Søg Garagen Hej Gæst! Register

Begrænsning på Lambros
#1
Hej
Jeg er lige ved at optimere hastigheden en smule på en Lambros.
Bag ved variatorskålen sidder en stor rund plade med ca. samme bredde/højde som variatorskålen og med 3 små hjul bagved. Er dette en del af begrænsningen eller skal den blive siddende??
Vi er vel enige om at ringen som sidder under remmen skal væk?
Venlig hilsen
Christian
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Har nu prøvet med og uden!!
Uden denne plade vil den slet ikke starte, men med starter den fint igen.
Hvad er det for en plade??
Svar
#3
Pugholm Skrev:Har nu prøvet med og uden!!
Uden denne plade vil den slet ikke starte, men med starter den fint igen.
Hvad er det for en plade??
Hvis det er starterkransen (stor skive med tænder), du mener, så skal den blive der, ellers kan du ikke starte dyret.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Nej det tror jeg ikke det er??
Har lagt et par billeder her:
http://www.billedeupload.dk/photo/2010-0...3.JPG.html
Svar
#5
Pugholm Skrev:Nej det tror jeg ikke det er??
Har lagt et par billeder her:
http://www.billedeupload.dk/photo/2010-0...3.JPG.html
Har Lambros starterkobling i stedet for startertandhjul? Det kunne nemlig godt ligne bagsiden af en starterkobling.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det er 100% en starterkobling.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Så lader det til det er grunden til den ikke ville starte uden Grin
Men hvad er en starterkobling og hvad er forskellen??
Svar
#8
Starterkoblingen er den elstart tager fat i og trækker motoren rundt.

Hvis den mangler så skubber du det hele på tappen, og det er ikke godt, det eneste du skal fjerne er ringen, ikke andet derinde fra.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
Takker for svar Smil
Nu kører den ca. 65-70 (speedometer) på lige vej så det er vel ok.
Undrer mig måske lidt over efter jeg har fjernet ringen kommer den ikke helt så højt op i omdrejninger som før. Før kom den op på 7800 omd. og kørte 32 og så kunne man høre cdi slå til, men nu kommer den op på 65-70 og på ca. 7600 omd.
Mystisk??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Slet ikke, det er ganske normalt omdrejninger falder når ringen falder ud Grin
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#11
Hej
Det er p.g.a. af større vindmodstand så kan motoren ikke komme så højt op i omdrejninger p.g.a. vindmodstanden når du kommer op i fart.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Suzuki Wagon 1,3 aut.gear årg. 2005
Svar
#12
Hej.
Jeg har også en Lambros, som ringen er fjernet på. Den ligger derefter på ca. 65 på speedometer med ca. 7500 omdrejninger (det føles som om den kan give en del mere).
Jeg valgte så at bestille en cdi-boks fra protuna, målet var højere tophastighed. Men det er så godt som virkningsløst! Måske 66-67 og så 7800 omdrejninger.

Kan det passe? Jeg syntes jeg har læst at den skulle gå op mod de 80 ved at man fjerner skiven og sætter ubegrænset cdi i.
Svar


Forum spring: