Svar: 331
Tråde: 32
Tilmeldt: May 2009
Har fået min beeper-alarm hjem, og kan stort set bare smække den i multistikket..
Men ifølge vejledningen skal jeg klippe en ledning der går fra tændningslåsen, til "calculateur"
Det betyder regnemaskine, men det passer jo ikke ligefrem ind i knallert-terminolgien..
Men hvad er det så ?
Buschauffør Lolland
TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)
Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Et vildt gæt fra min side af. Men det der "calculateur" kan det ikke være noget med impulser??
Ivecar plus 2023.
Svar: 331
Tråde: 32
Tilmeldt: May 2009
08-11-2010, 22:44
(Dette opslag var sidst ændret: 08-11-2010, 22:45 af retropsnart.)
Så noget fint noget har min knallert ikke...
Men beeper'en er med fjernstart, så jeg har mistanke til at styreboksen, kan sætte tændning på, udenom tændningslåsen, men derfra og så til at klippe den rigtige ledning, er jeg lidt lost..
(eller en startspærre funktion i styreboksen ?? )
Buschauffør Lolland
TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)
Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(08-11-2010, 22:44)retropsnart Skrev: Så noget fint noget har min knallert ikke...
Men den er med fjernstart, så jeg har mistanke til at styreboksen, kan sætte tændning på, udenom tændningslåsen, men derfra og så til at klippe den rigtige ledning, er jeg lidt lost..
(eller en startspærre funktion i styreboksen ?? )
Ja, jeg kan jo så desværre ikke hjælpe dig, idet jeg ikke har alarmen.
Ivecar plus 2023.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(08-11-2010, 22:24)retropsnart Skrev: Har fået min beeper-alarm hjem, og kan stort set bare smække den i multistikket..
Men ifølge vejledningen skal jeg klippe en ledning der går fra tændningslåsen, til "calculateur"
Det betyder regnemaskine, men det passer jo ikke ligefrem ind i knallert-terminolgien..
Men hvad er det så ?
Din "calculateur" tæller impulser fra pickupén. Det er din CDI, er mit bedste bud.
Svar: 331
Tråde: 32
Tilmeldt: May 2009
Hvis den tæller impulser..
Hvorfor pokker er den så forbundet til tændningslåsen ?
Og skal klippes over når man monterer alarm ?
Buschauffør Lolland
TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)
Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(08-11-2010, 23:38)retropsnart Skrev: Hvis den tæller impulser..
Hvorfor pokker er den så forbundet til tændningslåsen ?
Og skal klippes over når man monterer alarm ?
Jamen det er ikke den funktion diagrammet viser med impulser. Den viser bare den ledning der går fra tændingslås til CDI,. De 3 andre ledninger er bare ikke vist, da du ikke skal have noget med dem at gøre.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(08-11-2010, 23:38)retropsnart Skrev: Hvis den tæller impulser..
Hvorfor pokker er den så forbundet til tændningslåsen ?
Og skal klippes over når man monterer alarm ?
Se her: den FEDE sorte streg jeg har lavet over til CDI og til tændingslås (2) Det er den ledning.
Det er naturligvis ikke det rigtige diagram, men bare for at du kan hvordan det hænger sammen.
Svar: 428
Tråde: 6
Tilmeldt: May 2010
Tror ikke du skal klippe en skid. Jeg har den dersens Beeper alarm på min Baotian. Inden man kan smide alarmens stik i multistikket, skal man fjerne et stik der sidder i stikket på knallerten. Det stik er reelt bare en lus, der gør at du kan afbryde tændingen via nøglen, og at fjerne den lus, har samme effekt som et klippe ledningen.
Diagrammet du sidder med, er mig bekendt kun beregnet til, at hjælpe dem der i stedet for multistik, skal ud i at splejse alarmens ledninger ind i deres mopeds ledningsnet "the oldschool way".
Jeg kan tage fejl, og i så fald bedes du undlade at skyde mig. Men sådan har det i hvert fald været, dels med beeperen, og dels med en alarm af ukendt mærke og model, som jeg monterede på en vens kineser.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(09-11-2010, 01:47)Johnny Skrev: Tror ikke du skal klippe en skid. Jeg har den dersens Beeper alarm på min Baotian. Inden man kan smide alarmens stik i multistikket, skal man fjerne et stik der sidder i stikket på knallerten. Det stik er reelt bare en lus, der gør at du kan afbryde tændingen via nøglen, og at fjerne den lus, har samme effekt som et klippe ledningen.
Diagrammet du sidder med, er mig bekendt kun beregnet til, at hjælpe dem der i stedet for multistik, skal ud i at splejse alarmens ledninger ind i deres mopeds ledningsnet "the oldschool way".
Jeg kan tage fejl, og i så fald bedes du undlade at skyde mig. Men sådan har det i hvert fald været, dels med beeperen, og dels med en alarm af ukendt mærke og model, som jeg monterede på en vens kineser.
Ingen grund til at skyde dig . Har man et multistik monteret, med en bukket ledning i (en lus), fjerner man bare den. Har man ikke et multistik, klipper man ledningen fra tændingslåsen til CDI'en over, og forbinder enderne med ledningerne fra alarmen, så forbindelsen går over alarmboksen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 331
Tråde: 32
Tilmeldt: May 2009
Den "lus" (løkke) der sad i mit multistik har jeg kørt uden, i snart 1 år..
Den eneste forskel den gjorde på min, er at mit sidestøtteben ikke kan slukke motoren, når lusen ikke er der..
ALT andet virker som før..
Buschauffør Lolland
TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)
Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar: 428
Tråde: 6
Tilmeldt: May 2010
10-11-2010, 01:32
(Dette opslag var sidst ændret: 10-11-2010, 01:39 af Johnny.)
(09-11-2010, 06:33)kragen Skrev: Ingen grund til at skyde dig . Har man et multistik monteret, med en bukket ledning i (en lus), fjerner man bare den. Har man ikke et multistik, klipper man ledningen fra tændingslåsen til CDI'en over, og forbinder enderne med ledningerne fra alarmen, så forbindelsen går over alarmboksen.
Jeg takker for benådningen
Retro: Jeg testede faktisk ikke lusens funktion på min scooter (det jeg skrev, er noget jeg har fra en video på Youtube), da jeg afmonterede den. I og for sig kunne jeg snildt forestille mig, at min har samme funktion som din. Med alarmen monteret, virker startmotoren stadig helt fint, men der kommer ikke gnist til tændrøret, før jeg deaktiverer startspærren. Det lyder imo sandsynligt, at startspærren i alarmen overtager sidestøttebenets plads, som tændingsafbryder.
|