Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco problemer med start.
#1
Hej

Jeg har problemer med at starte min Giantco Sprint.

Jeg besluttede at skifte dysen tilbage til standard da jeg opdagede at benzinforbruget steg med 50% ved større dyse.

Derefter kørte den som en drøm, men næste dag og siden har den ikke villet starte.

Jeg var meget træt da jeg gjorde det og havde ikke skruet bundkarret helt fast, så kaburatoren var nok blevet tømt for benzin.

Nu har jeg skruet det tæt og suget i vacuumslangen både før jeg satte det på - og efter - så kaburatoren skulle være ren og der er benzin i den.

Men når jeg starter på el-start giver den blot et klik, og min kickstarter sidder helt fast og jeg tør ikke sparke til den.

Hvordan får jeg den startet igen?

M.v.h.

Larzini


NB jeg skruede den forkerte skrue (til acc. pumpen) af først og har muligvis tabt den lille kugle bag fjederen. Men da jeg efter råd har slået acc.pumpen fra skulle det vel ikke have betydning.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Larzini Skrev:Hej

Jeg har problemer med at starte min Giantco Sprint.

Jeg besluttede at skifte dysen tilbage til standard da jeg opdagede at benzinforbruget steg med 50% ved større dyse.

Derefter kørte den som en drøm, men næste dag og siden har den ikke villet starte.

Jeg var meget træt da jeg gjorde det og havde ikke skruet bundkarret helt fast, så kaburatoren var nok blevet tømt for benzin.

Nu har jeg skruet det tæt og suget i vacuumslangen både før jeg satte det på - og efter - så kaburatoren skulle være ren og der er benzin i den.

Men når jeg starter på el-start giver den blot et klik, og min kickstarter sidder helt fast og jeg tør ikke sparke til den.

Hvordan får jeg den startet igen?

M.v.h.

Larzini


NB jeg skruede den forkerte skrue (til acc. pumpen) af først og har muligvis tabt den lille kugle bag fjederen. Men da jeg efter råd har slået acc.pumpen fra skulle det vel ikke have betydning.

Hvis du har forstand på det eller kender en der gør er den eneste måde at få kickstarteren til ikke at sidde fast er at tage varioskjoldet af og så få sat kickstarteren ordenligt indvendigt, nogle problemer med fjederen kan ske, hvis man ikke har samlet det ordenligt.

Og hvis den bare giver et klik når du prøver el-start så sørg får at du giver den gas mens du trykker på el-start, start med at give lidt gas, virker det stadig ikke, prøv med mere, indtil du har prøvet med max gas. Hvis el-start stadig ikke virker så tag at være sikker på at batteriet er opladet og virker.

Forresten kunne du også oplyse hvilket år den er fra og hvor mange km den har kørt? Smil
Svar
#3
Larzini Skrev:Men når jeg starter på el-start giver den blot et klik

M.v.h.

Larzini

Kan godt være dit batteri er fladt, da den ikke starter ?!?
Min lyd sådan da det gamle batteri var flad.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Suzuki Wagon 1,3 aut.gear årg. 2005
Svar
#4
Da mit batteri var fladt sagde den klik og benzinmåleren gik på nul, jeg kunne dog stadig starte på kickstarter
Svar
#5
Batteriet stod på 12,44 V da jeg testede det igår. Det skulle vist være ok. Kickstarterarmen har jeg slet ikke haft pillet af efter at den virkede.

Jeg prøver det med gashåndtaget.

Min Giantco er fra januar 2007 og har kørt ca 11.800 km.

M.v.h.

Larzini
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Larzini Skrev:Batteriet stod på 12,44 V da jeg testede det igår. Det skulle vist være ok. Kickstarterarmen har jeg slet ikke haft pillet af efter at den virkede.

Jeg prøver det med gashåndtaget.

Min Giantco er fra januar 2007 og har kørt ca 11.800 km.

M.v.h.

Larzini

Kommer den til services?

Husker du at skifte olie?

Og kickstarteren kan have sat sig fast, så som sagt, må du eller en anden få sat den ordenligt indvendigt Smil
Svar
#7
Jeg plejer selv at skifte olie m.m. Checker det lige en gang til. Det samme med kickstarteren.
Svar
#8
Jeg har prøvet det sammen. Hos mig var det fjeren der var knækket og dermed ikke trak tanhjulet "kikstarteren" tilbage fra el-starteren.
VGA Versus 4t 2014 (vandkølet)
Svar
#9
Der kan hjælpe mig. Da jeg lige har ligget syg 5 uger med stress har jeg ikke energi til selv at rode med den p.t. og slet ikke til at trække den helt ud til T.Hansen.

Jeg har mit eget lille værksted i Moselgade og vil gerne betale timeløn for det.

Jeg undrer mig iøvrigt over at jeg ikke modtager email når der kommer svar på mit indlæg. Min profil er nemlig opsat til dette.

M.v.h.

Larzini
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
checket batteri, olie, kickstarter og ventiler.

Det viste sig at motoren ikke stod i kompression. Men efter at have ordnet dette vil den stadig ikke starte. Først gav den bare et klik på el-start og derefter giver den en nærmest hylende lyd.
Svar
#11
Kan du stadig ikke træde kickstarter ned ??
Hvis du ikke kan og elstarter heller ikke kører , så kan det være karburatoren der har svømmet over , bensinen løber ind på stemplet og så er det ikke muligt at dreje motoren rundt , pil tændrøret af og træd motoren rundt nogle gange , så ryger det ud igen.
Svar
#12
Jeg kan godt træde den ned, men det lød forfærdeligt skærende, så det gjorde jeg kun 1 gang. Iøvrigt røg den ud af kompression da jeg gjorde det.
Svar


Forum spring: