Søg Garagen Hej Gæst! Register

Registering tysk til dansk
#1
Jeg har købt mig en Neo's på tysk plade, jeg mener jeg har alle papirene, er der nogen der ved hvordan man omregisterer den til dansk, og om det er muligt. Det ville være syndt at bruge den til reserve dele da det er en garage maskine der kun har gået 5400km
På forhånd tak for hjælpen. MVH
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
mugge02 Skrev:Jeg har købt mig en Neo's på tysk plade, jeg mener jeg har alle papirene, er der nogen der ved hvordan man omregisterer den til dansk, og om det er muligt. Det ville være syndt at bruge den til reserve dele da det er en garage maskine der kun har gået 5400km

Jeg mener der skal være et dansk stelnummer på, så omregistrering er nok ikke mulig. Men det ved Kragen bedre end mig Blink med øjet. Det sjove er, at svenskerne kan lave det nummer, altså omregistrerer. Det siger de svenskere, jeg har snakket med, på rødbyfærgerne Smil. Deres varevogne, var fyldt til randen med tyske scootere.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
50cc4ever Skrev:Jeg mener der skal være et dansk stelnummer på, så omregistrering er nok ikke mulig. Men det ved Kragen bedre end mig Blink med øjet. Det sjove er, at svenskerne kan lave det nummer, altså omregistrerer. Det siger de svenskere, jeg har snakket med, på rødbyfærgerne Smil. Deres varevogne, var fyldt til randen med tyske scootere.
Såfremt man har den tyske registreringsattest, og knallerten ellers opfylder de danske krav til knallerttypen - 25'er eller 45'er (tyskere har ikke 30'ere ) - kan den registreres hos SKAT, og få dansk plade på. Mig bekendt, er dette ikke forbundet med afgifter, bortset fra registreringsafgiften til plade.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Mener du skal ha den synet før du kan få plader på. Det var den info jeg fik, da jeg skulle ha en svensk eu knallers til Danmark.

Svar
#5
kragen Skrev:Såfremt man har den tyske registreringsattest, og knallerten ellers opfylder de danske krav til knallerttypen - 25'er eller 45'er (tyskere har ikke 30'ere ) - kan den registreres hos SKAT, og få dansk plade på. Mig bekendt, er dette ikke forbundet med afgifter, bortset fra registreringsafgiften til plade.

Så det jo nemt nok, at få den lavet om Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tak for svar, jeg vil snakke med skat efter påske
På forhånd tak for hjælpen. MVH
Svar
#7
Lige en opdatering, jeg har været ude og synet Tyskeren idag pris 300kr omregistering og nummerplade 590kr. Men sikken en ballade 6-7 mand hvert sted for at finde ud af reglerne
På forhånd tak for hjælpen. MVH
Svar
#8
(13-04-2011, 16:50)mugge02 Skrev: Lige en opdatering, jeg har været ude og synet Tyskeren idag pris 300kr omregistering og nummerplade 590kr. Men sikken en ballade 6-7 mand hvert sted for at finde ud af reglerne

Så bortset fra ingen kender reglerne for omregistrering fra tysk til dansk de steder du har været, gik det jo godt. Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Hvordan er det så lige med med en tysk maskine der findes som en 25'er men ikke er typegodkendt til den hastighed i danmark ?

Den kan vel næppe importeres ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(13-04-2011, 17:25)DarkSide Skrev: Hvordan er det så lige med med en tysk maskine der findes som en 25'er men ikke er typegodkendt til den hastighed i danmark ?

Den kan vel næppe importeres ?

At den "kun" er godkendt til 25 km/t i Tyskland, eller et andet EU-land, har ingen betydning. Der er flere knallerter, der også i Danmark kun er typegodkendt efter en EU-typegodkendelse til maks. 25 km/t. De danske regler siger kun, at den maks. må kunne køre 30 km/t - ikke at den skal kunne køre 30 km/t. Er den typegodkendt til 25km/t, må den dog kun kunne køre 25 km/t, og ikke 30 km/t.

Jeg ved ikke, hvordan man agter at behandle nye "25'ere", efter kørekortreformen er trådt i kraft, idet de ikke kræver kørekort. Danmark har som bekendt indtil videre besluttet, ikke at indføre 25'eren, men bibeholde 30'eren, hvilket indebærer, at man skal have kørekort til lille knallert. Da definitionen sætter grænsen for kørekort, ved knallerter, med en tilladt maksimumhastighed på 25 km/t, og en knallert, der har en typegodkendelse til maks. 25 km/t, ikke må køre over, kan der egentlig ikke kræves kørekort til disse knallerter.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
(13-04-2011, 19:36)kragen Skrev: At den "kun" er godkendt til 25 km/t i Tyskland, eller et andet EU-land, har ingen betydning. Der er flere knallerter, der også i Danmark kun er typegodkendt efter en EU-typegodkendelse til maks. 25 km/t. De danske regler siger kun, at den maks. må kunne køre 30 km/t - ikke at den skal kunne køre 30 km/t. Er den typegodkendt til 25km/t, må den dog kun kunne køre 25 km/t, og ikke 30 km/t.

Jeg ved ikke, hvordan man agter at behandle nye "25'ere", efter kørekortreformen er trådt i kraft, idet de ikke kræver kørekort. Danmark har som bekendt indtil videre besluttet, ikke at indføre 25'eren, men bibeholde 30'eren, hvilket indebærer, at man skal have kørekort til lille knallert. Da definitionen sætter grænsen for kørekort, ved knallerter, med en tilladt maksimumhastighed på 25 km/t, og en knallert, der har en typegodkendelse til maks. 25 km/t, ikke må køre over, kan der egentlig ikke kræves kørekort til disse knallerter.

Hm, det giver jo mening og så alligevel ikke, hvad så med et mærke der slet ikke er typegodkendt i danmark, her tænker jeg på MBK ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#12
(13-04-2011, 20:03)DarkSide Skrev: Hm, det giver jo mening og så alligevel ikke, hvad så med et mærke der slet ikke er typegodkendt i danmark, her tænker jeg på MBK ?

Hvis den har en godkendelse i et andet EU-land, som 25'er eller 45'er (COC-dokument - Certificate of Conformity), er denne godkendelse også gældende i Danmark.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: