Søg Garagen Hej Gæst! Register

Så fik T en Kymco Super 9
#1
Hold da op hvor er det en rar scooter. Den siger ikke en pind og optrækket er en helt ny oplevelse. Jeg sidder langt bedre på den og mindsanten om den ikke holder ca. 40 km/l. Men det allerbedste er næsten bremserne og den balance som gør at man bestemt ikke mærker at den vejer over 100 kg. Nu smidder jeg en multivar på og lader det være godt med det, evt. hiver jeg også lige begrænsningen ud af karburartoren. Så skulle den rende ca. 80 hvilket må være rigeligt til mit behov. Hvis der er nogen der vil høre noget om den specifikke scooter må de endelig sige til.
TruckStar
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
T Skrev:Hold da op hvor er det en rar scooter. Den siger ikke en pind og optrækket er en helt ny oplevelse. Jeg sidder langt bedre på den og mindsanten om den ikke holder ca. 40 km/l. Men det allerbedste er næsten bremserne og den balance som gør at man bestemt ikke mærker at den vejer over 100 kg. Nu smidder jeg en multivar på og lader det være godt med det, evt. hiver jeg også lige begrænsningen ud af karburartoren. Så skulle den rende ca. 80 hvilket må være rigeligt til mit behov. Hvis der er nogen der vil høre noget om den specifikke scooter må de endelig sige til.

Tillykke med den T, men hvad så med den "gamle" scooter??
Og 40 km/l? Det lyder ikke normalt for en 2takter Grin.
Svar
#3
Vi vil gerne se billede af den og høre nærmere, kender den slet ikke.
Svar
#4
steen55 Skrev:Vi vil gerne se billede af den og høre nærmere, kender den slet ikke.

Her er et billede til en start Smil:
Super 9
Svar
#5
Tillykke med ny erhvervelsen,
til trods for du skulle have valgt Runneren. høhø

Kan du eventuelt skrive en lille anmeldelse af kymko´en.

Det ville være genialt med anmeldelser af de fornuftige køretøjer folk herinde fra køber Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
bøllebent Skrev:Tillykke med ny erhvervelsen,
til trods for du skulle have valgt Runneren. høhø

Kan du eventuelt skrive en lille anmeldelse af kymko´en.

Det ville være genialt med anmeldelser af de fornuftige køretøjer folk herinde fra køber Smil

Måske man kunne lave sådan en "hurtigt" anmeldelse?

En hvor man bare skal krydse af i nogle felter, og skrive nogle stikord til bestemte områder...

fx.

Hvor tit bruger du den? hverdag:X 1-3 gange om ugen: et par gange om måneden:
Kommentar: Køre hverdag på vej til arbejde ca. 10 km.

Køre den godt?: ja:X Nej:
evt. kommentar: Larmer næsten ikke og trækker fint

Nu er det godt nok meget simpelt Grin men håber i kan se pointen Smil
Halløj! Så jeg tilbage, for good...
Svar
#7
Ja undskyld jeg ikke lige vendte tilbage, jeg har lige været et smut på Bornholm. Den gamle er solgt, jeg synes ligesom jeg trængte til noget nyt.

Den jeg har købt er sølv og sort. Desuden er det den luftkølede version, den jps har fundet billede af er vandkølet. De er helt syge med den i USA hvor der afholdes løb og burnouts og så videre. Bremserne er uden sammeligning de bedste jeg har prøvet og acceleration er ret høj for en ikke tunet scooter.

Jeg laver en anmeldelse med nogen billeder når jeg lige får skruet mig sammen.
TruckStar
Svar
#8
Det er dælme en god scooter, godt sat sammen, og fungerer rigtig godt.
Vi hart også solgt mange af dem, med tilfredse kunder til følge.

Tillykke med den !
Svar
#9
Jo tak, nu skal jeg bare hitte ud af hvordan jeg får mest fart ud af den. Lige nu er der bare drejet lidt af bøsningen i vario, men jeg tror jeg vil udskifte den med en multivar. Men hvad jeg så skal gøre ud over det er jeg ikke helt klar på.
TruckStar
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#10
Tom Abildgaard Skrev:Måske man kunne lave sådan en "hurtigt" anmeldelse?

I den tidligere eksisterende garage savnede jeg ubegrænset plads til at skrive om scooteren. Hvis man havde haft det, ville jeg nok have puttet min anmeldelse af NRG'en sådan et sted. Din ide fejler heller ikke noget, kort eller langt, så er anmeldelser efter min mening med til at hjælpe andre med problemer/købeplaner og derved med til at gøre forumet endnu mere nyttigt. Problemet med fx. at skrive anmeldelse og udviklingshistorie i et almindeligt indlæg, kan være at det ender med at blive slettet pga. manglende aktivitet. Men det er vist sjældent det sker.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#11
Med en Kymco Super 9, uden fartbegrænser og blumbering fra udstødningen fjernet, render den 70, men er der nogen der har en ide om, hvor meget den vil komme op på, med et Malossi Variator Kit "Multivar"?

Link til kittet: http://www.scooterparts.dk/product.asp?p...712&page=1
Venligst,

Michael N. Petersen
http://www.hawkeyes.dk
Svar
#12
Hawkeye Skrev:Med en Kymco Super 9, uden fartbegrænser og blumbering fra udstødningen fjernet, render den 70, men er der nogen der har en ide om, hvor meget den vil komme op på, med et Malossi Variator Kit "Multivar"?

Link til kittet: http://www.scooterparts.dk/product.asp?p...712&page=1
Regn ikke med meget mere end 5-6 km ekstra på toppen. Fordelen ved Multivar'en er et mere jævnt træk, grundet bedre optimerede rullebaner. Det vil også give sig udslag i en bedre benzinøkonomi, når hypperne overførest til baghjulet mere jævnt. Derudover er en korrekt vedligeholdt Multivar næsten ikke til at slide op. (Rens for remstøv og skift ruller med jævne mellemrum, er alt hvad der skal til.)

Dutch
Svar


Forum spring: