Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvilken dyse til Speedfight2 2006 LC?
#1
Hej. Jeg er kommet i besiddelse af en Speedfight fra 2006 som er vandkølet.

Der er monteret 70ccm kit på + en 21mm karburator med en 94-dyse.

Problemet er at den ikke kører særlig godt/hurtigt. Den går faktisk bedre med chokeren end uden (manuel choker)
Betyder det ikke at jeg skal finde en mindre dyse?

Denne karburator: http://www.scooter-shoppen.dk/default.as...item=15842
(Det ligner den meget, men er ikke 100% sikker)

Dette luftfilter: http://www.scooter-shoppen.dk/default.as...item=10748

Hvilken dyse vil i anbefale?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg har lige kørt en lang tur på den, og den hoster og sprutter når jeg giver den gas, og kører ujævnt.
Ved start er den meget sløv i optræk(ruller?), og nogen gange trækker den (med host og sprutten) op til ca. 60, og andre gange kun til 30-40?

Udstødningen er en standard-45 med blændrør og det hele.

Når den er varm går den dårligere med chokeren inde - som vel egentligt er meget godt.

Håber det hjælper med fejlsøgningen Smil
Svar
#3
Hej duusgaard og tillykke med købet :wink: Hvis du spørger mig skal du hurtigst mulig anskaffe dig en udstødning der passer til et 70ccm kit.Da den orginale ikke kan komme af med alt den power et sådan kit laver Fortvivletcooter:
Livet er den bedste pædagog
Svar
#4
Det hjalp at jeg tømte benzintanken og rensede og skiftede filtre, så nu trækker den jævnt.

Næste problem er optrækket. Den er meget langsom op til ca. 25km/t, hvor den så tager ved og trækker helt op til 70/80km/t.
Det er næsten som om den drukner hvis jeg giver fuld gas fra 0km/t.
Jeg skal dreje meget langsomt på gashåndtaget indtil den når op på 20+ hvor den tager ved.

Hvad kan være problemet?

Lettere ruller?
Anden dyse? (større/mindre)
Andet?

Tak Smil
Svar
#5
duusgaard Skrev:Det hjalp at jeg tømte benzintanken og rensede og skiftede filtre, så nu trækker den jævnt.

Næste problem er optrækket. Den er meget langsom op til ca. 25km/t, hvor den så tager ved og trækker helt op til 70/80km/t.
Det er næsten som om den drukner hvis jeg giver fuld gas fra 0km/t.
Jeg skal dreje meget langsomt på gashåndtaget indtil den når op på 20+ hvor den tager ved.

Hvad kan være problemet?

Lettere ruller?
Anden dyse? (større/mindre)
Andet?

Tak Smil
Når den trækker fint fra mellemgasområdet og op til fuld gas, men tøver i mellemgasområdet, kunne det tyde på, at din blandigsskrue ikke er justeret korrekt. Juster blandingsskruen, og tjek herefter farven på tændrøret (et nyt), efter en tur på 10-15 min. med konstant fuld gas. Står blandingsskruen, og evt. nålen, rigtigt, og tændrøret er lysebrunt, uden at det har hjulpet, kan du prøve med lettere ruller.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvordan skal den justeres?

Hvis tændrøret er mørkt:
- skal skruen ud eller ind?
- skal nålen op eller ned?

Hvis tændrøret er lyst skal det selvfølgelig være omvendt ikk? Smil
Svar
#7
duusgaard Skrev:Hvordan skal den justeres?

Hvis tændrøret er mørkt:
- skal skruen ud eller ind?
- skal nålen op eller ned?

Hvis tændrøret er lyst skal det selvfølgelig være omvendt ikk? Smil
Nej. Hvis tændrøret bliver "hvidt", er dysen for lille, og hvis det bliver "sort", er dysen for stor. Det skal være nougatfarvet, men det har intet med justeringen af blandingsskruen, at gøre. Blandingsskruen justerer kun blandingen i mellemgasområdet - ikke fuld gas, hvor det alene er hoveddysen, der "bestemmer".

Hvis du vil justere blandingsskruen "efter gehør", skal du lige køre motoren varm. Så skruer du tomgangen lidt op. Skru herefter blandingsskruen helt i bund, og herefter 1½ omgang ud - det er "grundindstillingen" på de fleste totakteres karburatorer (2½ omgnag på de fleste firtakteres karburatorer). Drej så blandingsskruen 1/4 omgang til en af siderne, mens motoren går i tomgang. Går omdrejningerne ned, drejer du skruen 1/4 omgang den modsatte vej, sålænge det medfører, at omdrejningerne stiger, når du drejer blandingsskruen. Giv lige motoren lidt tid, til at reagere mellem hver 1/4 omgang. Når du når det punkt, hvor hastigheden igen begynder, at gå ned i tomgang, skruer du lige lidt tilbage til det punkt, hvor den kørte hurtigst. Indstil herefter tomgangen, så den passer til dit humør. Skal blandingsskruen drejes mere, end ca. 1½ omgang fra "grundindstillingen", skal du flytte clipsen på nålen, hvis din nål kan indstilles, eller ændre dysestørrelsen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Den har lidt problemer med at holde tomgang selvom skruen er skruet helt i.
Hjælper det at stille på nålen?
Hvis ja - hvilken vej skal den så?
Svar
#9
duusgaard Skrev:Den har lidt problemer med at holde tomgang selvom skruen er skruet helt i.
Hjælper det at stille på nålen?
Hvis ja - hvilken vej skal den så?
Begynd med, at stille blandingsskruen, og se, om det ikke også hjælper på tomgangsskruen :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hvis jeg kører motoren varm kan den ikke holde tomgang selvom tomgangsskruen er skruet helt ind.
Så kan jeg ikke indstille den hvis den skal køre med lidt højere omdrejninger end tomgang Ked af det

Jeg er gået fra en 95 til 80 i dyse da den fik for meget luft (gik bedre med choker inde), men den kan stadig ikke holde tomgangen?
Svar
#11
Hejsa....

Hmmm jeg tror at du skal en del højere op i dyse, da du har sat en gokart filter på.

Det jeg selv kender til gokartfilter fra den gang jeg selv kørte gokart, er der ik er filterelement i det så du derved har direkte sug/luftilførelse.
En anden mulighed kunne måske være, at den kører for magert og ik drukner som du selv er inde på. Jeg har selv brandt "snotten" på at jeg troede den druknede, men istedet vidste det sig at den gik for magert.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#12
Tempo Skrev:En anden mulighed kunne måske være, at den kører for magert og ik drukner som du selv er inde på. Jeg har selv brandt "snotten" på at jeg troede den druknede, men istedet vidste det sig at den gik for magert.

Mvh
Tempo

Det vil sige jeg skal flytte nålen op ikk?
Svar


Forum spring: