Søg Garagen Hej Gæst! Register

Elscooter i Harald Nyborg.
#73
Harald Nyborgs anvendte i modsætning til T-Hansens LiOn batterier, og så burde kapaciteten egentligt ikke falde så hurtigt.

Jeg har haft en el-scooter, der anvendte bly-accumulatorer. Batteriet var 22AH/48V - ligesom harald nyborgs. Den kunne køre ca. 25 km per opladning. Imidlertid, kan man forvente LiOn batterier nemt klarer det dobbelte, da de i forhold til almindelige bly-accumulatorer kan aflades mere. En rækkevide på 50 km, er således realistisk. LiOn batterierne kan trække større strøm, og kan derfor også opnå 45 km/t. Den mindre indre modstand, medfører et lavere tab i batteriet, og at batteriet belastes mindre. Min bly-accumulator klarede et par hundrede opladninger, før kapaciteten begyndte at falde - et LiOn batteri, klarer nemt 500-1000 opladninger. Hvis der på hver opladning, køres ca. 30 km, så skulle der således være batteri nok, til 15.000 - 30.000 km. Mange benzinscootere holder ikke mere end det.

T-Hansens el-scooter, anvendte bly-accumulatorer, og de vil sikkert tabe pusten hurtigt. Men, jeg mener ikke, at det burde ske med Hald Nyborgs. Det ses dog, at LiOn batterier pludseligt får en fejl, og et af elementerne kortslutter.

Hvis man kunne få en el-scooter, i en god kvalitet - med ordentlige hjul, og som kan tåle den danske vinter (nogle hub motorer har svært ved at klare vinterbelastningen, da de er udviklet til lande uden vinter), så kan jeg ikke udelukke, at jeg kunne være interesseret i en elektrisk. Men, Harald-Nyborgs lignede desværre, kun en standard kinesisk, med små 10" hjul, og meget lav. Når man tænker på, at en generator fås for et par tusind, så skulle man tro, at en el-scooter kunne laves som hydbrid i stedet, for en ganske rimelig pris. Måske, med benzin-motoren som "plug-in" monteret i et kabinet, der er nemt at sætte i. Jeg tror endog ikke, at der vil være krav om, at den kun må være 50ccm, hvis el-systemet kun kan køre 30/45 km/t. Så en serie-hydbrid scooter, burde have lov at anvende større motor.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#74
Citat:Og lige en ting til, el biler laver mere CO2 end benzin biler laver, så mon ikke os det er sådan med scooter

Specielt 30 scootere laver meget CO2 per kørt kilometer. En el-scooter, laver betydeligt mindre, selvom du tager hele kæden med, fra produktion gennem elnet, og med tab ved op/afladning af batteri.

Hvis kravene til scootere sættes op, så er muligt, at benzinscootere bliver bedre end el-scootere med hensyn til CO2. Men jeg tvivler på, at der kan opnås en ligeså benzinøkonomisk scooter, som der kan laves biler, da scooterenes motorer er så små.

Scooternes små motorer, gør dem måske mere egnede til brændselsceller - og det vil nok være den mindst forurenene, og bedste omsætning mellem kemisk og mekanisk energi som kan opnås. For biler, vil der sikkert gå et stykke tid endnu, inden brændselsceller er relevante.

Det, som gør dem mere relevante for scootere, end for andre køretøjer er:
Mindre kapacitet. Prisen stiger med kapaciteten.
Mindre levetid: En scooter kører typisk under 30.000 km. Det er nemmere at lave brændselsceller, som kan klare det, end de 400.000 til 500.000 km, som en bil skal klare. En bils brændselscelle, vil skulle udskiftes løbende og det vil være dyrt. En scooters, kan være meget billigere, da den kun behøver at kunne levere 1kW til et LiOn batteri, og den vil holde scooterens levetid ud.

Brændselsceller, har dog den ulempe, at de normalt ikke kører på benzin.
Svar
#75
Det kan være ligegyldigt nu.
Harald Nyborg sælger ikke længere deres el-scootere.
Svar
#76
Hvad har de gjort ved dem? Der stod en, i vores lokale Harald Nyborg, da jeg var der sidst. At den pludseligt skulle være solgt, synes jeg næsten virker usandsynligt. Er de sendt til ophug? Eller, har de fundet en aftager, af alle el-scooterne? De var vist på 1000 kroners tilbud i februar måned - men det har de været hele tiden. Uden det har solgt mange.
Svar
#77
(28-05-2011, 17:35)Super 8 Skrev: Hvad har de gjort ved dem? Der stod en, i vores lokale Harald Nyborg, da jeg var der sidst. At den pludseligt skulle være solgt, synes jeg næsten virker usandsynligt. Er de sendt til ophug? Eller, har de fundet en aftager, af alle el-scooterne? De var vist på 1000 kroners tilbud i februar måned - men det har de været hele tiden. Uden det har solgt mange.

Jeps, der sidder en tosse i Danmark og har købt dem alle sammen, så har han/hun en til hver dag, året rundt Smil Eller har han købt alle el-scooterne for at tage batteriene og samle dem til en stor batteri og derved tune den ene han vil kører på
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#78
De kunne måske også være solgt til en virksomhed. El-scootere, er i modsætning til benzin scootere, også egnet til at indendørs brug - i f.eks. store kontorlandskaber. Måske kunne en stor virksomhed, som Københavns Lufthavn, godt bruge 50 Harald Nyborg scootere, til personalet. Bruges el-scooterne kun indendørs, har de sandsynligvis også bedre holdbarhed.
Postvæsenet, har også haft eksperimenter med el-scootere - men hidtil er de blevet fravalgt. Det står dog stadigt på listen hos postvæsenet som ønsket, når det på et tidspunkt bliver muligt, med tilstrækkelig rækkevide og lav pris.
Svar
#79
Kan infomere om ALLE deres elscooter ryger tilbage til producenten ,pga for mange fejl
Svar
#80
Hurra!

Det er sjældent, at scootere sendes tilbage til producenten, fordi de er noget bras. Som eksempel, har mange Kymco Super 8 (vel nok alle), haft problem med lyset - og de er dermed meget hurtigt blevet ulovlige. Dertil, problemer med justeringer, start, flade batterier osv. Endnu, har ingen forhandlere, følt sig stærke nok, til at kunne sende dem alle retur til Kymco. Mange scootere, er reelt i en sådan forfatning, at de burde sendes retur til producenten. Ikke kun de elektriske. Dog, synes jeg, at det er et godt initiativ af Harald Nyborg, at kræve at kinesisk fremstillede scootere, er funktionsdygtige. Det, er vel nok en af grundene til, at jeg køber ind hos Harald Nyborg. De forsøger ikke, at binde mig det værste bras på - men tager et ansvar for det de sælger, og sender skidtet retur til producenten.

De andre burde lære af det.
Svar
#81
(02-06-2011, 13:58)Super 8 Skrev: Hurra!

Det er sjældent, at scootere sendes tilbage til producenten, fordi de er noget bras. Som eksempel, har mange Kymco Super 8 (vel nok alle), haft problem med lyset - og de er dermed meget hurtigt blevet ulovlige. Dertil, problemer med justeringer, start, flade batterier osv. Endnu, har ingen forhandlere, følt sig stærke nok, til at kunne sende dem alle retur til Kymco. Mange scootere, er reelt i en sådan forfatning, at de burde sendes retur til producenten. Ikke kun de elektriske. Dog, synes jeg, at det er et godt initiativ af Harald Nyborg, at kræve at kinesisk fremstillede scootere, er funktionsdygtige. Det, er vel nok en af grundene til, at jeg køber ind hos Harald Nyborg. De forsøger ikke, at binde mig det værste bras på - men tager et ansvar for det de sælger, og sender skidtet retur til producenten.

De andre burde lære af det.


Ved det fordi jeg er i virksomheds praktik i HaraldSmil , og en kunde har lige fået pengene retur fordi der er for mange fejl på scooteren. Og så vidt jeg forstod på lager manden så trækker producenten dem tilbageSmil .

De sku kun ku kører 150km på en ladning strøm og det tager 24timer at få strøm på, det ALT for ringe efter min mening

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#82
(02-06-2011, 18:22)Søren26 Skrev: Ved det fordi jeg er i virksomheds praktik i HaraldSmil , og en kunde har lige fået pengene retur fordi der er for mange fejl på scooteren. Og så vidt jeg forstod på lager manden så trækker producenten dem tilbageSmil .

De sku kun ku kører 150km på en ladning strøm og det tager 24timer at få strøm på, det ALT for ringe efter min mening

Det vidste de, eller burde have vidst, da de satte dem til salg, så det er en fesen undskyldning.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#83
(02-06-2011, 18:50)kragen Skrev: Det vidste de, eller burde have vidst, da de satte dem til salg, så det er en fesen undskyldning.

Det er ik pga km standen, de sender dem retur. Men pga generalle fejlSmil

Men personligt syns jeg bare at 150km kørelse og så tager det 24timer at lade den helt op.
Det er ALT for ringe for migKed af det

Svar
#84
(02-06-2011, 13:58)Super 8 Skrev: Hurra!

Det er sjældent, at scootere sendes tilbage til producenten, fordi de er noget bras. Som eksempel, har mange Kymco Super 8 (vel nok alle), haft problem med lyset - og de er dermed meget hurtigt blevet ulovlige. Dertil, problemer med justeringer, start, flade batterier osv. Endnu, har ingen forhandlere, følt sig stærke nok, til at kunne sende dem alle retur til Kymco. Mange scootere, er reelt i en sådan forfatning, at de burde sendes retur til producenten. Ikke kun de elektriske. Dog, synes jeg, at det er et godt initiativ af Harald Nyborg, at kræve at kinesisk fremstillede scootere, er funktionsdygtige. Det, er vel nok en af grundene til, at jeg køber ind hos Harald Nyborg. De forsøger ikke, at binde mig det værste bras på - men tager et ansvar for det de sælger, og sender skidtet retur til producenten.

De andre burde lære af det.

Nu er det nok ikke for kundernes blå øjnes skyld, at HN har stoppet salget, og evt. sendt lageret retur Fortvivlet, og det bortforklarer stadig ikke, at firmaet i så fald, har taget et produkt ind, og solgt det med store anprisninger, uden at have undersøgt produktets kvalitet nøjere. Jeg ved ikke, hvilke problemer/fejl, der er tale om, men det kan ikke være ladetid eller aktionsradius, da disse var bekendt. Såfremt det måtte dreje sig om de samme generelle fejl på alle maskinerne, bør HN oplyse om disse fejl, så ejerne af disse maskiner bliver bekendt med dem, og får dem udbedret, eller får handlen annulleret.

Når det gælder de omtalte problemer med Kymco, som jeg heldigvis endnu ikke er løbet ind i, så er det ikke Kymco, forhandlerne skal bakse med med, men importøren Nellemann og Drewsen, og begge parter, burde måske tage de udsendte rettelsesblade lidt mere alvorligt. Fra kymco-fora i andre lande, er jeg bekendt med, at der er udsendt rettelser, jeg ikke har hørt en dyt om herhjemme, og dette til trods for, at importøren direkte adspurgt, har været bekendt med nogle af fejlene.

Det er ikke et fænomen, der kun er begrænset til Kymco, men nok en generel "ligegyldighed", hos de fleste importører af knallerter. Dette også, uanset, om de importerer fra Europa eller Asien. Jeg har også flere gange kunnet konstatere, at hverken forhandlere eller importører, har fulgt de klargøringsanvisninger, der er udsendt af producenterne.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: