Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tændrør
#1
Jeg har i dag skiftet dyse fra str. 72 til str. 78, da jeg flere steder på B.S har læst at det var bedst at om dyse sin maskine, hvis alle begrænsningerne var taget.
Så det har jeg nu gjort, kunne ikke mærke det store forksel i optræk/topfart, men har lagt mærke til tændrøret har skiftet farve fra "hvid" til den lettere brune farve..
Jeg vedhæfter lige 3 billeder af tændrøret, det er efter en tur fra Odense til Middelfart, ca 50 km..
Kan i se om det ser ok ud?
[img][Image: 4856bf50.jpg][/img]
[img][Image: 5f8b8f4a.jpg][/img]
[img][Image: cca0cdef.jpg][/img]
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis det er det øverste billede, så ser tændrøret noget "hærget" ud. Prøv, at køre konstant fuld gas i fem ti minutter med et nyt rør, og se, hvilken farve det får.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
(18-01-2011, 18:52)kragen Skrev: Hvis det er det øverste billede, så ser tændrøret noget "hærget" ud. Prøv, at køre konstant fuld gas i fem ti minutter med et nyt rør, og se, hvilken farve det får.

Det er alle 3 de samme tændrør, men jo det er rigtig gammel.. Kører lige ned på tanken efter et nyt og fuld knal hjem igen og tager lige et nyt billede... BrB
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
#4
(18-01-2011, 18:55)pgofyn Skrev: Det er alle 3 de samme tændrør, men jo det er rigtig gammel.. Kører lige ned på tanken efter et nyt og fuld knal hjem igen og tager lige et nyt billede... BrB

Åhh nej, så sælger de jo ikke engang tændrør nede på tanken, mente da de solgte sådan nogle.. Nå men så bliver det T.Hansen i morgen.. Smil
Kan det anbefales Tændrør NGK BPR8HS ?
Kører nok med en 7'er lige pt..
Note -> Hvad står BPR8HS for ? den koster 49kr
Den her hedder NGK CR8E den koster 79kr..
Er der stor forskel?
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
#5
BPR8HS = B=14mm gevind. P= fremskudt isolator. R=radiodæmpet. 8=varmetal. H=12,7 mm langt gevind. S=standardelektrode

CR8E =C=10 mm gevind. R=radiodæmpet. 8=varmetal. E=19mm langt gevind.

Da de to, har forskellig størelse gevind (diameter), kan de ikke begge bruges.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(18-01-2011, 20:24)kragen Skrev: BPR8HS = B=14mm gevind. P= fremskudt isolator. R=radiodæmpet. 8=varmetal. H=12,7 mm langt gevind. S=standardelektrode

CR8E =C=10 mm gevind. R=radiodæmpet. 8=varmetal. E=19mm langt gevind.

Da de to, har forskellig størelse gevind (diameter), kan de ikke begge bruges.

Ok tak for svar...
Kan du fortælle mig hvilken kvalitets tændrør som er alle bedst.. ?? Vil gerne have en af de bedste..
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
#7
(18-01-2011, 20:33)pgofyn Skrev: Ok tak for svar...
Kan du fortælle mig hvilken kvalitets tændrør som er alle bedst.. ?? Vil gerne have en af de bedste..

Så vidt jeg lige kan huske, så er det kun firtakterne, der bruger 10mm - altså "C-rør" - mens 14 mm er det normale for totakterne - "B-rør". Jeg har aldrig haft problemer med NGK, bortset fra en gang eller to, hvor jeg har fået et defekt rør, der slet ikke fungerede. De bedste rør har en elektrode, der er lavet af iridium, men de er dyre, og svære, at skaffe, når det gælder "B-rør".
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
(18-01-2011, 20:41)kragen Skrev: Så vidt jeg lige kan huske, så er det kun firtakterne, der bruger 10mm - altså "C-rør" - mens 14 mm er det normale for totakterne - "B-rør". Jeg har aldrig haft problemer med NGK, bortset fra en gang eller to, hvor jeg har fået et defekt rør, der slet ikke fungerede. De bedste rør har en elektrode, der er lavet af iridium, men de er dyre, og svære, at skaffe, når det gælder "B-rør".

Ok, men så bliver det bare en 8'er istedet for en 7'er..
Tror det er bedre at den bliver et nummer større nu hvor alle begrænsninger er fjernet og der er kommet større dyse i..
Faktisk efter jeg har smidt ny dyse i, er scooteren blevet lidt mærkelig da den ikke rigtig vil gå ned i tomgang lige med det samme, når jeg kører de 60km/t og slipper gassen, bliver den ved med at trække lidt der ved de 40km/t og så til sidst at gå over i tomgang..
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
#9
Større dyse m.m. betyder ikke automatisk, at der skal et koldere tændrør i Blink med øjet .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(18-01-2011, 20:54)kragen Skrev: Større dyse m.m. betyder ikke automatisk, at der skal et koldere tændrør i Blink med øjet .

Nåå.. Blink med øjet Alligevel.. ? kører jo mange kilometer af gangen i et ryk.. ca 70km.. ville det så ikke være bedst med et nr større eller koldere som du siger.. ?
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
#11
(18-01-2011, 21:04)pgofyn Skrev: Nåå.. Blink med øjet Alligevel.. ? kører jo mange kilometer af gangen i et ryk.. ca 70km.. ville det så ikke være bedst med et nr større eller koldere som du siger.. ?

Hvis du ikke hører nogen "tændingsbanken" (ringelyd), eller den direkte tænder af sig selv, er der ingen grund til, at bruge et koldere rør. Tændrør med forskellige varmetal, ændrer ikke i sig selv ikke temperaturen i cylinderen, men tallet viser kun, hvor megen varme, røret kan tåle, før det "gløder" så meget, at at der kommer en "eftertænding". Bliver det for koldt, risikerer man, at tændrøret ikke kan rense sig selv, og kokser til, hvilket igen kan give for- eller eftertænding (tændingsbanken).

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
(18-01-2011, 21:20)kragen Skrev: Hvis du ikke hører nogen "tændingsbanken" (ringelyd), eller den direkte tænder af sig selv, er der ingen grund til, at bruge et koldere rør. Tændrør med forskellige varmetal, ændrer ikke i sig selv ikke temperaturen i cylinderen, men tallet viser kun, hvor megen varme, røret kan tåle, før det "gløder" så meget, at at der kommer en "eftertænding". Bliver det for koldt, risikerer man, at tændrøret ikke kan rense sig selv, og kokser til, hvilket igen kan give for- eller eftertænding (tændingsbanken).

Ok, det bliver så en standard tændrør..
Når jeg har hentet en ny ved T.Hansen og lige banker den igennem, så poster jeg lige et nyt billede så vi lige kan se om blandingen er fin..
Indtil videre skal du have tak for hjælpen..
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar


Forum spring: