Søg Garagen Hej Gæst! Register

problem med hot 50
#1
jeg har bøvl med den
Bla bla bla.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hej jeg har anskaffet mig en ældre hot 50 fra ca 95 - 96.
Den var meget svær at starte til at starte med og kunne ikke stå i tomgang.
Og når den stod væltede benzinen lige som ud af karburator og ud ved forrøret.
Jeg konstaterede at tankstusen med den indbyggede varkum forstærker var defekt i varkum delen.
Jeg har indtil nu skiftet den omtalte varkum benzin hane :?
Givet den et nyt luft filter element.
Renset kaburatoren.
Skiftet dysen til en 74, da alle begrænsninger er fjernet.
Samt den har et proma legal udstødning.
Nu starter den på første hug og går fint i tomgang og den køre og trækker fint men.. men.. men...
Når jeg køre 300 meter begynder den at sætte ud, indtil jeg slipper gassen lidt og køre ca 40km/t ,så kan den køre fint der. Men giver jeg fuld gas kan jeg køre med det i ca 2 min så begynder den at sætte ud igen.
Kan se ham der har haft den før mig har fusket et benzinfilter ind efter benzinhanen, her har slangen så fået en skade åbenbart og han har fusket slangen med krympe flex. Fortvivlethock:
Kan det være forde den suger falsk luft gennem krympe, at den laver det nummer eller hvad skal jeg nu kigge på/efter ?

Alle bud og ideer er velkommene Griner
Bla bla bla.
Svar
#3
Du skal huske at læse reglerne før du skriver Blink med øjet (§2).
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
#4
donkemo Skrev:hej jeg har anskaffet mig en ældre hot 50 fra ca 95 - 96.
den var meget svær at starte til at starte med og kunne ikke stå i tomgang og når den stod væltede benzinen lige som ud af karburator og ud ved forrøret..... jeg konstaterede at tankstusen med den indbyggede varkum forstærker var defekt i varkum delen.
jeg har indtil nu skiftet den omtalte varkum benzin hane :?
givet den et nyt luft filter element.
renset kaburatoren.
og skiftet dysen til en 74 da alle begrænsninger er fjernet og den har et proma legal udstødning.
nu starter den på første hug og går fint i tomgang og den køre og trækker fint men.. men.. men...
når jeg køre 300 meter begynder den at sætte ud indtil jeg slipper gassen lidt og køre ca 40km/t så kan den køre fint der...... men giver jeg fuld gas kan jeg køre med det i ca 2 min så begynder den at sætte ud igen.....
kan se ham der har haft den før mig har fusket et benzinfilter ind efter benzinhanen her har slangen så fået en skade åbenbart og han har fusket slangen med krympe flex...... Fortvivlethock:
kan det være forde den suger falsk luft gennem krympe flexen at den laver det nummer eller hvad skal jeg nu kigge på/efter ?

alle bud og ideer er velkommene Griner
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
ok har prøvet at rette på det nu håber det var bedre Grin
Bla bla bla.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
donkemo Skrev:ok har prøvet at rette på det nu håber det var bedre Grin
Hmm! Hvad synes du selv? Vil du låne et "O", ".", og et "H"?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
donkemo Skrev:ok har prøvet at rette på det nu håber det var bedre Grin

Det var det så ikke Blink med øjet. Du skal starte med stort bogstav (også efter punktum).
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
#8
Ok.
Det er altså ca 10 år siden jeg sidst sad på skole bænken.
Så i må lige bære lidt over med mig.
Jeg prøver virkelig Ond
Bla bla bla.
Svar
#9
donkemo Skrev:Ok.
Det er altså ca 10 år siden jeg sidst sad på skole bænken.
Så i må lige bære lidt over med mig.
Jeg prøver virkelig Ond
Se selv! Sværere var det altså ikke :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
donkemo Skrev:Hej jeg har anskaffet mig en ældre hot 50 fra ca 95 - 96.
Den var meget svær at starte til at starte med og kunne ikke stå i tomgang.
Og når den stod væltede benzinen lige som ud af karburator og ud ved forrøret.
Jeg konstaterede at tankstusen med den indbyggede varkum forstærker var defekt i varkum delen.
Jeg har indtil nu skiftet den omtalte varkum benzin hane :?
Givet den et nyt luft filter element.
Renset kaburatoren.
Skiftet dysen til en 74, da alle begrænsninger er fjernet.
Samt den har et proma legal udstødning.
Nu starter den på første hug og går fint i tomgang og den køre og trækker fint men.. men.. men...
Når jeg køre 300 meter begynder den at sætte ud, indtil jeg slipper gassen lidt og køre ca 40km/t ,så kan den køre fint der. Men giver jeg fuld gas kan jeg køre med det i ca 2 min så begynder den at sætte ud igen.
Kan se ham der har haft den før mig har fusket et benzinfilter ind efter benzinhanen, her har slangen så fået en skade åbenbart og han har fusket slangen med krympe flex. Fortvivlethock:
Kan det være forde den suger falsk luft gennem krympe, at den laver det nummer eller hvad skal jeg nu kigge på/efter ?

Alle bud og ideer er velkommene Griner

Du skal op i en dyse 76-80, før den kører ordentligt med det du har ændret ved Hot'en. Og skift benzinslangen ud med en mere normal en, uden benzinfilteret monteret. Der sidder jo et benzinfilter på vakuumhanen, og det er nok til at holde det grove snavs væk, fra karburatoren. Smil
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
#11
Hmmm.
Mener bare jeg læste et sted her inde, at med så stor en dyse som du anbefaler, ville den drukne sig selv.
Fordi den kun har fået fjernet skiverne og et andet udstødning.
Ellers intet andet.
Bla bla bla.
Svar
#12
donkemo Skrev:Hmmm.
Mener bare jeg læste et sted her inde, at med så stor en dyse som du anbefaler, ville den drukne sig selv.
Fordi den kun har fået fjernet skiverne og et andet udstødning.
Ellers intet andet.

Når den sætter ud på den måde du beskriver, så er der for det meste dysen, der er for lille. Prøv en 76'er, og se om ikke det hjælper. Du kan i værste fald, risikere en varmesætning (stemplet river cylinderen, eller sætter sig fast) hvis ikke dysen, har den rigtige størrelse.

Desuden ville det være en god idé at skifte dit tændrør, hvis det er det normale Ngk B7HS rør (som er standard) ud med et Ngk B8HS som er et koldere rør (kan tåle mere varme).
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar


Forum spring: