Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hot50 sætter ud når den er kold? Hjælp, tak.
#1
Hey alle Smil

Har for nogle dage siden fået en fin PGO Hot50 hjem i stalden.
Den kunne ikke køre, så den var et lille projekt.

Den kører dog nogenlunde nu, når den er varm, og starter med det samme osv. Så ingen problemer der.

Mit problem er så, at når den er kold, starter den på 3-4 hug i kickstarter, hvilket også er fint nok, og så lader jeg den varme op i 5-10 minutter, hvor efter jeg så sætter mig op og skal til at køre.

2 Sek efter jeg har sat mig op og givet lidt gas, går den så ud, som hvis dysen var for lille eller der ikke var noget benzin i tanken. Efter den så er gået ud, starter jeg den igen (Starter på første hug hver gang), hvor efter jeg så kan køre 30m, før den går ud igen. Sådan kan man stå og bikse med den i 20 minutter, før den kan "overtales" til at ikke gå ud, og så kører den fint efter det.


Hvad kan det være?

Motoren suger ikke falsk luft nogle steder.
Den har nye pakninger over det hele.
Karburator er grundindstillet.
Tændrør er nogenlunde nyt, men fyldt med mørkegråt snask (ubrændt olie måske?)

Folk jeg har snakket med, tror det er min choker der ikke slår fra som den skal?
Hvad tror i?

Undskyld for den lange tekst :P

Mvh. Michael.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det kan godt være at chokeren er kaput, men måske også manglende karburatorsprit, her i den kolde tid.
Kymco Super 8 2015 13.000 km Kymco Super 8 2011 15.000 km.
Svar
#3
Jeg vælger at udelukke karb sprit, da første gang den gjorde det, havde den stået i et opvarmet værksted en uges tid :P Hehe.

Den ryger også rigtig meget (Både når den er kold og varm)
Svar
#4
MiX- Skrev:Jeg vælger at udelukke karb sprit, da første gang den gjorde det, havde den stået i et opvarmet værksted en uges tid :P Hehe.

Den ryger også rigtig meget (Både når den er kold og varm)

PGO ryger altid meget,så det er ikke noget nyt. Men jeg tror du skal rense luftfilter (evt skifte det), benzinfilter (sidder på vacuumhanen) og karburator, så burde den ikke drille.
Kymco Super 8 2015 13.000 km Kymco Super 8 2011 15.000 km.
Svar
#5
Den ryger så meget at der kommer en stor sky efter den :P Hehe

Karb er renset. Benzin filter er skiftet. Filter har jeg ikke kigget på. El choker har jeg heller ikke lige fået kigget på, da den jo starter fint nok den er kold. Men kan være chokeren hele tiden er aktiveret jo.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Er med på en kigger da jeg døjer med at min går ned i omdrejninger når jeg har kørt ca 30 meter og så skal jeg vente lidt med at give gas. Hvad kan det være. Takker på forhånd
Svar
#7
MJENSEN Skrev:Er med på en kigger da jeg døjer med at min går ned i omdrejninger når jeg har kørt ca 30 meter og så skal jeg vente lidt med at give gas. Hvad kan det være. Takker på forhånd

Det er faktisk også nogenlunde det min begynder på efter de første 5 forsøg på at køre. Så skal man "pumpe" på gassen, og så hvis man er heldig tager den omdrejninger igen. Hvis ikke går den ud.
Svar
#8
MiX- Skrev:Den ryger så meget at der kommer en stor sky efter den :P Hehe

Karb er renset. Benzin filter er skiftet. Filter har jeg ikke kigget på. El choker har jeg heller ikke lige fået kigget på, da den jo starter fint nok den er kold. Men kan være chokeren hele tiden er aktiveret jo.

Hvis din luftfilterindsats er meget sort på bagsiden, så kan det være den lider lidt af luftmangel, og dermed går ud. Ang. chokeren, findes der en guide herinde, omkring hvordan den kontrolleres.
Kymco Super 8 2015 13.000 km Kymco Super 8 2011 15.000 km.
Svar
#9
Der sidder 78 dyse i, og "Filter begrænsningen" er fjernet, så den får massere luft Fræk

Ved godt hvordan man tjekker en elchoker.. Men tænkte på om det ikke bare ville være lettere at konvertere den til manuel choker Smil Så var det problem ude af verdenen ihvertfald ^^
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
MiX- Skrev:Der sidder 78 dyse i, og "Filter begrænsningen" er fjernet, så den får massere luft Fræk

Ved godt hvordan man tjekker en elchoker.. Men tænkte på om det ikke bare ville være lettere at konvertere den til manuel choker Smil Så var det problem ude af verdenen ihvertfald ^^

Kører du med standard karburator?

Skal dog siges at min er en dellorto 17,5 mm med 90`er dyse og chokeren er bare fra min gamle keihin 12 mm
Svar
#11
MJENSEN Skrev:Kører du med standard karburator?

Skal dog siges at min er en dellorto 17,5 mm med 90`er dyse og chokeren er bare fra min gamle keihin 12 mm


Den er helt std, med fjernede begrænsninger, og en uoriginal udstødning. Den render 75 på speedo med 130kg på Fræk Nok 60+ i virkeligheden, da den ingen problemer har med at følge med bilerne på hovedvejen Smil
Svar
#12
Har du fået din til at gå bedre uden at sætte ud
Svar


Forum spring: