Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer med pgo g-max
#1
Jeg har igennem længre tid haft svære og svære ved at starte især om morgenen når det har været koldt. Men jeg bruger karburator sprit så det kan vel næppe være det som er problemet. Men her på det sidste er det blevet helt galt. Den starter men går næsten ud med det samme og sådan kan jeg stå og kæmpe med den i små 5 min. Indtil den endelig kan holde sig i live, men så kommer næste problem (kænguru benzin er nok det bedste ord for det som sker). Det er som om man åbner og lukker hurtigt for benzin tilførelsen og der kan også komme et smæld fra udstødningen. Som fra en bagtænding eller ????, jeg har standart udstyr på og ringen er pillet. men hvad er der galt, er det vand i karburatoren eller skal luftfilteret skiftes eller er det en helt 3 ting som er problemet. Det skal siges at problemer startede for et par måneder siden, før det startede og kørte den fint.

Mvh superhood
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Start med at rense eller skifte luftfilteret.
Svar
#3
Prøv noget kaburator sprit (;
Vil Du Frem I Flokken, Ska Der Stå PGO På Blokken. :)
Svar
#4
TrixL Skrev:Prøv noget kaburator sprit (;

Hvad med at læse, hvad han skriver Blink med øjet.
Kymco Super 8 2015 13.000 km Kymco Super 8 2011 15.000 km.
Svar
#5
Er der en chance for at du har givet den en overdosis af karburator sprit?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tak for jeres svar indtil videre. Og ja det er da muligt at jeg har overdoseret karburator spritten. da jeg bare hælder i efter hva jeg syntes er nok Fortvivlethock: . men jeg troede ikke man kunne bruge for meget sprit.

Ps jeg har købt et nyt filter til luftfilteret som kommer i her i Weekenden så må vi se om det hjælper

Mvh superhood
Svar
#7
superhood Skrev:Tak for jeres svar indtil videre. Og ja det er da muligt at jeg har overdoseret karburator spritten. da jeg bare hælder i efter hva jeg syntes er nok Fortvivlethock: . men jeg troede ikke man kunne bruge for meget sprit.

Ps jeg har købt et nyt filter til luftfilteret som kommer i her i Weekenden så må vi se om det hjælper

Mvh superhood

Når jeg bruger karburatorsprit, bruger jeg 1-2 hættefulde til 5-6 liter benzin. Nogle siger 1 dl til samme antal liter. Men det synes jeg er i overkanten, at bruge.
Kymco Super 8 2015 13.000 km Kymco Super 8 2011 15.000 km.
Svar
#8
50cc4ever Skrev:Når jeg bruger karburatorsprit, bruger jeg 1-2 hættefulde til 5-6 liter benzin. Nogle siger 1 dl til samme antal liter. Men det synes jeg er i overkanten, at bruge.


Og efter hav jeg kan forstå på Kragen, så er det faktisk at "slide" lidt mere på cylinderen i det at spritten opløser den olie som smører cylindren, så fremover smider jeg os kun 1 hætte fuld i
Svar
#9
Jeg giver den et ordentligt skvæt, det så ud til at løse nogle af de start problemer, jeg havde i den kolde tid.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: