Søg Garagen Hej Gæst! Register

Opdate!!. Speedfighter1 LC karburator ( med rigtig billed ).
#1
Hejsa..

Jeg lidt i tvivl om hvad disse studser er til :oops: . Igår da jeg var ude at køre løb der benzin ud af dem, når jeg kørte og det holdt op når jeg havde slukke motoren.
Karburatoren er en Gurtner PA370 slide ( standart på en Speedfighter )
[Image: 3161.jpg]

Jeg har mit vacum fra blokken og ik fra karburatoren.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Den med den sorte slange på må være overløb der sidder også sådan en på den Ital Racing 19 mm du købte for mig.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
Den studs uden slange på, er det varcum hvis vil have det fra karburatoren??.
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#4
Den i kalder overløbsslange, skulle være til ekstra luft. Havde en karburator med samme slange på, og når den blev blokeret kørte scooteren fint, men uden blokering kørte, den ikke særligt godt. Der kan være noget indstilling der skal ordnes, før den virker uden blokering. Om den har virkning vedr. benzinen fiser ud af karburatoren ved jeg så ikke.
Kymco Super 8 2015 13.000 km Kymco Super 8 2011 15.000 km.
Svar
#5
Hmmm igen som kan ved hvad studsen i venstre side er ( den uden slangen ) Ked af det .
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hejsa...

Så er jeg blevet lidt klogere. De SKAL IKKE blendes af, hvis der kommer benzin ud er det fordi at svømmeren ik lukker ordenlig.


Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#7
Jeg har lige været "syd for grænsen" for at se, hvilke problemer, de har med 12 mm Fortvivlethock: Gurtneren PA370, som angiveligt kun sad på Speedfight1 og de første 2'ere, Vivacity samt Trekker Off Road. Følgende problemer synes, at gå igen. Først og fremmest, er det næsten ikke til at opdrive en større hoveddyse. Der er nogle enkelte på ebay, der tilbyder dem. Andet problem er "opskumning" af benzinen pga. den faste studs og vibrationer, mærkelig dimension på forbindelsen til/fra filterkassen, og endelig svømmerindmadens korte holdbarhed.

Det var måske en ide, at investere i en f.eks. 17-19mm fra et andet firma :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
kragen Skrev:Jeg har lige været "syd for grænsen" for at se, hvilke problemer, de har med 12 mm Fortvivlethock: Gurtneren PA370, som angiveligt kun sad på Speedfight1 og de første 2'ere, Vivacity samt Trekker Off Road. Følgende problemer synes, at gå igen. Først og fremmest, er det næsten ikke til at opdrive en større hoveddyse. Der er nogle enkelte på ebay, der tilbyder dem. Andet problem er "opskumning" af benzinen pga. den faste studs og vibrationer, mærkelig dimension på forbindelsen til/fra filterkassen, og endelig svømmerindmadens korte holdbarhed.

Det var måske en ide, at investere i en f.eks. 17-19mm fra et andet firma :?


Lyder godt nok underligt i mine øre.


For har aldrig hørt om det før og der køre jo mange sppedfight rundt.

Sam min tidliger kolega har haft en magentil tempo`s.


Men du har nok rat i det du siger hehe for det plejer du nemlig og have.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#9
Det er ikke noget, jeg siger - jeg refererer kun :wink: . At der kører mange Speedfightere rundt, betyder jo ikke, at de har samme 370'er i. Vivacity, stadig iflg. dem syd for grænsen, skulle findes med 8 forskellige fabriksmonterede karburatormodeller gennem tiderne Fortvivlethock: . De øvrige modeller, har andre Gurtner-modeller, eller Dell'Orto. De første Speedfigther2'ere, kom med både Gurtner 360 og 370. Jeg har lige tjekket igen, og ganske rigtigt, man kan på ebay finde de famøse hoveddyser til 370'eren, og også her, gøres der opmærksom på, at de er svære at få fat på. Det er åbenbart lidt som med Kymcos karburator på Agilityen, hvor der heller ikke kan fås andet, end #80 hoveddyse, og hvor de almindelige 5mm ikke passer med gevindstigningen Ond . Agilityer med Keihin karburator, har ikke det problem.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
kragen Skrev:Det er ikke noget, jeg siger - jeg refererer kun :wink: . At der kører mange Speedfightere rundt, betyder jo ikke, at de har samme 370'er i. Vivacity, stadig iflg. dem syd for grænsen, skulle findes med 8 forskellige fabriksmonterede karburatormodeller gennem tiderne Fortvivlethock: . De øvrige modeller, har andre Gurtner-modeller, eller Dell'Orto. De første Speedfigther2'ere, kom med både Gurtner 360 og 370. Jeg har lige tjekket igen, og ganske rigtigt, man kan på ebay finde de famøse hoveddyser til 370'eren, og også her, gøres der opmærksom på, at de er svære at få fat på. Det er åbenbart lidt som med Kymcos karburator på Agilityen, hvor der heller ikke kan fås andet, end #80 hoveddyse, og hvor de almindelige 5mm ikke passer med gevindstigningen Ond . Agilityer med Keihin karburator, har ikke det problem.


Åh he okey.

Det er altid træls når fabrikanter bruger dele som er helt umulige at få fat på.


Mvh Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#11
Poulsen48 Skrev:(...)Det er altid træls når fabrikanter bruger dele som er helt umulige at få fat på.

Mvh Dennis
Det gør de heller ikke :wink: Du kan få alle de originaldyser, du vil - bare det er standardstørrelsen :P . Kymcos forklaring er enkel. De ville hjælpe EU med, at euronormen blev overholdt, og ikke blev ødelagt af "pilfingre" (uden en dysehoner Griner ).
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
kragen Skrev:Det gør de heller ikke :wink: Du kan få alle de originaldyser, du vil - bare det er standardstørrelsen :P . Kymcos forklaring er enkel. De ville hjælpe EU med, at euronormen blev overholdt, og ikke blev ødelagt af "pilfingre" (uden en dysehoner Griner ).


LOL Godt der er noget som hedder gevind-skære. Smil
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar


Forum spring: