Søg Garagen Hej Gæst! Register

Baotian Rebel
#1
Baotian Rebel er det noget bras ? jeg spørge fordi nogle har haft dårlige erfaringer med den når jeg søger på google ? Den ser ellers smart ud !

http://www.scoot.dk/index.php?main_page=...ucts_id=29

Nogle skriver start problemer (Sverige) nogle at den ligefrem går i smadder altså
ikke vil noget som helst. Men måske har de bare være uheldige .. ?
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Min ven har en Rebel, og ville ærligt talt aldrig eje sådan en, da jeg ikke bryder mig om sidde måden og modelen.
Hans batteri er gået i "stykker" for han kan ikke el-starte den pga. at der ikke er nok strøm i batteriet.. det er meget sjældent at han kan bruge el-starteren.
Svar
#3
(10-10-2010, 20:45)Gerner Skrev: Min ven har en Rebel, og ville ærligt talt aldrig eje sådan en, da jeg ikke bryder mig om sidde måden og modelen.
Hans batteri er gået i "stykker" for han kan ikke el-starte den pga. at der ikke er nok strøm i batteriet.. det er meget sjældent at han kan bruge el-starteren.

Ja det er også sådan noget jeg har læst men en forespørgsel hos Peter :
http://www.scoot.dk/

Siger det der noget sludder, og at det er en fin maskine..

Dem som, er dårlige mener han, er fordi, det er dem som er købt over www
og samlet af brugeren selv.

Lidt forvirrende
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#4
(11-10-2010, 16:26)kinamanden Skrev: Ja det er også sådan noget jeg har læst men en forespørgsel hos Peter :
http://www.scoot.dk/

Siger det der noget sludder, og at det er en fin maskine..

Dem som, er dårlige mener han, er fordi, det er dem som er købt over www
og samlet af brugeren selv.

Lidt forvirrende

Ham min ven købte den også af Scoot.dk, og jeg kan kun fortælle det som jeg har selv har set/oplevet Smil
Svar
#5
Kvalitet er jo lidt en underlig størrelse. Hvordan måles det?

Jeg vil ikke kommentere kvaliteten, men vil blot påpege, at Peter fra Scoot.dk har et rigtig godt omdømme herinde. Han er uden tvivl seriøs i sit foretagende.

Mvh
Stig
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej Gerner

Jeg vil lige komme med en lille kommentar til Rebellen og Scoot.dk.

Jeg har selv en Baotian Rebel, som er købt hos Scoot i Rødovre for 2 år siden, og jeg må ærligt sige at den køre upåklageligt, hvis du behandler den ordenligt, så holder den også i meget lang tid. det med batteriet ja, det er måske ikke lige den bedste batteri, som der findes på markedet, men den holder da, det er jo kun et standart battreri. Men Peter som har butikken, skal man ikke klage over, for han er simpelthen en guttermand, for han ved hvad han snakker om, og sælger, det kan godt være at man ikke kan købe scooter over hans webshop, men Scoot forhandleren, får du både en god disountscooter og god service for pengene, end hvis du køber en Thansen scooter. :wink:

Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#7
Jeg er helt enig med jer Peter er meget dygtig og meget ærlig og det er også derfor
jeg spurgte ham.
Der er ingen anklage mod ham overhoved.
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#8
(11-10-2010, 22:53)kinamanden Skrev: Jeg er helt enig med jer Peter er meget dygtig og meget ærlig og det er også derfor
jeg spurgte ham.
Der er ingen anklage mod ham overhoved.

Siger heller ikke at han ikke har ret Smil siger blot bare at min vens batteri ikke virker, og der er ikke yderligere problemer, så det kan muligvis bare være at han har behandlet den dårligt ^^
Svar
#9
Jeg har en Rebel fra 08, der indtil videre ikke har svigtet mig én gang. Den starter altid, og selv de værste regnbyer på 30km's ture, har ikke fået elektronikken til at gå i spagat. Der er bare ikke bøvl med den scooter.

Dog: Jeg har, efter en periode hvor den har stået meget stille, og ellers kun kørt små korte ture, én gang måttet lade lidt på batteriet. Det er dog ikke "et problem", eller en fejl der er modelspecifik. De små scootere lader ikke ret meget, og udstyres desværre ofte med små batterier når de sælges. Min har et 4A's, og det er altså i underkanten, når det også skal slæbe på en alarm der altid er aktiveret.

Et reelt problem har jeg dog haft med min. Forhandleren har åbenbart ikke gidet at justere motoren, så den gik ordentligt. Det har været en kamp uden lige, indtil jeg fandt ud af at købe en anden nål til spjældet, at få det fikset. Det handler dog igen ikke om problemer med selve scooteren, men om en dårlig forhandler.

Imo er der to potentielt store problemer med kineserne. 1: folk der selv samler (og dermed principielt klargør) dem, og ikke ved hvad de laver. 2: Service skal passes. For mit vedkommende, betyder det, at det gør jeg selv. Da jeg første gang tjekkede ventilafstand og olie, ved noget i stil med 3500km, var det meget tydeligt, at ventilerne aldrig havde været stillet ordentligt, og at olien i motoren aldrig havde været skiftet. Jeg sparer derfor den store udgift til service, og laver tingene selv.

Der er dårlige historier, altså om reelle problemer (ikke batterier der skal lades), med alle de billige scootere. Det er der såmænd også med de dyre mærker. Jeg tror ikke at en Baotian er dårligere end resten af flokken den deler prisleje med.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej Johnny
Hvor har du købt din Baotian henne?
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#11
(12-10-2010, 02:36)Johnny Skrev: Der er dårlige historier, altså om reelle problemer (ikke batterier der skal lades), med alle de billige scootere. Det er der såmænd også med de dyre mærker. Jeg tror ikke at en Baotian er dårligere end resten af flokken den deler prisleje med.

Vil give dig helt ret, bare se på min Speedy 2, den har da sine problemer ^ og det er altså en maskine som koster 13000 fra ny.
Grunden til min vens batteri er gået i "stykker" er nok fordi at han har haft en alarm monteret, som virkelig drænede batteriet, og så har derfor ikke haft kunne få batteriet op at køre igen.

Bare sådan så i ikke tror at jeg synes baotian er lort, så tager i fejl, for en af de første scootere jeg kiggede på var en baotian fra Scoot.dk, som jeg må sige er en meget god hjemmeside.
Svar
#12
Om Baotianerne er meget bedre, end f.eks. Giantcoerne, skal jeg ikke kunne sige, men hvis man behandler "kineserne" ordentligt, kan man have dem i flere år, uden nogen problemer, man ikke også kan have med "europæerne". Min egen lille "kineser" har, efter lidt indledende vanskeligheder, passeret de 30.000 km på samme motor (stempel og cylinder, men trænger nu til et nyt forhjulsleje. Det må siges, at være ok, for en knallert, der koster det halve af, hvad f.eks. en Runner koster. Startproblemer pga. batteriet, skyldes ikke dårlig konstruktion, eller dårlige batterier. Det skyldes, at flere af firtakterne kører med en tænding (CDI), der fødes direkte fra batteriet, og ikke, som ellers kendt fra totakterne, fødes fra generatoren. Det har den fordel, at tændingen kan styres mere præcist, da strømmen fra batteriet, er mere konstant, end strømmen fra generatoren. Det medfører desværre så også, at man så ikke kan starte motoren, eller køre, hvis batteriet er fladt. Da batteriet samtidigt ikke kan tåle, at blive malket helt fladt, mere end et par gange eller tre, gælder det om, at holde batteriet opladet hele tiden. To-tre lange startforsøg med elstarteren, er nok til, at batteriet bliver fladt. Da batterierne bliver opladet med ca. 1 ampere - uanset, om det er en dyr eller billig knallert - skal der ikke megen hovedregning til, for at finde ud af, at man skal køre mere, end bare en tur på 10 km, for at få batteriet ladet op. Det vil kræve en tur på flere timer. Har man samtidigt en alarm, der konstant æder strøm, og det bliver koldt, så er man på den. Køb et batteri med flere Ah, og med flere "koldstartampere", og hold det vedlige med en vedligeholdelseslader - f.eks Cteks mc-lader. En anden tændspole, der leverer ca. 30.000 v, i stedet for de normale 16.000 v, samt et iridium tændrør, hjælper også gevaldigt på sagerne. Det er en langt bedre investering, end "powerfilter" og neonrør ;-).
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: