Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tager slet ikke nok omdrejninger??
#1
Hej
Min 4takt knallert en Jinlun Fighter meget ligne en Giantco Sprint kan slet ikke komme helt ud i omdrejninger hverken med ubegrænset CDI eller begrænset har prøvet at sætte 4 gram ruller i skete heller ikke det store og hvis jeg bare lader den køre hjulet rundt på is kommer den heller ikke ordenligt ud i omdrejninger den køre ikke mere end 40km/t

Der er lavet følgende:
Skiven er pillet
Tragte i filter er fjernet
Den er omdysset
Der er Naraku High Speed vario i den
Helt nye Naraku Kobling komplet
Den skrue under karburator låget er også taget
Og har prøvet med ubegrænset CDI men det gør den kun værre, så er nød til at køre med begrænset

Ved over hovedet ikke hvad jeg skal gøreFortvivlet
den burde køre 70 ca. på speedometeret med den vario, så jeg er helt lose
Nogen der kan hjælpe mig??
Hvis i vil have mere at vide så bare spørg...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
karlson Skrev:Hej
Min 4takt knallert en Jinlun Fighter meget ligne en Giantco Sprint kan slet ikke komme helt ud i omdrejninger hverken med ubegrænset CDI eller begrænset har prøvet at sætte 4 gram ruller i skete heller ikke det store og hvis jeg bare lader den køre hjulet rundt på is kommer den heller ikke ordenligt ud i omdrejninger den køre ikke mere end 40km/t

Der er lavet følgende:
Skiven er pillet
Tragte i filter er fjernet
Den er omdysset
Der er Naraku High Speed vario i den
Helt nye Naraku Kobling komplet
Den skrue under karburator låget er også taget
Og har prøvet med ubegrænset CDI men det gør den kun værre, så er nød til at køre med begrænset

Ved over hovedet ikke hvad jeg skal gøreFortvivlet
den burde køre 70 ca. på speedometeret med den vario, så jeg er helt lose
Nogen der kan hjælpe mig??
Hvis i vil have mere at vide så bare spørg...

4 Takter arbejder bedst i lave omdrejninger så mon ikke du burde sætte lidt højer gram ruller i den.

Mvh Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#3
Hvornår har du kontrolleret ventiler sidste?

En 50ccm vil trille ægte 55-60 km/t.
Hvor meget det så vil være på dit speedemeter, kommer an på fejlvisning.

Svar
#4
Poulsen48 Skrev:4 Takter arbejder bedst i lave omdrejninger så mon ikke du burde sætte lidt højer gram ruller i den.

Mvh Dennis
Fortvivlethock:
Hverken en firtaskter eller totakter arbejder bedst ved lave omdrejninger. Tværimod har en firtakter et meget smalt effekbånd, og taber megen effekt, hvis omdrejningerne kommer under (eller over) det optimale omdrejningstal. De fleste GY6'ere har deres største moment ved ca. 6.500 o/m, og flest hk ved ca. 7.500 o/m. Det svarer, med den normale gearing, til, at den yder flest hk i et smalt område fra 25-30 km/t. Kommer den under de omdrejninger, vil den yde væsentligt mindre. Alerede ved de o/m, der svarer til en hastighed på ca. 15 km/t ved normalgearing, vil antallet af hk være mere end halveret, og ligge på noget, der ligner en enkelt hk Ked af det . Det gælder altså for varioen om, at løbebanen og rullevægten er afstemt således, at omdrejningerne holdes så tæt som muligt på ca. 6.500 o(m, så længe som muligt, mens remmen presses fra bund til top, hvorefter motoren skal trække de sidste godt 1.000 o/m op til topfart. Med standardcylinder, med ca. 3 hk, vil en GY6 ikke kunne trække meget mere, end ca. 7.800 omdrejninger, hvilket svarer til ca. 55 km/t - eller ca. 65 km/t på de fleste speedometre. Hverken den nye kobling eller vario vil ændre meget på topfarten, men burde give bedre acceleration. Tragten i indsugningen skal man være varsom med at fjerne, da den på flere modeller, ikke er en begrænsning, men er en "venturitragt", der øger hastigheden på lufttilførslen.

[Image: 1755.jpg]
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
kragen Skrev:Fortvivlethock:
Hverken en firtaskter eller totakter arbejder bedst ved lave omdrejninger. Tværimod har en firtakter et meget smalt effekbånd, og taber megen effekt, hvis omdrejningerne kommer under (eller over) det optimale omdrejningstal. De fleste GY6'ere har deres største moment ved ca. 6.500 o/m, og flest hk ved ca. 7.500 o/m. Det svarer, med den normale gearing, til, at den yder flest hk i et smalt område fra 25-30 km/t. Kommer den under de omdrejninger, vil den yde væsentligt mindre. Alerede ved de o/m, der svarer til en hastighed på ca. 15 km/t ved normalgearing, vil antallet af hk være mere end halveret, og ligge på noget, der ligner en enkelt hk Ked af det . Det gælder altså for varioen om, at løbebanen og rullevægten er afstemt således, at omdrejningerne holdes så tæt som muligt på ca. 6.500 o(m, så længe som muligt, mens remmen presses fra bund til top, hvorefter motoren skal trække de sidste godt 1.000 o/m op til topfart. Med standardcylinder, med ca. 3 hk, vil en GY6 ikke kunne trække meget mere, end ca. 7.800 omdrejninger, hvilket svarer til ca. 55 km/t - eller ca. 65 km/t på de fleste speedometre. Hverken den nye kobling eller vario vil ændre meget på topfarten, men burde give bedre acceleration. Tragten i indsugningen skal man være varsom med at fjerne, da den på flere modeller, ikke er en begrænsning, men er en "venturitragt", der øger hastigheden på lufttilførslen.

[Image: 1755.jpg]


Hey kragen.

Med de standard ruller 5.3 gram, har jeg svært ved at komme op over 50 km/t.
Efter montering af 7 gram's ruller, køre den snildt ca.60-65 km/t.


Mvh dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Poulsen48 Skrev:Hey kragen.

Med de standard ruller 5.3 gram, har jeg svært ved at komme op over 50 km/t.
Efter montering af 7 gram's ruller, køre den snildt ca.60-65 km/t.


Mvh dennis
Så er det fordi, motoren ikke kan trække omdrejninger nok til, at slynge de lette ruller ud. Kan den ikke slynge dem ud ved de optimale omdrejninger, pga. vægt, modstand osv., skal der tungere ruller i - ikke lavere omdrejninger. Jeg kører selv med lidt for tunge ruller; men det er fordi, jeg ikke gider høre på de mange omdrejninger, når jeg kører de lovlige km/t Smil . Det giver nok lidt dårlige acceleration og topfart, men det kan jeg sagtens leve med.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
kragen Skrev:Så er det fordi, motoren ikke kan trække omdrejninger nok til, at slynge de lette ruller ud. Kan den ikke slynge dem ud ved de optimale omdrejninger, pga. vægt, modstand osv., skal der tungere ruller i - ikke lavere omdrejninger. Jeg kører selv med lidt for tunge ruller; men det er fordi, jeg ikke gider høre på de mange omdrejninger, når jeg kører de lovlige km/t Smil . Det giver nok lidt dårlige acceleration og topfart, men det kan jeg sagtens leve med.


Mener max rpm. Er 7.500.

Og max moment ved 5500. Rpm.

Men da der ikke er omdrejnings tæller på så er det svært og juster rullevægt mm.

Mvh. Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#8
Poulsen48 Skrev:Mener max rpm. Er 7.500.

Og max moment ved 5500. Rpm.

Men da der ikke er omdrejnings tæller på så er det svært og juster rullevægt mm.

Mvh. Dennis
Med så stor forskel på omdrejninger for maks-moment og maks-hk, er det lidt af en sejtrækker, du har Griner Normalt, er forskellen ca. 1.000 o/m. Din burde derfor kunne trække nogle ret tunge ruller, i forhold til vores mere "sarte" GY6'ere.

Man behøver ikke omdrejningstæller. En simpel test på meter/tid, burde kunne afklare rullevægten. Den ideelle rullevægt, giver både den bedste acceleration, OG topfart. Find et stykke lige vej, og accelerer f.eks. op til 30 km/t, og afmærk stedet, hvor farten blev opnået. Prøve det samme, med en anden rullevægt. Den vægt, hvor du opnår de 30 km/t på kortest afstand, er den ideelle. Vil du ikke bruge afstand, kan du bruge tid. Samme fremgangsmåde, blot hvor du tager tid på, hvor lang tid, den er om at nå op 30 km/t, med de forskellige vægte.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
kragen Skrev:Med så stor forskel på omdrejninger for maks-moment og maks-hk, er det lidt af en sejtrækker, du har Griner Normalt, er forskellen ca. 1.000 o/m. Din burde derfor kunne trække nogle ret tunge ruller, i forhold til vores mere "sarte" GY6'ere.

Man behøver ikke omdrejningstæller. En simpel test på meter/tid, burde kunne afklare rullevægten. Den ideelle rullevægt, giver både den bedste acceleration, OG topfart. Find et stykke lige vej, og accelerer f.eks. op til 30 km/t, og afmærk stedet, hvor farten blev opnået. Prøve det samme, med en anden rullevægt. Den vægt, hvor du opnår de 30 km/t på kortest afstand, er den ideelle. Vil du ikke bruge afstand, kan du bruge tid. Samme fremgangsmåde, blot hvor du tager tid på, hvor lang tid, den er om at nå op 30 km/t, med de forskellige vægte.


Den måling kan jeg ikke rigtig bruge. Pga at med. de originale 5.3 gram var den hurtig fra 0-40-45 km/t.
Men derefter går der 20 år om at komme yderligere op i fart.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Poulsen48 Skrev:Den måling kan jeg ikke rigtig bruge. Pga at med. de originale 5.3 gram var den hurtig fra 0-40-45 km/t.
Men derefter går der 20 år om at komme yderligere op i fart.

Du køber bare et meget langt målebånd. :P

Svar
#11
Xipe Skrev:Du køber bare et meget langt målebånd. :P

Haha.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#12
Poulsen48 Skrev:Den måling kan jeg ikke rigtig bruge. Pga at med. de originale 5.3 gram var den hurtig fra 0-40-45 km/t.
Men derefter går der 20 år om at komme yderligere op i fart.
Så mål tid eller afstand til din topfart :wink: . Du kan evt. tage variodækslet af, og sætte maskinen op på en centerstøttefode, og så lige holde øje med, ved hvilken hastighed remmen er kørt helt ud på de forreste remskiver. Din maskine har en meget tung kobling, der bevirker, at den har svært ved, at trække fra fuld udgearing og op til topfart. Udskift den bagerste snescooterdel i din kobling med en, fra en Yamaha Jog, og udskift herefter koblingen med en lettere og bedre.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: