Svar: 81
Tråde: 24
Tilmeldt: Jun 2008
Hej alle sammen!
Jeg har en Texas Free 45 model med et stk 80cc cylinder om den er MEGET sløv både i optræk om i top farten, toppen er på ca.. 55Km/t efter speedo., der er klippet ledning til cdi + der er også prøvet med en ubegrænset model, lidt større dyse i karburatoren (ca 92-94 hvis jeg husker rigtig) ellers er alt std. (ved ikke hvor store rullerne er i sådan en Texas Free men går ud fra de er 6,5gram som alle andre er?) Det jeg vil høre jer om er hvordan kan det være at den er så sløv? det tager ca..150-200M bare for at komme op på de 45Km/t.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(05-10-2010, 20:08)devil Skrev: Hej alle sammen!
Jeg har en Texas Free 45 model med et stk 80cc cylinder om den er MEGET sløv både i optræk om i top farten, toppen er på ca.. 55Km/t efter speedo., der er klippet ledning til cdi + der er også prøvet med en ubegrænset model, lidt større dyse i karburatoren (ca 92-94 hvis jeg husker rigtig) ellers er alt std. (ved ikke hvor store rullerne er i sådan en Texas Free men går ud fra de er 6,5gram som alle andre er?) Det jeg vil høre jer om er hvordan kan det være at den er så sløv? det tager ca..150-200M bare for at komme op på de 45Km/t.
Har du stillet ventilerne til 0,08mm for nyligt? Er remmen slidt mere, end 1½mm? Er rullerne blevet "kantede"?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Når du opnår tophastighed er det så med høje omdrejninger eller med moderat antal omdrejninger?
Der sidder ikke en skive ved variatoren på sådan en Texas?
Mvh
Stig
Svar: 81
Tråde: 24
Tilmeldt: Jun 2008
05-10-2010, 20:25
(Dette opslag var sidst ændret: 05-10-2010, 20:29 af devil.)
(05-10-2010, 20:11)kragen Skrev: Har du stillet ventilerne til 0,08mm for nyligt? Er remmen slidt mere, end 1½mm? Er rullerne blevet "kantede"?
Nej det har jeg ikke da, jeg får en mekaniker til at lave alt det der da jeg ikke har de ting der skal bruges til det
, så jeg ved ikke en gang hvor meget dvs. ting er slidt.
Ang. topfarten så er det ved full rmp men det er lige som om den godt vil tage nogle flere når den kommer over de 50Km/t med den kan bare ikke, ved dog ikke hvorfor den ikke kan.
Det skal så også lige siges at der kommer en lyd fra cylinderen som om der er lidt metal der rasler rundt der inde med jeg kan ikke finde det.
Svar: 25
Tråde: 5
Tilmeldt: Aug 2010
Er det en tikke lyd der følger omdrejningerne?
Hvis det er det, så er det meget sansynligt at det er dine ventiler der er stillet forkert, som Kragen er inde på.
Svar: 81
Tråde: 24
Tilmeldt: Jun 2008
05-10-2010, 23:57
(Dette opslag var sidst ændret: 06-10-2010, 00:01 af devil.)
Nej det er nu mere lyden af hvis man tager nogle metal spåner(eller sådan der) i en dåse og ryster den, det er værst når den står i tomgang og det er lige meget om den er kold eller varm, men hvis i mener det er ventilerne så må den jo engang til "The Doc" igen
Den har gået ca..3500Km i alt og er 3½år og som i høre så er det ikke meget jeg køre på den, men når jeg kører på den så skal den også være i orden! X-)
Svar: 1.127
Tråde: 80
Tilmeldt: May 2008
(05-10-2010, 20:08)devil Skrev: lidt større dyse i karburatoren (ca 92-94 hvis jeg husker rigtig)
Jeg kør med en #94 i min std. 50 ccm så jeg tror du skal ha' en lidt større i.
Svar: 81
Tråde: 24
Tilmeldt: Jun 2008
Der skulle vel ikke være en der bor i nærheden af Odense der har værktøjet der skal bruges til at få divs. dele af, som har tid til at hjælpe mig med at finde ud af hvad der laver den lyd?