Søg Garagen Hej Gæst! Register

Udstødnings skrue.
#1
Hej!

Jeg har lige købt mig en PMX Naked PGO årgang 2007.
Jeg er igang med at fjerne diverse begrænsninger, lige pt er jeg igang med udstødningsrøret og jeg stødte på en lille skrue, som jeg har puttet noget rustløsner på, men inden jeg vil skrue den af tænkte jeg på om den overhovedet havde nogen effekt ellers kan den jo bare blive siddende.

[Image: scooterv.jpg]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Den skrue skal blive siddene. Det er ikke en begrænsning, men sikkert ment til at lede olierester ud af røret (hvis der overhovedet kommer noget ud). Jeg har ihvertfald endnu ikke oplevet det, på mine 2 Big's.
Kymco Super 8 2015 13.000 km Kymco Super 8 2011 15.000 km.
Svar
#3
50cc4ever Skrev:Den skrue skal blive siddene. Det er ikke en begrænsning, men sikkert ment til at lede olierester ud af røret (hvis der overhovedet kommer noget ud). Jeg har ihvertfald endnu ikke oplevet det, på mine 2 Big's.
Iflg. Kymco, der også har skruen, skulle den være beregnet til noget katalysatorrensningshalløj, og det har absolut ingen virkning, at skrue den ud på en firtakter, andet end for lydens (larmens) skyld. Har prøvet :wink: , og min unge kollega synes, det lyder fedt, men det er ikke min kop te. Om det skulle kunne ændre noget på en totakter, aner jeg ikke. På den ene side ændrer det jo resonansen, hvis man skruer den ud, hvilket umiddelbart burde sætte hastigheden ned, da modstanden mindskes, men på den anden side letter det jo også trykket, så udstødningen kan komme hurtigere ud - så who knows :? . Men prøv da. Den er lige til at skrue af og på.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
kragen Skrev:Iflg. Kymco, der også har skruen, skulle den være beregnet til noget katalysatorrensningshalløj, og det har absolut ingen virkning, at skrue den ud på en firtakter, andet end for lydens (larmens) skyld. Har prøvet :wink: , og min unge kollega synes, det lyder fedt, men det er ikke min kop te. Om det skulle kunne ændre noget på en totakter, aner jeg ikke. På den ene side ændrer det jo resonansen, hvis man skruer den ud, hvilket umiddelbart burde sætte hastigheden ned, da modstanden mindskes, men på den anden side letter det jo også trykket, så udstødningen kan komme hurtigere ud - så who knows :? . Men prøv da. Den er lige til at skrue af og på.

Nu sidder der jo så ikke nogen "kat" i røret på PGO, så på den giver det også bare larm.
Kymco Super 8 2015 13.000 km Kymco Super 8 2011 15.000 km.
Svar
#5
50cc4ever Skrev:Nu sidder der jo så ikke nogen "kat" i røret på PGO, så på den giver det også bare larm.
Det gør der heller ikke på Kymcoerne - eller på mine gamle Peugeoter, for den sags skyld, selvom de reklamerer med, at der kat på dem, i selve potten :P . Jeg har også skruen på Super8'eren, som både har kat og luftrenser, for at opfylde euro3. Ja, i mine øre, giver det også bare uønsket larm, men hvis folk vil investere i en knækpotte eller "powerfilter" på en firtakter, for lydens skyld, er skruen et billigt alternativ 8) .

PS! Jeg kan se, at man kan få lambdaføler, der kan monteres i hullet, hvis man har lambdastyring til motoren.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg vil da lige prøve at se om det har nogen påvirkning.

Tænkte på om I har oplevet det her før:
Min scooter flyver afsted fra 0-30 km/t på 2-3 sekunder, men så dør farten på ca. 36-38 km/t og har allerede taget "skiven" ud.

Der er kun ændret på rullerne til 6.7g, ellers er alt standard.
Svar
#7
TK Skrev:Jeg vil da lige prøve at se om det har nogen påvirkning.

Tænkte på om I har oplevet det her før:
Min scooter flyver afsted fra 0-30 km/t på 2-3 sekunder, men så dør farten på ca. 36-38 km/t og har allerede taget "skiven" ud.

Der er kun ændret på rullerne til 6.7g, ellers er alt standard.

Kan være din CDI der begrænser farten?? På Big'en er den dog ubegrænset. Nu ved jeg, der kan være små forskelle i standardrullestørrelse på PGO. Men det normale er 7,5 grams, så måske du skulle gå op i 7-7,5 grams, for at få lidt mere fut i "dyret".
Kymco Super 8 2015 13.000 km Kymco Super 8 2011 15.000 km.
Svar
#8
TK Skrev:Jeg vil da lige prøve at se om det har nogen påvirkning.

Tænkte på om I har oplevet det her før:
Min scooter flyver afsted fra 0-30 km/t på 2-3 sekunder, men så dør farten på ca. 36-38 km/t og har allerede taget "skiven" ud.

Der er kun ændret på rullerne til 6.7g, ellers er alt standard.

Hej, lave ruller er ikke nødvendigvis måden til at få bedre optræk, det gælder om at finde det perfekte rullevægt, 7 grams eller 7½ grams kan ligeså godt give bedre optræk, 6.7 giver måske bedst optræk de første 0-30 som du taler om, men når man kommer højere på i fart, så mister den trækket, det gælder om at finde en rullevægt, hvor den trækker hele vejen igennem.

Hvis du gerne vil have mere fart af betydning, foreslår jeg en ny tun udstødning og at du gemmer den originale, da den originale koster 1800,- fra ny.

Her er nogle forslag til nye udstødninger:

Giannelli Go udstødning
No Named udstødning

Du kan også fjerne trakten og dyse 2 numre op. Hvis du vælger både at fjerne trakten og smide en anden udstødning på, anbefaler jeg en 76 dyse Smil

Guiden til at fjerne trakten kan ses her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=12841

Grin
Svar
#9
Jeg har set lidt på den her: http://www.billig-scooter.dk/portal/begr...ersigt.php
Hvis man skal tro den, så skulle der ikke være nogen begrænsning på CPI'en

PS:Men glemte at skrive når jeg så endeligt rammer over 40 så flyver den afsted.
Den låser sig desværre på 38 km/t og sidder lidt der, så lige pludselig flytter den sig, men kunne det ikke være fordi at varioen er lidt slidt, den har kørt 4xxx km som standard og der er lidt slid på midten af den?

Hilsen TK!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
TK Skrev:Jeg har set lidt på den her: http://www.billig-scooter.dk/portal/begr...ersigt.php
Hvis man skal tro den, så skulle der ikke være nogen begrænsning på CPI'en

PS:Men glemte at skrive når jeg så endeligt rammer over 40 så flyver den afsted.
Den låser sig desværre på 38 km/t og sidder lidt der, så lige pludselig flytter den sig, men kunne det ikke være fordi at varioen er lidt slidt, den har kørt 4xxx km som standard og der er lidt slid på midten af den?

Hilsen TK!

Tag et billede af variatoren, og check eventuelt det jeg skrev før hvis du ville have endnu mere fart.

Grin
Svar
#11
TK Skrev:Jeg har set lidt på den her: http://www.billig-scooter.dk/portal/begr...ersigt.php
Hvis man skal tro den, så skulle der ikke være nogen begrænsning på CPI'en

PS:Men glemte at skrive når jeg så endeligt rammer over 40 så flyver den afsted.
Den låser sig desværre på 38 km/t og sidder lidt der, så lige pludselig flytter den sig, men kunne det ikke være fordi at varioen er lidt slidt, den har kørt 4xxx km som standard og der er lidt slid på midten af den?

Hilsen TK!

Så det nok ikke vario'en der "stopper" din scooter. Men måske, at der er hakker i rillerne på dine remskiver bagi (sidder bag ved koblingen) og den skal skilles ad, før man kan se de hakker.
Kymco Super 8 2015 13.000 km Kymco Super 8 2011 15.000 km.
Svar
#12
50cc4ever Skrev:Så det nok ikke vario'en der "stopper" din scooter. Men måske, at der er hakker i rillerne på dine remskiver bagi (sidder bag ved koblingen) og den skal skilles ad, før man kan se de hakker.

Mærkeligt at den allerede er slidt efter 4000, min originale er som ny og har kørt 12.000 Grin

Men ja, måske er der hakker i rillerne på dine remskiver Smil
Svar


Forum spring: