nær så mange kiksere, som T-Hansen, Bilka, og alle andre.
Deres el-scooter, havde også et bedre batteri, end T-Hansens. Men, i visse tilfælde, kan være svært at opdage fejl når en vare bestilles - og det ses også, at kvaliteten falder, i forhold til kvaliteten på demovaren.