Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nybegynder søger råd.. :)
#1
Hej alle.

Jeg starter nyt arbejde tirsdag og har i den forbindelse besluttet mig for at investere i en knallert eller en 45'er..

Hvilket mærke skal jeg vælge og 2takt eller 4takt und so weider.. er total ny på scooter området, har aldrig siddet på et motoriseret 2 hjulet køretøj.. :wink:

Har selv set mig lidt lun på sådan en Kymco Super 8 maskine.

Skal køre fra City2 i tåstrup til avedøre i Hvidovre.. ca 20km hver vej..

Hvad triller sådan en maskine på literen..? Hvor tit skal den serviceres og alt sådan noget er jeg også interesseret i at vide mere om. og vigtigst af alt er den driftsikker..? Smil

Håber på lidt god vilje og brugbare inputs.. Smil


MvH

Jesper
Er ny på motoriseret 2hjuler
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Køb dig en 2 takter

Evt en Yamaha Jog R

Eller en Gilera stalker

De skulle begge være meget driftsikre hvis man vedligeholder dem i hoved og r*v
Svar
#3
Hvis jeg personligt skulle vælge en scooter som skulle være driftsikker. Ville jeg nok ikke vælge en kina maskine, ikke at jeg siger at alle kina maskiner er lort, men personligt ville jeg ikke tage chancen. Nu er jeg godt klar over at det her kunne være anledning til en kæmpe diskussion om kvalitet, men lad os nu lade det ligge.

Med hensyn til km på literen. 4 taktere går typisk længere på literen, omkring 40 km/l, og helt op til 50 på de rigtigt økonomiske.

En 2 takter kan ligge mellem ca 20 og 30 km/l.

Tilgengæld yder 2 taktere flere HK end 4 taktere. Men det kommer jo lidt an på hvad du er til Smil
Personligt ejer jeg en 2 takter, en Suzuki Estilete, som egentligt generelt har været en dejlig maskine.

PGO er et relativt billigt mærke, og er samtidig også driftsikre. En hot 50 er en populær scooter og er godt nede i pris pga. at den har solgt rigtigt godt.
Svar
#4
uha.. Vedligeholde i hoved og r*v, det lyder ikke som noget for mig.. hehe..

Er Kymco en Kina maskine..? Smil

Har læst en del godt om deres motorer, men har det bare været falsk reklame..

Vil helst have en der går langt på literen og samtidig har fornuftig størrelse tank, skal køre omkring 40km om dagen.

Går ikke så meget op i tun af knallerten dog må den gerne rende en smule hurtigere end 45 hvis jeg skal ud og køre på de lidt større veje.. Og så skal den heller ikke støje for meget.. Smil

har tænkt mig i omegnen af ca 13tkr og helst en ny maskine.. Smil
Er ny på motoriseret 2hjuler
Svar
#5
Vummeskum Skrev:uha.. Vedligeholde i hoved og r*v, det lyder ikke som noget for mig.. hehe..

Er Kymco en Kina maskine..? Smil

Har læst en del godt om deres motorer, men har det bare været falsk reklame..

Vil helst have en der går langt på literen og samtidig har fornuftig størrelse tank, skal køre omkring 40km om dagen.

Går ikke så meget op i tun af knallerten dog må den gerne rende en smule hurtigere end 45 hvis jeg skal ud og køre på de lidt større veje.. Og så skal den heller ikke støje for meget.. Smil

har tænkt mig i omegnen af ca 13tkr og helst en ny maskine.. Smil
Kymco er en gammel hondafabrik, der ligesom PGO, ligger i Taiwan. Kymco og PGO (gammel piaggiofabrik) ligger i den bedre halvdel af "kinamaskiner", når det gælder kvaliteten.

Jeg har selv både en Agility og en Super8. Når det gælder Super8'eren, er der et par irritationsmomenter, du lige skal tage med i dine overvejelser. Sædehældingen forover, er lidt for stejl for mig, og hjulstørrelsen, på 14", er helt fin, MEN det er lidt begrænset, hvad man kan få af dæk til den. I originaldimensionerne, er det ikke muligt, at få andre dæk, end de elendige "kineserdæk", den leveres med. Dækkene er dog en anelse bedre, end de fleste andre "kineserdæk", men bør alligevel skiftes ud første dag. Den har officiel tilladelse til at køre på et lidt større dæk. Agilityen, har 12" normaldimensioner, en normal sædehældning, og i tilgift, et bagsæde, der kan klappes op som ryglæn. Til gengæld, har Super8'eren to halogenpærer, mod Agilityens ene. Udskifter du gliderøret med et glat gliderør i varioen (koster ca. 100 kr.) - Kymco har ikke skiver i de to modeller - sætter lidt lettere ruller i, og går to numre op i dyse, vil de begge køre ca. 55 km/t (65 på speedometeret), og køre 45-50 km/l. Kører du pænt, endda lidt mere Vil du køre hurtigere, må udskifte cylinderen med f.eks. en 80ccm. Det vil "kun" give ca. 10 km/t på toppen, men en meget bedre acceleration, og evne til at klare bakker og modvind. Tanken på dem begge, indeholder ca. 5,5 liter, så en tankning om ugen, skulle række. Serviceeftersyn på værksted, er for hver 2.000 km, hvis du ikke vil have bøvl med ved en evt. reklamationssag, de første to år. Serviceeftersynene er dog ikke noget, du ikke selv kan klare rent teknisk. Der skal stilles ventiler, og udskiftes olie i motor og gear (firtaktere kører ikke med olie i benzinen). Ruller og rem, kan du også selv skifte. Det kræver et lille variotool til små 100 kr., og en passende topnøgle. En operation, du kan klare på under ½ time.

Tag ud til en forhandler, og prøvesid nogle forskellige, og læg lige mærke til, om der plads til dine fødder og knæ :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ellers så er en Gilera Runner SP også rigtig god totakter og kvalitet og komfort er i top man bliver ikke trat af at køre på den, den har 13" hjul bag og 14" for den laves også som 200cc mc 4 takt men i 45 udgaven er den som regl vandkølet men du kan sikkert også få den luftkølet som 45er.
Der er mange km i den min har kørt 47000 km ca, den har 7 liter benzin tank og 1.8 liter olie tank ca.
Den kører nok 25 km på literen som 45er vil jeg tro som 30er kører den 20 km på literen.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#7
Ellers så kig på en Giantco sprint.

Har selv været i thansen og er egntlig blevet meget lun på sådan en da hotten ikke har det for godt.
Og jeg har lige siden jeg blev færdig med mit kørekort ville skifte min hot ud med en sprit ny 45 knallert og så bare fjerne ringen på den
Svar
#8
MJENSEN Skrev:Ellers så kig på en Giantco sprint.

Har selv været i thansen og er egntlig blevet meget lun på sådan en da hotten ikke har det for godt.
Og jeg har lige siden jeg blev færdig med mit kørekort ville skifte min hot ud med en sprit ny 45 knallert og så bare fjerne ringen på den


Min hot50 ryger først til skrot når den står på 100.000km- 110.000km med mindre krum tappen ryger
Svar
#9
Søren26 Skrev:Min hot50 ryger først til skrot når den står på 100.000km- 110.000km med mindre krum tappen ryger

Min bliver nu heller ikke skrottet men jeg laver den sgu pæn og sælger den
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
MJENSEN Skrev:Min bliver nu heller ikke skrottet men jeg laver den sgu pæn og sælger den

Seriøst du mener ikke at du vil købe en Giganto Sprint den ville jeg ikke rører med en ildtang Griner .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#11
Johannes Johansen Skrev:Seriøst du mener ikke at du vil købe en Giganto Sprint den ville jeg ikke rører med en ildtang Griner .


Se lyst på det, han har noget at lave på den altid Smil Kæresten`s veninde har os en Giantco venus som har gået ca 9000km mener jeg, og den er kørt til skrot nu. 5 batterier er skiftet, kick starteren er knækket Men okey der er nok nogen som kan få mere ud af dem.
Svar
#12
Søren26 Skrev:Se lyst på det, han har noget at lave på den altid Smil Kæresten`s veninde har os en Giantco venus som har gået ca 9000km mener jeg, og den er kørt til skrot nu. 5 batterier er skiftet, kick starteren er knækket Men okey der er nok nogen som kan få mere ud af dem.

Sådan en Venus ville jeg faktisk ellers gerne have fat i Grin
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: