Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lidt hjælp til '06 Neos
#1
Hej folkens, jeg håber at I kan lede mig lidt på sporet til at løse mit problem med min nyindkøbte Yamaha Neos fra '06.

Det der sker, er at den altid starter perfekt og på første hug på kickstarteren, hvorefter den går ud i løbet af et par sekunder. Og efter det skal der omkring 20 spark til for at den igen vil starte op og holde tomgangen fint og uden problemer tage imod gassen.

I papirerne jeg fik med til den står der at der er monteret følgende nye dele på et værksted:
» Cylinder
» Stempel
» Startermotor
» Tændrørshætte + kabel
» Bremseklodser
» Batteri
» Udstødning
Derudover blev karburatoren også indstillet.


Jeg har selv kigget den lidt efter for at løse problemet:
- Nyt tændrør monteret: NGK BPR7HS - kort gevind
- Renset udstødning og afgangsporten på cylinderen for sod
- Opladet batteriet
- Renset karburatoren med trykluft
- Renset luftfilteret
- Renset stikket til el-chokeren med kontaktrens
- Renset vacuumhanen + slange med trykluft, der er rigtig fint sug fra karburatoren op til hvor slangen sættes på hanen
- Tjekket for gnist og den er god
- Skiftet gearingsolie


Jeg synes også at den oser noget voldsomt når den er kold, ved ikke om det har noget at sige men kan lige så godt nævne det.
Eneste ejer udover mig er en ældre dame, så jeg ved at motoren ikke er ødelagt af tun, og efter hvad papirerne siger har hun været god til at overholde service på den Smil


Al hjælp er velkommen, jeg vil jo gerne have den pålidelig nok til at jeg kan tage den på arbejde! Griner
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det lyder fuldstændig som det der var galt med min CPI Oliver City i tidernes morgen.
Det fandt jeg desværre heller ikke ud af hvad var.
Jeg løste dog problemet med at sidde med en varmeblæser nede ved tændrøret i et par minutter før jeg startede den.... (har ingen ide om hvorfor det virkede, men det gjorde det)
Svar
#3
Arg, det var sgu da en træls besked at få :?

Nå men det kan du jo ikke gøre for, jeg håber på der er andre der vil hjælpe lidt Blink med øjet
Svar
#4
Jeg kan ikke hjælpe, jeg er bare med på en kigger!
Nuværende kværne
2 stk Aprilia RS50 fra 98 og 01 samt 1 stk Aprilia Classic 50

Dem der var
2 stk Peugeot speedfight ac fra 99 og 06
Svar
#5
Har du tjekket din el choker rent faktisk virker ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
DarkSide Skrev:Har du tjekket din el choker rent faktisk virker ?

Nej det har jeg faktisk ikke, kan du give et hurtigt fif til hvordan man nemmest gør det?
Svar
#7
Du afmonterer den, måler længden på nålen, sætter den til strøm, efter et par minutter skulle nålen gerne være længere ude Smil

Du måler den selvfølgelig igen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#8
DarkSide Skrev:Du afmonterer den, måler længden på nålen, sætter den til strøm, efter et par minutter skulle nålen gerne være længere ude Smil

Du måler den selvfølgelig igen.

Afmontere er bare at fjerne den plastik hætte der sidder på og så er der vel et par skruer under? Og for at sætte strøm til, er det nok at dreje nøglen over på tænding?
Svar
#9
Den forsynes af lysspolen, så enten skal maskinen startes, ellers skal du lave noget kreativt så den kan sættes til batteri.

Det er nok bare pille plastik hatten af og tage de 2 skruer ja.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
DarkSide Skrev:Den forsynes af lysspolen, så enten skal maskinen startes, ellers skal du lave noget kreativt så den kan sættes til batteri.

Det er nok bare pille plastik hatten af og tage de 2 skruer ja.
Det kræver ikke den store kreativitet :wink: . Skru autochokeren af, sæt en stump ledning på batteriets plus, og en på minus, og de modsatte ender på autochokeren, hvor autochokerens ledninger i forvejen sidder på chokeren. Ved at arbejde sig "baglæns" frem, kommer man oftest hurtigst frem til fejlen. Virker chokeren ikke med strøm direkte fra batteriet, behøver man i første omgang ikke spilde tid med at måle mere, da chokeren så er synderen. Virker den med strøm direkte fra batteriet, men ikke med egne ledninger, når man starter motoren, må man gå baglæns op, og finde ud af, hvor strømmen stopper. Det kan være bøvlet, og tage tid.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
kragen Skrev:Skru autochokeren af, sæt en stump ledning på batteriets plus, og en på minus, og de modsatte ender på autochokeren, hvor autochokerens ledninger i forvejen sidder på chokeren.

Vil chokeren så slå ud med det samme der er både plus og minus på, eller går der et par minutter inden?

Jeg må lige lave det forsøg i morgen, tak for hjælpen!
Svar
#12
Der går lige et par minutter før der sker noget <.9
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: