Søg Garagen Hej Gæst! Register

Bagbremse blød - Bremsearm ryger ikke med tilbage
Så er jeg tilbage med et problem på en scooter - er jo trodsalt også ved at være noget tid siden :0).
Problemet er helt tilbage fra oktober-november, hvor min TGB havde stået stille en månedes tid ca. Jeg ville lige se om den stadig kunne starte, det kunne den. Jeg prøve og tjekkede den igennem, og mærkede så bremsegrebet til bagremsen var blevet hård. Det føltes også lidt som om at hjulet ikke helt kunne køre med rundt. Jeg trukket den lidt rundt, løsnet lidt på bagbremsen og smurt den og trak den så rundt i haven, mens jeg forsigtigt trykkede på bagbremsegrebet. Den blev blød, men desværre så blød, så nu trækker bremsearmen (den på blokken, nede ved hjulet, som trækker i bremsekablet/spænder det) sig ikke med tilbage. Hvad kan grunden være til, at den ikke vil med tilbage, og derved ikke bremser, og gør min bremsegreb blødt (som om der ingen modstand er)?. Jeg kan ikke se på kablet det fejler noget, men kan det være det alligevel?

Nogle må kunne hjælpe :0).

Mvh Jonas
TGB 101R 2008 - 4000 km TIL SALG
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Du skal ha' baghjulet af, og bremsearmen ud, rense den og det hul den sidder i, derefter smørrer du den med kobberfedt eller andet i den dur, monterer det og så skulle den gerne kunne bremse igen Smil.
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
Okay, det vil jeg prøve når vejret er til at man kan være ude ;0).

På forhånd tak Smil
TGB 101R 2008 - 4000 km TIL SALG
Svar

Forum spring: