Søg Garagen Hej Gæst! Register

Speedfight 2 problemer.
#25
Der er noget som ik stemmer mht. din SF2ére, for jeg kigget i Haynes service manual. I den står der under dataer, at den skulle kører med en 72 i hoveddyse som std. dyse og har set tidligere at du er nede omkring de 60 i hoveddyse...

Har du prøvet med det ny filterelement, hvis ik du har skal du holde øje med forbrændingen. malossi´s filter er mere åbent end std. elementet...

På et tidspunkt på min Neo´s fik jeg et filter i der var mere åbent i filteret, der måtte jeg gå fra en dyse 84 til 102 grundet at der var mindre modstand i det end std elementet.
Om du skal det på din eller ej ved jeg ik, men bare mere så du ik enten bliver fortvivlet over den ingen ting vil eller at du i værste tilfælde ødelægger dit kit Ked af det..

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
(06-10-2010, 21:58)Tempo Skrev: Der er noget som ik stemmer mht. din SF2ére, for jeg kigget i Haynes service manual. I den står der under dataer, at den skulle kører med en 72 i hoveddyse som std. dyse og har set tidligere at du er nede omkring de 60 i hoveddyse...

Har du prøvet med det ny filterelement, hvis ik du har skal du holde øje med forbrændingen. malossi´s filter er mere åbent end std. elementet...

På et tidspunkt på min Neo´s fik jeg et filter i der var mere åbent i filteret, der måtte jeg gå fra en dyse 84 til 102 grundet at der var mindre modstand i det end std elementet.
Om du skal det på din eller ej ved jeg ik, men bare mere så du ik enten bliver fortvivlet over den ingen ting vil eller at du i værste tilfælde ødelægger dit kit Ked af det..

Mvh.
Tempo

Hmm fik afvide af mange brugere inde fra Scootergalleri, at min SF2 kørte med 56 som hoveddyse, og skulle derfor skiftes til 66 pga. af pillet skive. Det med et mere åben luftfilter, ved jeg godt, for skal havde instillet min SF2'er i ruller og Dyse efter jeg får mit luftfilter på, havde regnet med at skifte til en dyse str. 70 og så 7-8grams ruller Smil I må gerne rette mig hvis der er noget jeg tager fejl med mht. min scooter Grin
Svar
#27
(06-10-2010, 21:33)Gerner Skrev: Okay må i undskylde at jeg har været uklar i mint indlæg.
Hvis du siger at du har haft samme problem pga. á luften, så er det nok samme problem jeg har, da mit luftfilter er meget meget beskidt, så har også lige købt malossi luftfilter pude, så det skulle nok hjælpe Grin

I mit tilfælde var det fordi at luftskruen sad en hel omgang for langt inde, og når man sætter det sammen med chokerens øgede benzin tilførsel i en kold motor, ja så skal det drille. Smil
Svar
#28
(06-10-2010, 22:07)Mnc Skrev: I mit tilfælde var det fordi at luftskruen sad en hel omgang for langt inde, og når man sætter det sammen med chokerens øgede benzin tilførsel i en kold motor, ja så skal det drille. Smil

Okay, kan høre på det hele at jeg skal få en til at instille min scooter for mig Smil for tør ikke lige selv at pille ved sådan noget.
Må sige jeg er lidt af en "Pivskid" mht. mekanik, da jeg helst ikke gider ødelægge nogle dele mere end nødvendigt.
Svar
#29
Det er intet med at være en "pivskid" at gøre, at man lader andre gøre det.. Hellere sige fra, end at betale dyre lærepenge Blink med øjet...

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(06-10-2010, 22:12)Gerner Skrev: Okay, kan høre på det hele at jeg skal få en til at instille min scooter for mig Smil for tør ikke lige selv at pille ved sådan noget.

Hvis du kan få nogen til at fortælle dig hvor luftskruen sidder på din knallert, så er det nemt at indstille den.
Standard er at skrue den helt i, og så 2½ omgange ud, så vidt jeg husker. Smil
Svar
#31
(06-10-2010, 23:25)Mnc Skrev: Hvis du kan få nogen til at fortælle dig hvor luftskruen sidder på din knallert, så er det nemt at indstille den.
Standard er at skrue den helt i, og så 2½ omgange ud, så vidt jeg husker. Smil

Standard på en 2-takter er 1½ gang ud på blandings- og tomgangsskruerne, og 2½ gang ud på de fleste 4taktere.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#32
Nu ved jeg ik hvor meget din ven kan og om i har mod på det i fællesskab, men jeg har selv lært at indstille efter denne guide.
http://www.stalkerzone.dk/forum/about10601.html

Hvis i begge melder pas på det med at indstille, så kan jeg komme til dig på mandag og hjælpe med at indstille.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#33
(07-10-2010, 07:06)Tempo Skrev: Nu ved jeg ik hvor meget din ven kan og om i har mod på det i fællesskab, men jeg har selv lært at indstille efter denne guide.
http://www.stalkerzone.dk/forum/about10601.html

Hvis i begge melder pas på det med at indstille, så kan jeg komme til dig på mandag og hjælpe med at indstille.

Mvh.
Tempo

Takker Smil
Prøver lige det med luftskruen når jeg kommer hjem.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
(07-10-2010, 06:48)kragen Skrev: Standard på en 2-takter er 1½ gang ud på blandings- og tomgangsskruerne, og 2½ gang ud på de fleste 4taktere.

Jeg kan altid regne med at kragen sidder parat når jeg lukker lort ud Grin
(edit; hvilket er en go' ting Smil )

Men havde halvt ret. :P Anyway, at tomgangsskruen også havde den 'regel' vidste jeg ikke... Må have fat i skralden igen. Grin Forresten hvor sidder luftskruen på Agility'en? Ka finde tomgangsskruen, er jeg så heldig at den sidder i nærheden? :P
Svar
#35
(07-10-2010, 08:47)Mnc Skrev: Jeg kan altid regne med at kragen sidder parat når jeg lukker lort ud Grin
(edit; hvilket er en go' ting Smil )

Men havde halvt ret. :P Anyway, at tomgangsskruen også havde den 'regel' vidste jeg ikke... Må have fat i skralden igen. Grin Forresten hvor sidder luftskruen på Agility'en? Ka finde tomgangsskruen, er jeg så heldig at den sidder i nærheden? :P
Hvis det er Kymcos egen karburator (der kan enten sidde en Kymco eller Keihin på), så sidder tomgangsskruen på selve "trækket" på siden af karburatoren og blandingsskruen på modsatte side i selve karburatoren. Hvis du kigger nøje efter, vil du se, at der i sideskjoldet på Agilityen, er et lille hul, der er beregnet til, at man med en lang skruetrækker kan nå ind til blandingsskruen. Har du hjelmboksen taget af, er det dog lettere, at se, hvad man laver.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#36
(07-10-2010, 09:49)kragen Skrev: Hvis du kigger nøje efter, vil du se, at der i sideskjoldet på Agilityen, er et lille hul, der er beregnet til, at man med en lang skruetrækker kan nå ind til blandingsskruen.

Aaah, ja, det kan jeg godt huske, at mekanikeren snakkede om. Grin

Det her ligner vist meget godt, hvis man kigger på karburator hatten versus tomgangsskruen. Billede nasset fra scootergrisen.dk, og det er stort, derfor, åben det i nyt vindue. Smil Evt. zoom lidt ud i din browser. Grin
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...ed1764.jpg
Jeg har også sådan et sort fingerbøl diagonalt overfor tomgangsskruen, nu jeg husker efter. :P (edit: Så på scootergrisen at det er autochokeren Grin)

Men vil stadig tro at, hvis man skruer den i bund (max rpm ved tomgang), og så 2½ gang ud, så vil den stå noget højt stadig... Men har ikke prøvet det endnu. Smil
Svar


Forum spring: