Nu har jeg så det problem at der sidder en slange som gik på den gamle udstødning som ikke sidder på den nye. Derfor har jeg lige 2 sprøgsmål
1) Den gamle udstødning(orginal) ser ud til og ingen begrænsning i starten af røret. Er det standard eller bruges side røret som kan ses på billederne som begrænsing?
2) Kan det godt fungere uden det rør der gik på udstødningen og/eller hvad skal man stille op med det gamle rør? og evt er der nogen der kan forklare hvad det blir brugt til?
3) Der sidder i øjeblikket 6,5 grams ruller på. Tror i de vil passe fint til sådan en udstødning?
02-10-2010, 18:24 (Dette opslag var sidst ændret: 02-10-2010, 19:40 af Jps.)
Det ene rør er et blindrør (lukket i enden) og det andet er til katasylatoren som sidder i den originale udstødning, som du nu har pillet af. Gummirøret du har hængene sidder på en studs på variohuset. Det piller du af, og lukker hullet over variohuset. Jeg har sat en plastikprop i min .
02-10-2010, 19:18 (Dette opslag var sidst ændret: 02-10-2010, 19:19 af cbadk.)
(02-10-2010, 18:24)Jps Skrev: Det ene rør er et blindrør (lukket i enden) og det andet er til katasylatoren som sidder i den originale udstødning, som du nu har pillet af. Gummrøret du har hængene sidder på en studs på variohuset. Det piller du af, og lukker hullet over variohuset. Jeg har sat en plastikprop i min .
Tak for svaret!
Har lige fået lukket hullet med en prop :P
Måske ved du så også om der skal ny dyse/ruller i?
Ps. Den kører omkring de 58 km/t. Hvis den nu skal gøres helt lovlig har jeg fået afvide at begrænsningsringen skal skiftes i varioen, da den er ved og være slidt. Hvor du evt hvor man kan få den?
Måske ved du så også om der skal ny dyse/ruller i?
Ps. Den kører omkring de 58 km/t. Hvis den nu skal gøres helt lovlig har jeg fået afvide at begrænsningsringen skal skiftes i varioen, da den er ved og være slidt. Hvor du evt hvor man kan få den?
Går stærkt ud fra, du har en dyse 72 i karburatoren, den skal du skifte ud med enten en 74 eller 76. Og vedr. ruller, så kører jeg selv med de originale 7,5 grams i min Big, men 7 grams kan sikkert også bruges. Og hvis du stadig har ringen i variatoren, skal den af . En ny, kan købes hos den lokale PGO forhandler.
(02-10-2010, 19:40)Jps Skrev: Går stærkt ud fra, du har en dyse 72 i karburatoren, den skal du skifte ud med enten en 74 eller 76. Og vedr. ruller, så kører jeg selv med de originale 7,5 grams i min Big, men 7 grams kan sikkert også bruges. Og hvis du stadig har ringen i variatoren, skal den af . En ny, kan købes hos den lokale PGO forhandler.
02-10-2010, 21:07 (Dette opslag var sidst ændret: 02-10-2010, 21:09 af Jps.)
(02-10-2010, 20:53)cbadk Skrev: Fandt den her http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=67006
Måske skulle man prøve og bestille sån en lille en og prøve og se om det ændre hastigheden til de 45 Km/t :angel:
Det gør den ikke, idet du jo har monteret en udstødning uden begrænsning, så vidt jeg kan se. Ved godt den er godkendt til en 45 knallert, men ikke, hvis der ikke er en begrænsning i den. På din model SKAL der være blindrør og katasylator. Det er det den er typegodkendt med, så det må ikke ændres. Og den tingest i linket, kan ikke bruges i din. Det er en løs ring, der sidder i din.
(02-10-2010, 21:07)Jps Skrev: Det gør den ikke, idet du jo har monteret en udstødning uden begrænsning, så vidt jeg kan se. Ved godt den er godkendt til en 45 knallert, men ikke, hvis der ikke er en begrænsning i den. På din model SKAL der være blindrør og katasylator. Det er det den er typegodkendt med, så det må ikke ændres. Og den tingest i linket, kan ikke bruges i din. Det er en løs ring, der sidder i din.
Hvis du mener om der sidder en lille tingest svejset på røret så er svaret at det gør der, det havde den gamle ikke...det er begrænsningen ikke?
Med hensyn til ringen... er der nogen måde man kan se om "den løse ring" er slidt?
(02-10-2010, 21:37)cbadk Skrev: Hvis du mener om der sidder en lille tingest svejset på røret så er svaret at det gør der, det havde den gamle ikke...det er begrænsningen ikke?
Med hensyn til ringen... er der nogen måde man kan se om "den løse ring" er slidt?
Selvom der er begrænsning i røret er det ikke lovligt at bruge på din model, selvom det er godkendt til en 45'r, da den er blevet typegokendt med en udstødning, med både blind og "katrør" for at at overholde "Euro2" eller "Euro3" normen.
Jeg kan ikke huske målene på den ring. Men køb en ny hos den nærmeste PGO forhandler.
(03-10-2010, 00:06)Jps Skrev: Selvom der er begrænsning i røret er det ikke lovligt at bruge på din model, selvom det er godkendt til en 45'r, da den er blevet typegokendt med en udstødning, med både blind og "katrør" for at at overholde "Euro2" eller "Euro3" normen.
Jeg kan ikke huske målene på den ring. Men køb en ny hos den nærmeste PGO forhandler.
Mange tak, tror jeg vil få fat i en lovlig udstødning i morgen. Har forsøgt og lede alle steder efter en orginal på nettet. Kender du et sted man kan få en, altså på nettet?
(03-10-2010, 00:23)cbadk Skrev: Mange tak, tror jeg vil få fat i en lovlig udstødning i morgen. Har forsøgt og lede alle steder efter en orginal på nettet. Kender du et sted man kan få en, altså på nettet?
Jeg købte en udstødning for nylig, hos en PGO forhandler. Den er ganske vist til en Hot50 årgang 99 (uden blind og katrør). Den kostede 1250 kr. Den rigtige til din og min model, koster 2250 kr .
Måske www.speedline.dk kan hjælpe dig, vedr. en lovlig udstødning.
(03-10-2010, 00:45)Jps Skrev: Jeg købte en udstødning for nylig, hos en PGO forhandler. Den er ganske vist til en Hot50 årgang 99 (uden blind og katrør). Den kostede 1250 kr. Den rigtige til din og min model, koster 2250 kr .
Måske www.speedline.dk kan hjælpe dig, vedr. en lovlig udstødning.
:huh: det er jo det rene galimatias... måske skulle jeg bare sætte den gamle på igen :dodgy: og finde mig i larmen.