Søg Garagen Hej Gæst! Register

Drukner kineseren eller hvad?
#1
Jeg har ikke fundet ud af det endnu med hvad kan årsage mistet trækkraft?

Specielt på kold motor : opstart og tomgang er OK, men hvis jeg begynder at give gas så mister den pusten og dør ud. Dvs. scooteren skal stå i ca. 5 minutter i tomgang før den gider at trække :?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Kan være din autochoker har set bedre dage.

Svar
#3
Hmmm... betyder det at det hele skal splittes ad?


Xipe Skrev:Kan være din autochoker har set bedre dage.
Uopdragent dovendyr "Kymco Agility" haves.
Svar
#4
Moske trænger din kaburator til at blive renset eller justeret.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#5
prøv at gi den lidt kaburatorsprit til at starte med (specielt nu hvor det er så koldt)
ca. 25ml sprit til en tankfuld Smil
---- Yehaaa ---
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
sekner Skrev:prøv at gi den lidt kaburatorsprit til at starte med (specielt nu hvor det er så koldt)
ca. 25ml sprit til en tankfuld Smil
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Hvad med Denatureret Sprit kan den bruges kaburatorsprit ?
Uopdragent dovendyr "Kymco Agility" haves.
Svar
#8
Scoooter Skrev:Hvad med Denatureret Sprit kan den bruges kaburatorsprit ?
Denatureret sprit, eller husholdningssprit, er ethanol, som også er hovedbestanddelen i karburatorsprit, så det kan også bruges. Det ideelle ville være, hvis der også er noget isopropanol (isopropylalkohol) i ethanolen. F.eks. 3 dele ethanol til 1 del isopropylalkohol. I modsætning til ethanole, som fortrænger vand, "opsuger/indkapsler" isopropylalkohol vandet. Man skal dog være lidt varsom med, at hælde mere, end det anbefalede i tanken, især på totaktere, da karburatorspritten kan mindske oliens smøreevne.

Vil man spare besværet med, og udgiften til, husholdningssprit, kan man tanke Bio95. I den benzin, får man "gratis" 5% ethanol :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Iso'en er langt bedre til at opsuge vand. Den er imidlertid noget dyrere, så den spædes op med alm. etanol. (plus lidt advarende farve, for iso er vist ikke helt sundt for helbredet!)

I kemien taler man om såkaldt krystalvand. Det er vandmolekyler, der bindes til spritten, uden egentlig at ændre dennes kemiske egenskaber.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Kan den dårlige trækkraft (kold motor) skyldes forkertstillede ventiler?
Uopdragent dovendyr "Kymco Agility" haves.
Svar
#11
Kan nogen svare på mit spørgsmål? Smil
Uopdragent dovendyr "Kymco Agility" haves.
Svar
#12
Scoooter Skrev:Kan den dårlige trækkraft (kold motor) skyldes forkertstillede ventiler?
Hvis den starter nogenlunde normalt med kold motor, og trækkraften kommer tilbage ved varm motor, så er ventilerne ikke det første, jeg vil gætte på, er årsagen. Det lyder nemlig så mere, som et "blandingsforholdsproblem". Det kan i den forbindelse være en defekt bistarter (autochoker), og/eller forkert indstilling af blandingsskruen, samt for lille lufttilførsel af luft pga. beskidt luftfilter eller "klemt" luftslange fra filter til karburator. På Agilityen er det ikke unormalt, at luftslangen kommer i klemme mellem hjelmkasse og stel, eller simpelthen "klapper" lidt sammen. Det samme gælder iøvrigt den løse slange, der skal sørge for kold luft til vario og kobling.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: