Søg Garagen Hej Gæst! Register

Scooter skyder?
#1
Hejsa.. Grin

Som overskriften siger, så skyder min scooter...

Hvad kan årsagen være til det??

Det er sket efter udskiftning af cyllinder og stempel...

På forhånd, Tak.. Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Den skal indstilles. Smil

Den kan også være utæt i pakninger.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
DarkSide Skrev:Den skal indstilles. Smil

Den kan også være utæt i pakninger.

Tak for dit svar.. Grin

Hvor kan den evt. være utæt..??

Grin
Svar
#4
henrikoo1993 Skrev:Tak for dit svar.. Grin

Hvor kan den evt. være utæt..??

Grin

Dark skriver jo utætte pakninger Blink med øjet Du har måske ikke strammet møtrikkerne på topstykket ordentligt (krydsspændt dem). Eller for den sags skyld ikke renset den gamle pakning af ved blokken. Der skal det nemlig være helt rent, inden der kommer ny på.

Vedrørende justering, kan det være du skal op i dysestørrelse, og samtidig justere luftskruen.
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
#5
50cc4ever Skrev:Dark skriver jo utætte pakninger Blink med øjet Du har måske ikke strammet møtrikkerne på topstykket ordentligt (krydsspændt dem). Eller for den sags skyld ikke renset den gamle pakning af ved blokken. Der skal det nemlig være helt rent, inden der kommer ny på.

Vedrørende justering, kan det være du skal op i dysestørrelse, og samtidig justere luftskruen.

Jeg krydsspænder alt... Blink med øjet Og det har jeg også gjort her,. Smil

Jeg har fået den gamle pakning fuldstændig af som sad på blokken, og er 100% sikker på jeg fik det hele..

Og jeg tror ikke jeg skal længere op i dyse, fordi tændrøret er våd på den ene halvdel, men halvvejs tør på den anden halvdel.. Jeg tror dysestørrelsen er ok, men at det sikkert nok er noget nede omkring cyllinderen og stemplet,..

Scooteren kan ikke tage gas, men starter perfekt... Så har jeg også kørt med det her cyllinder og stempel, men det var kun 10-12 km inden den gik tør.. Havde ikke tænkt på benzinen inden jeg tog den første tur, med det nye cyllinder og stempel.. Og det er efter den havde kørt tør at den er begyndt at skyde...

Kan cyllinderen og stempel have taget skade af at den er kørt tør på første tur??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
henrikoo1993 Skrev:Jeg krydsspænder alt... Blink med øjet Og det har jeg også gjort her,. Smil

Jeg har fået den gamle pakning fuldstændig af som sad på blokken, og er 100% sikker på jeg fik det hele..

Og jeg tror ikke jeg skal længere op i dyse, fordi tændrøret er våd på den ene halvdel, men halvvejs tør på den anden halvdel.. Jeg tror dysestørrelsen er ok, men at det sikkert nok er noget nede omkring cyllinderen og stemplet,..

Scooteren kan ikke tage gas, men starter perfekt... Så har jeg også kørt med det her cyllinder og stempel, men det var kun 10-12 km inden den gik tør.. Havde ikke tænkt på benzinen inden jeg tog den første tur, med det nye cyllinder og stempel.. Og det er efter den havde kørt tør at den er begyndt at skyde...

Kan cyllinderen og stempel have taget skade af at den er kørt tør på første tur??

Med hensyn til at køre tør og efterfølgende ha' problemer med at den skyder efter ny påfyldning, har jeg selv ingen erfaringer med det. Så ved ikke om det kan skyldes "skyderiet". Har du renset karburatoren??

Der kan jo være kommet skidt med ned i karburator/benzinfilter, eftersom du har kørt den tør.
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
#7
Har du prøvet at måle statoren og tænspolen

http://scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=73149
Svar
#8
MJENSEN Skrev:Har du prøvet at måle statoren og tænspolen

http://scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=73149

Hejsa,

Tror ikke helt at det er min stator der er noget galt med, da jeg har sat en ny i, og det er ikke CDI-boksen, og det er ikke tændspolen, og det er ikke karburatoren... Har prøvet med en anden Cdi-boks, og en anden tændspole, og en anden karburator... Og det hjalp ikke (der sker bare det samme)... :/

Tror mere at det kan have noget med cyllinderen og stemplet at gøre.. Men er ikke sikker.... :/
Svar
#9
henrikoo1993 Skrev:Og jeg tror ikke jeg skal længere op i dyse, fordi tændrøret er våd på den ene halvdel, men halvvejs tør på den anden halvdel.. Jeg tror dysestørrelsen er ok, men at det sikkert nok er noget nede omkring cyllinderen og stemplet,..
At tændrøret at vådt indikerer kun den får benzin, ikke at den får nok benzin. Mit gæt er indstilning, men at den er utæt er også muligt.
TGB 101R 2008 - 4000 km TIL SALG
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jonash Skrev:At tændrøret at vådt indikerer kun den får benzin, ikke at den får nok benzin. Mit gæt er indstilning, men at den er utæt er også muligt.
'

I morgen går jeg ned til KGI og køber en ny membran, fordi når man holder hånden for karburatoren og scooteren "skyder" kan jeg mærke at der kommer luft ud... Ved ikke helt om det bare er normalt, men er da lidt sikker på at der ikke må være ret meget tilbageslag, da det egentligt skulle ryge ud at udstødningen...

Men er ikke sikker...

Jeg har prøvet at indstille lidt på luftskruen på karburatoren, men det bliver bare værer...
Svar
#11
Hvis du altså har en aprilia, eller som den hedder en (Mianelli, ved ikke helt om det staves sådan), så skal du have en ledning som går fra motorblok til direkte stel, og der skete præsis det samme med mig, og jeg havde aprilia sonic
Svar


Forum spring: