Søg Garagen Hej Gæst! Register

varme i håndtagene...
#1
Hej igen gutter...

Jeg har snuset mig omkring på nettet, efter Varmehåndtag
mine små nørdefingre er begydnt at pive lidt om morgenen når jeg drøner afsted..

jeg fandt de her håndtag til kun 20 euro!!!
HEIZGRIFFE *SAITO* SG-1

Men de skal bruge 6Ah og mit batteri er vist kun 4Ah ?

Findes der scooter-batterier på 7Ah ?
I min servicemanual står der 12v 4Ah og (12v 7Ah) i parantes..

så måske burde der findes sådan et batteri ?


Her er forresten en anmeldese af disse billige håndtag - lavet af anders majland
Citat:Efter de første 100km i frostvejr er mine observationer som følgende.

- Start - varmen er effektiv på de 5 minutter som man må bruge dem
- Høj - er rigeligt til landeveje/by
- Høj - er nok for lidt ved ~120km/t på motorvej. Dvs der kunne jeg ikke
mærke varmen men det hjalp jo nok lidt alligevel.

Grunden til ikke at bruge "start" mere end 5 min er nok risikoen for at
smelte håntagene på en varm sommerdag... Men jeg vil lige have målt lidt
på deres effektforbrug ved de 3 niveauer for at se om jeg kan tillade
mig at bruge start noget mere. Min mc er på nogen markeder med dobbelt
forlygte og da min kun har en H4 pære burde der være en anelse effekt
tilovers fra generatoren til at trække håntagene ....

Klip jeg skrev tidligere

Tilprisen finder jeg kvaliteten ok. Det er nogle ret tynde ledninger
(men ok til effekten) og stik er den sædvanlige med dobbelte ~2mm
spadestik som er brugt mange steder i forvejen på yamahaen. Jeg har ikke
plads på styret til en kontakt så den firkantede kontakt monteres med
dobbeltklæbende tape er fint til mig. Deres adapter til styret er dog
noget klamp (Noget flimset plastic som den kan klæbes på). Man kunne
også argumentere for at et relæ burde være med i pakken.

Ulempe - De er ikke termostatstyret men har bare 3 effektniveauer.
start, høj og lav

Men jeg har dd. monteret sat strøm på (Jeg har for en uge siden sat
hændtagene på - det gik som smurt efter at de havde ligget i 65grader
varmt vand og med opvaskesæbe som smøremiddel - og de sidder stadig fint
fast) Det tog et par timer at få strøm på hvor det meste tid gik med at
pille. plastik og tank af/på og føre ledninger og rode med placeringen
af relæet. Jeg endte med at få plads til det lige ved siden af batteriet
og relæet til starteren.

Til at trig'e relæet har jeg valdt at tage strøm fra pos. lys pæren.
- Jeg kunne tage strømmen på det lille 10cm ledningsstykke fra fatning
til stik, så jeg ikke skulle rode i "hoved-lednings-nettet"
- Jeg slukket altid lyset for at have mest mulig strømt til starteren,
ved at trække fra pos lys istedet for tændingslåsen behøver jeg ikke
slukke for varmehåndtagene - jeg jeg er doven (jeg kan bruge timer på at
udtænke en metode til at spare sekunder
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
Der findes også varmehåndtag i T-hansen til scooter, mener de ligger lige under 400.-. Jeg mener godt du kan få 6 ah på din scooter, men så begynder batterierne at være dyre.
TruckStar
Svar
#3
spørgsmålet er ikke om dit batteri er for lille- det er hvor meget strøm din knallert kan lade. hvis du bruger 7 Ampere timer på batteriet skal din knallert/generator osse kunne leve 7 ampere timer gerne mere for at lade batteriet op igen ( efter den danske lovgivning ) skal vi jo køre med lys på hele tiden (kørelys ) og det skal generatoren så osse trække og relæer, og diverse ting. så generatoren skal nok op og være på mindst 15/20 ampere-- ( så håndtagene bruger mere end en scooter kan kapere)-- så efter et par dage med varme på hele turen til og fra arbejde--. har du ikke mere strøm på batteriet-- selv om du slukkede lyset på knallerten så vil det nok kun lige være tilstrækkeligt nok til at trække håndtagene, men mangel på ampere til at lade med vil den nok løbe tør for strøm alligevel-- så selv om du havde et " 30 " amperes batteri siddende det ville bare tage længere tid at køre tør for strøm--

du kunne jo købe et stort batteri 6 - 7 ampere timer--- og så ladde på det hver aften så det var klart til brug-- om morgenen.. så ville den lige kunne klare en 1 time-- plus den nok lader med en 2 - 3 ampere.. giver lidt mere tid at løbe på..
det er jo en FED detalje om vinteren, der ville da ikke være noget bedre end at have varme i ørene på dyret--
Svar
#4
maniac Skrev:spørgsmålet er ikke om dit batteri er for lille- det er hvor meget strøm din knallert kan lade. hvis du bruger 7 Ampere timer på batteriet skal din knallert/generator osse kunne leve 7 ampere timer gerne mere for at lade batteriet op igen ( efter den danske lovgivning ) skal vi jo køre med lys på hele tiden (kørelys ) og det skal generatoren så osse trække og relæer, og diverse ting. så generatoren skal nok op og være på mindst 15/20 ampere-- ( så håndtagene bruger mere end en scooter kan kapere)-- så efter et par dage med varme på hele turen til og fra arbejde--. har du ikke mere strøm på batteriet-- selv om du slukkede lyset på knallerten så vil det nok kun lige være tilstrækkeligt nok til at trække håndtagene, men mangel på ampere til at lade med vil den nok løbe tør for strøm alligevel-- så selv om du havde et " 30 " amperes batteri siddende det ville bare tage længere tid at køre tør for strøm--

du kunne jo købe et stort batteri 6 - 7 ampere timer--- og så ladde på det hver aften så det var klart til brug-- om morgenen.. så ville den lige kunne klare en 1 time-- plus den nok lader med en 2 - 3 ampere.. giver lidt mere tid at løbe på..
det er jo en FED detalje om vinteren, der ville da ikke være noget bedre end at have varme i ørene på dyret--
køb dog et par hansker og læg dem i hjelmen og put dem i sæderummet
Svar
#5
Kan man ikke i stedet få en der blokerer for fartvinden foran handskerne? Det er vel samme effekt og kræver ikke strøm.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)



Forum spring: