Søg Garagen Hej Gæst! Register

Scooter hakker og sprutter og går ud - HJÆLP!!!
Hej, jeg har lige fået en scooter hjem hvor den startede med at køre fint. Efter noget tid ville den ikke starte, derfor pillede vi tændrøret af og "pudsede/sleb" på det og satte det på igen. Så startede den igen og kørte, men den bliver ved med at gå ud til sidst og den hakker og sprutter også..

Hver gang jeg har kørt på den kan jeg kun køre et par meter, og når jeg tager tændrøret af er det nærmest fedtet ind i noget der ligner olie. Og hver gang jeg fjerner det og sætter det i igen starter den godt, og sådan gentager det sig..

Der hvor tændrøret sidder i topstykket der er der noget "sort" fedtet halløj i, det ligner lidt olie. Jeg ved ikke om jeg kan tage en klud eller noget og stikke det i der hvor tændrøret skal sidde og fjerne det, så der bliver rent derinde i, da jeg er bange for at den ikke starter så?

Men ellers har jeg også tænkt på om det er dysen der er for stor, og derfor fedter tændrøret til så den ikke kan køre godt?

Hvis der er noget i vil vide så bare skriv :i
Håber nogen kan hjælpe.

Græder
.....
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Måske kan dette link hjælpe lidt. http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...ed0493.jpg
måske kan det besvare det.
Men vis den er ny burde det jo ikke være det.
Men vis den har kørt en 5000-8000 km uden at tændrøret er blevet skiftet kunne det meget vel være En af eksemplerne på billedet.
Svar
Du skriver altså ikke mange detaljer drkoli. Det ville give dig en meget større chance for at få et brugbart svar hvis du inkluderede ting som hvilken scooter det drejer sig om, hvor gammel den er/hvor meget den har kørt, er det en 30'er eller 45'er, er den tunet eller utunet, hvad har du selv prøvet og hvad var resultatet osv. osv.

Hvis det er en indsprøjtningscooter - en Gilera Runner/NRG PureJet eller en Aprilla SR50 DiTec - så check din trykluft. Der skal være omkring 5 bars tryk på. Ellers sker der nogenlunde det som du beskriver. Fejlen kan være kompressoren eller luftslangen. Det kan også skyldes en utæthed ved blandekammeret, hvis du har haft det afmonteret for nyligt...

8)
Svar
- Mærke/Model: Yamaha BWS
- Årgang: 2003
- Km: ca 7000
- Tunet

- Og jeg ligger snart nogle billeder ind...
.....
Svar
Hejsa...

Hvis jeg renser et tændrør, er det kun i en nødsituation. Renser man et tændrør for meget eller "sliber", kan man nemt ødelægge elektroden og der ved gnisten.

Jeg ville prøve med et nyt tændrør og tjekke at mine pakninger ( cylinder/top ), for evt om de er blevet defekte eller utæt.

Hvis et tændrør har kørt mere end ca 3000km og den begynder at drille, kan det godt være tændrør er udtjent ( forhandler siger at det holder ca 3000km ). Jeg har dog selv både kørt mindre og mere med tændrør, men igen er det værd at prøve med et nyt når nu er...

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

drkoli Skrev:Men ellers har jeg også tænkt på om det er dysen der er for stor, og derfor fedter tændrøret til så den ikke kan køre godt?

Tjah, det kunne da godt lyde som om den er lidt over-dyset. Ny ved jeg ikke lige hvad der normal sidder i en tunet BWS, men hvis den kører for fedt er det jo naturligt at prøve at dyse ned. Har den kørt fint med den nuværende størrelse i nogen tid eller har du lige sat dysen i?

8)
Svar
Hej jeg har ikke skiftet dyse eller noget på den. Den kørte fint nok der jeg købte den. Blink med øjet

- Men ved ikke helt hvor længe den har kørt med den dyse den har i nu
.....
Svar
drkoli Skrev:Hej jeg har ikke skiftet dyse eller noget på den. Den kørte fint nok der jeg købte den. Blink med øjet

- Men ved ikke helt hvor længe den har kørt med den dyse den har i nu

Prøv med en mindre dyse om som sagt tidligere vil dette: http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...ed0493.jpg hjælpe dig med at se om du har en stor eller for lille dyse.
Svar
Ok det prøver jeg så også på her iløbet af ugen.
.....
Svar

drkoli Skrev:Ok det prøver jeg så også på her iløbet af ugen.

Lyder godt, hvis det virker så husk at skriv herinde igen Smil
Svar
Yes det skal jeg nok Smil
.....
Svar
Nu har jeg lige købt et nyt tændrør og før jeg satte det på, skruede jeg lige bundkarret af så det benzin der var i kaburatoren kunne komme ud. Men den vil stadig ikke starte...

Men den gnister...
.....
Svar

Forum spring: