Søg Garagen Hej Gæst! Register

Billig olie?
#1
Jeg har altid købt rigtig 2 takts olie til mine scootere.

Men denne gang lyste olien, mens jeg var på en lang strækning, og inden den løb tør kørte jeg ind på jem og fix, der var inden 2 takts olie. Til gengæld købte jeg billig slam olie til bil, 4 liter for 100kr. og fyldte scooteren op med det, (det må jo være bende end ingen ting, tænkte jeg)

Og hvad ændring er der sket===? ingenting på scooteren, jeg har bare sparet penge.
Så jeg vil videre bringe det videre til jer herinde, jeg har ingen problemmer med at køre med billig slam olie på min scooter.
Er der andre er har prøvet det?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(10-10-2010, 01:32)Aragorn30 Skrev: Jeg har altid købt rigtig 2 takts olie til mine scootere.

Men denne gang lyste olien, mens jeg var på en lang strækning, og inden den løb tør kørte jeg ind på jem og fix, der var inden 2 takts olie. Til gengæld købte jeg billig slam olie til bil, 4 liter for 100kr. og fyldte scooteren op med det, (det må jo være bende end ingen ting, tænkte jeg)

Og hvad ændring er der sket===? ingenting på scooteren, jeg har bare sparet penge.
Så jeg vil videre bringe det videre til jer herinde, jeg har ingen problemmer med at køre med billig slam olie på min scooter.
Er der andre er har prøvet det?

Ja, den sætter sig snart, og så var det enden på den motor.

Du må ikke hælde 4takt olie i tanken på en 2takt, det går altså ikke, husk lige på selvom lampen lyser er der stadigt olie tilbage i tanken.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
(10-10-2010, 01:32)Aragorn30 Skrev: Jeg har altid købt rigtig 2 takts olie til mine scootere.

Men denne gang lyste olien, mens jeg var på en lang strækning, og inden den løb tør kørte jeg ind på jem og fix, der var inden 2 takts olie. Til gengæld købte jeg billig slam olie til bil, 4 liter for 100kr. og fyldte scooteren op med det, (det må jo være bende end ingen ting, tænkte jeg)

Og hvad ændring er der sket===? ingenting på scooteren, jeg har bare sparet penge.
Så jeg vil videre bringe det videre til jer herinde, jeg har ingen problemmer med at køre med billig slam olie på min scooter.
Er der andre er har prøvet det?

Den eneste reelle forskel på olie til to- og firtaktere er additiver og evnen til at blive brændt op i cylinderen. Olie til firtaktere er ikke designet til at blive "brændt af", og vil derfor efterlade nogle kraftige "koksaflejringer" på stempel og tændrør. Ved længere tids brug af den forkerte olie, vil disse aflejringer kunne bevirke, at aflejringerne vil "gløde" så meget, at motoren får svært ved at slukke, når man drejer nøglen. Aflejringerne vil næppe direkte ødlægge andet, end tændrør, men vil nedsætte motoreffekten, og lydpottens levetid. Nogle firtakolier kan have besvær med, at blande sig med benzinen, så hvis man "selvblander", vil der ikke komme olie med i blandingen fra tanken, hvilket vil føre til overophedning, og dermed en varmesætning. Aflejringerne bliver meget hårde, og kan være vanskelige at få fjernet. Man kan evt. prøve at tilføre danskvand gennem luftindtaget, mens motoren kører, altså kun så meget ad gangen, at motoren ikke stopper. Det vil ofte kunne "sprænge" aflejringerne af.

Firtaktolie er kun noget, man skal bruge i nødstilfælde på en totakter, og ikke noget, man skal praktisere i længere tid.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Den kører sku fint, faktisk bedre end før. Har pillet tændrøret a, den er clean, ren forbrænding. men har også kun kørt 1000km med bilolie.
Svar
#5
(10-10-2010, 13:01)Aragorn30 Skrev: Den kører sku fint, faktisk bedre end før. Har pillet tændrøret a, den er clean, ren forbrænding. men har også kun kørt 1000km med bilolie.
Det er jo fint nok. Men hvis du fortsætter med den forkerte olie, så skal du ikke jamre, når (jeg skriver med vilje ikke "hvis") motoren kokser til, eller i værste fald sætter sig.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det er heller ik noget jeg vil praktisere, at byde min motor sådan en olie ( har jeg den for kært til ).

Men hvis du syndes det er iorden, så kører du bare videre så længe det holder.
Nu fremgår det jo hellere ik hvor langt du kører på dine turer, om det er korte eller længere turer. Er din motor er afdroslet eller ej, for det har også noget at sige mht. olie man bruger.
En anden fordel du har NU er årstiden, hvor det ik er så varmt og derved kan den godt klare en "dårlig" smøring..

Mvh.
Tempo

Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#7
Jeg kører ikke så langt, det ka være fra 2 km til 5 km om dagen.
Jeg har her tilaften pillet tændrøret a, og tjecket tændrør og lyst ind til stemplet, og der er ikke noget at komme efter.
Men hvis det er SÅ slemt at motoren brænder af, så skifter jeg det da bare, sværre er det ikke.

Ville bare fortælle, at jeg nu har kørt med 15 40 bil olie. og ALT har virket helt perfekt. især accelerationen, fra stille til 40, går endnu hurtigere.

Jeg tror den foranværende ejer har fjernet, berænseren, på den, den står original, og går 75 lige ud, og over 80 ned af bakke.
Pisse fed scooter.
Svar


Forum spring: