Søg Garagen Hej Gæst! Register

Cylinder kit og udstødning! Hjælp??
#1
Jeg har en peugeot speedfight 2 der render de 70 efter spedometeret, men vil gerne have den til at rende lidt hurtigere. Så jeg har tænkt mig at invistere i et "Polini sport cylinder kit, og en ny krumtap der kan holde til mere end 16.000 rpm.
Mit spørgsmål er så følgende.
Er det nødvendigt at skifte mit standard udstødningsrør på scooteren (Vil gerne lige vide om det kan holde til det nye kit)
Jonas Axelsen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(04-10-2010, 19:24)Jonas Axelsen Skrev: Jeg har en peugeot speedfight 2 der render de 70 efter spedometeret, men vil gerne have den til at rende lidt hurtigere. Så jeg har tænkt mig at invistere i et "Polini sport cylinder kit, og en ny krumtap der kan holde til mere end 16.000 rpm.
Mit spørgsmål er så følgende.
Er det nødvendigt at skifte mit standard udstødningsrør på scooteren (Vil gerne lige vide om det kan holde til det nye kit)

Til et sport cylinder er det ikke nødvendigt at skifte udstødning, jeg vil dog anbefale det alligevel. Det vil helt sikkert kunne mærkes i optræk og nok også lidt i topfart.

Jeg kører selv Polini Sport med Proma Legal udstødning. Har ikke skiftet krumtap, og mener heller ikke det altid er nødvendigt til et sports kit, men hvis man skal være sikker på at det holder er det en god idé.

Svar
#3
Okay hvad størelse dyse har min scooter, når det er en standard dyse?
Og hvor mange numre skal jeg dyse op, når jeg montere sport cylinderkit??
Jonas Axelsen
Svar
#4
Jeg skulle mene at en Speedfight har en 72'er dyse i som std. Du kan vel nøjes med en 80'er eller lignende til en sports opsætning. (det er noget man skal prøve sig frem med)
Konstruktive ændringer? Det er da noget jeg har fjernet :p
Svar
#5
(13-10-2010, 21:25)Badedyret Skrev: Jeg skulle mene at en Speedfight har en 72'er dyse i som std. Du kan vel nøjes med en 80'er eller lignende til en sports opsætning. (det er noget man skal prøve sig frem med)

Er ret sikker på at std. dyse er 56 på en SF2 30'er. Jeg kørte ihvertfald med en 58'er endtil jeg skidtede til 66.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(14-10-2010, 15:28)Gerner Skrev: Er ret sikker på at std. dyse er 56 på en SF2 30'er. Jeg kørte ihvertfald med en 58'er endtil jeg skidtede til 66.

Det var også lidt min mening at fremprovokere et svar fra en med en Speedfight Smil
Konstruktive ændringer? Det er da noget jeg har fjernet :p
Svar
#7
(14-10-2010, 19:32)Badedyret Skrev: Det var også lidt min mening at fremprovokere et svar fra en med en Speedfight Smil
Det var måske smartere, at fremprovokere et svar fra en, der har en SF'er, med samme karburator. SF'erne er nemlig produceret med forskellige karburatorer, såvel forskellige "numre" af Gurtner, og Dellortoer ;-) .

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: