Søg Garagen Hej Gæst! Register

Handel med scooter, papirer, forsikring osv ?
Står overfor at skulle sælge min knallert 45. Den sælges med plader. Hvad gør jeg rent praktisk mht. omregistrering, forsikring osv. Ellers noget jeg skal være opmærksom på ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

sebster Skrev:Står overfor at skulle sælge min knallert 45. Den sælges med plader. Hvad gør jeg rent praktisk mht. omregistrering, forsikring osv. Ellers noget jeg skal være opmærksom på ?
Du gør intet med pladen. Du afmelder blot din lovpligtige ansvarsforsikring. Så har den nye ejer 3 uger til, at tegne en ny forsikring, og køre op til SKAT med registrereingsattesten, og få den ejer/brugerskiftet hos SKAT. Det er den nye ejer, der skal sørge for registreringen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
kragen Skrev:Du gør intet med pladen. Du afmelder blot din lovpligtige ansvarsforsikring. Så har den nye ejer 3 uger til, at tegne en ny forsikring, og køre op til SKAT med registrereingsattesten, og få den ejer/brugerskiftet hos SKAT. Det er den nye ejer, der skal sørge for registreringen.

Ok, lyder jo meget nemt. Hvad sker der hvis køber ikke tegner forsikring/omregistrerer ? Så er det bare hans problem ? Er det en god ide' at lave slutseddel ?
Svar
sebster Skrev:Ok, lyder jo meget nemt. Hvad sker der hvis køber ikke tegner forsikring/omregistrerer ? Så er det bare hans problem ? Er det en god ide' at lave slutseddel ?
Som sælger, er den eneste grund til, at man skal have en slutseddel den, at den kan bruges som dokumentation for, til hvem og hvornår ejerskabet har skiftet. Brug evt. denne slutseddel:
http://www.prematur.dk/andet/slutseddel/...lanket.pdf

Får den nye ejer ikke omregistreret knallerten inden 3 uger efter, du har afmeldt din forsikring på den, er det hans problem. Du vil normalt få en meddelelse fra SKAT, når den nye ejer har bedt om ejerskifte, men hvis du ikke får den, så kan du altid gå op til SKAT, når de tre uger er gået, og bede dem afmelde din nummerplade :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
kragen Skrev:Som sælger, er den eneste grund til, at man skal have en slutseddel den, at den kan bruges som dokumentation for, til hvem og hvornår ejerskabet har skiftet. Brug evt. denne slutseddel:
http://www.prematur.dk/andet/slutseddel/...lanket.pdf

Får den nye ejer ikke omregistreret knallerten inden 3 uger efter, du har afmeldt din forsikring på den, er det hans problem. Du vil normalt få en meddelelse fra SKAT, når den nye ejer har bedt om ejerskifte, men hvis du ikke får den, så kan du altid gå op til SKAT, når de tre uger er gået, og bede dem afmelde din nummerplade :wink: .

Ok. Super. Tak for hjælpen :-)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Forum spring: