Søg Garagen Hej Gæst! Register

Start problemer
#1
Den ellers så pålidelige Peugeot, er begyndt at have nogle start problemer. Nogen dage går det fint, andre dage kan jeg slet ikke få liv i den. Og endnu andre dage, vågner den lige op nogle sekunder, og går så i vinterhi igen Ked af det

Jeg tænker, om det måske kan været luftfilteret, der trænger til en omgang rens? Det er ikke mere bøvlet, end at jeg selv vil kunne klare det. Jeg gider bare ikke bruge mere tid på den end højst nødvendigt, da den står ude døgnet rundt - og det gør jeg så også, når jeg skal fixe den :?

Når jeg på et tidspunkt får taget mig sammen til at gøre noget ved det, er det rigtige at kigge luftfilteret igennem? Eller er der andet, jeg også bør overveje?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Kan også være at tændrøret er stået af det sker, ellers kan det være at der er nogle stik som er iret så skal de skilles ad og have wd40 og fedt, altså ir er grønt og kommer på kobber overflader som de fleste stik er lavet af fordi at det er billigt og det leder strømmen godt men bare ikke når de irer så leder de slet ikke noget.
Tror ikke at det er luftfilteret men rest det for en sikkerheds skyld og se om tændrøret er helt sort så skifter du det ud med et helt nyt, kan også være at elektroden er slidt op så skal det også skiftes ud.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
Alt efter hvor gammelt dit tændrør er, så giv den lige et frisk af dem også.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
Det kan jo aldrig skade, lige at få tjekket op på luftfilteret, og som du selv siger er det nemt lige at få ordnet. Hvis ikke det har hjulpet synderligt, har du i det mindste et godt rent filter, og dermed en ting mindre at "bekymrer" dig om.

Min har faktisk opført sig på samme måde indtil nu. Jeg har været så heldig at Tempo herinde fra har hjulpet mig meget, og i mit tilfælde var det indsugnings membranen der var færdig :?

Håber du får fundet fejlen nemt og hurtigt.
Svar
#5
DarkSide Skrev:Alt efter hvor gammelt dit tændrør er, så giv den lige et frisk af dem også.

Det er næsten lige blevet kontrolleret (ca. 120km siden), så jeg tror ikke det er det.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kontrolleret, eller skiftet ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Hvis det var skiftet, havde jeg skrevet det Smil

Har lige spurgt Hr. Haynes igen, han mener at det mest sansynlige er luftfilter eller tændrør.
Så nu er begge bestilt, det er jo ikke mange håndører det drejer sig om Smil

Desværre havde tanten ikke et Denso rør, så jeg må nøjes med NGK. Det er nu også fint nok, skal alligevel have den til service i næste måned, så kan jeg få Denso på til den tid 8)
Svar
#8
Denso er noget være gylle at køre med syntes jeg så er NGK nok 100 gange bederer de virker bare.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#9
Mit bud er at autochokeren ikke slår helt til. Jeg kender ikke kaburatoren på en Peugeot, men når du har kørt i salt og sjap hele vinteren er det ikke usandsynligt at den ikke arbejder korrekt.

Mvh GS
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Johannes Johansen Skrev:Denso er noget være gylle at køre med syntes jeg så er NGK nok 100 gange bederer de virker bare.
Mine erfaringer fra da jeg kørte større MC er stik modsat dine. Havde et NGK rør først været druknet, så var det ikke fem potter p.. værd, hvorimod at Denso bare virkede. Min MC var også slem til at slå stift på NGKérne, det skete heller ikke i samme grad på Denso.
Med venlig hilsen
Kenn
04´PGO T-Rex 110 (MC)
Svar
#11
Kenn Skrev:Mine erfaringer fra da jeg kørte større MC er stik modsat dine. Havde et NGK rør først været druknet, så var det ikke fem potter p.. værd, hvorimod at Denso bare virkede. Min MC var også slem til at slå stift på NGKérne, det skete heller ikke i samme grad på Denso.

Det er ca. det samme, jeg selv har oplevet, og hørt fra flere eksperter.

Derudover, er Peugeot altså bare mærkelig. Nu er det 2. gang, at den har startet fint, efter at have stået stille i nogle dage. Den kørte i tomgang i 10 minutter, og opførte sig som på en varm sommerdag, da jeg gav den gas Grin Den har fået en ordentlig skat sprit i, hvorefter jeg har haft den kørende længe nok til at det gerne skulle have spredt sig til motoren. Så får vi se, hvordan den opfører sig næste gang jeg skal ud og køre - det bliver nok i morgen eftermiddag :P Omar Marzouk ligger vejen forbi arbejdets fredagsbar, så ham vil jeg ind og høre Smil
Tændrør og luftfilter ligger stadig hos posten Ond
Svar


Forum spring: