Søg Garagen Hej Gæst! Register

7000km på Baotian rebel 125ccm (opdateret)
#1
Dette indlæg er til oplysning til dem der overvejer en Baotian Rebel 125ccm


Jeg trænger bare til at komme af med nogle sure opstød.


********** 5000KM **********

Jeg har kørt ca. 5000km og ca 6mdr. Her kommer en lille liste over mine problemer.
Forhjulet hopper ad h.... til.
Bremseskiven var skæv.
Olien pissede ud af motorblokken som havde skildt sig ad i en samling, højre side.
Baglygten er smeltet, så bremselyset ikke virker. Det resulterer i at jeg ikke kan starte med selvstarteren.
Støddæmper bøjet (jeg vejer ca 75kg)
Gummi slidt op på centerstøttefod, pga rystelser.
I frostvejr fryser tankdækslet, så det ikke kan låses op.
Uret går for hurtigt.
Bagbremsen sætter sig ofte fast.
Lakken skaller af på begge hjul.
Det bagerste af udstødningen faldt af (det forchromede) som er popnittet fast.
Og alle mulige iriterende småting.

Jeg har yderligere et par punkter at tilføje listen.
- Begge bremselyskontakter var iret. Det var årsagen til at den ikke kunne starte.
- Stellet er yderst rustangrebet.
- Bagagebæren kunne ikke spændes ordentilgt fast, pga manglende gevind i forhold til boltlængde.
- Tanken meget rustangrebet.
- Gummi studs (indsugning) fuld af revner.
- Speedometerfejlvisning ca. 10-15% målt med gps.
- Stellet er så blødt, så når jeg bremser med forbremsen, kan jeg mærke stellet gir sig helt vildt.



********** 7000KM **********

Så er der kørt yderligere 2000km, dog heller ikke uden problemer.

- Snekken til speedometeret i forhjulet defekt.
- Starteren stået af. Udskiftet med PGO T-rex 150ccm starter.
- Gummimanchetter på forgaflen mørnet op.
- Drivrem slidt.


Min mening. Det burde ikke være lovligt at sælge dem i DK


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
total Skrev:Jeg trænger bare til at komme af med nogle sure opstød.

Jeg har kørt ca. 5000km og ca 6mdr. Her kommer en lille liste over mine problemer.
Forhjulet hopper ad h.... til.
Bremseskiven var skæv.
Olien pissede ud af motorblokken som havde skildt sig ad i en samling.
Baglygten er smeltet, så bremselyset ikke virker. Det resulterer i at jeg ikke kan starte med selvstarteren.
Støddæmper bøjet (jeg vejer ca 75kg)
Gummi slidt op på centerstøttefod, pga rystelser.
I frostvejr fryser tankdækslet, så det ikke kan låses op.
Uret går for hurtigt.
Bagbremsen sætter sig ofte fast.
Lakken skaller af på begge hjul.
Det bagerste af udstødningen faldt af (det forchromede).
Og alle mulige iriterende småting.



Min mening. Det burde ikke være lovligt at sælge dem i DK


Hold da op, efter kun 5000km????? min racer stadig derund af, på trods af 60.035km på bagen, men der er nok os en pris forskel
Svar
#3
Når den ikke er ældre end 6 mdr. så ville jeg smide den lige i nakken på forhandleren, der er jo noget der hedder reklamationsret.
Svar
#4
onza Skrev:Når den ikke er ældre end 6 mdr. så ville jeg smide den lige i nakken på forhandleren, der er jo noget der hedder reklamationsret.

Ville jeg sku os gøre, min hvade en defekt tændrørs hætte som bleve skiftet uden brok fra mekanikeren samt jeg fik en gratis lapning af bag hjulet som undskyldning :-)
Svar
#5
total Skrev:Jeg trænger bare til at komme af med nogle sure opstød.

Jeg har kørt ca. 5000km og ca 6mdr. Her kommer en lille liste over mine problemer.
Forhjulet hopper ad h.... til.
Bremseskiven var skæv.
Olien pissede ud af motorblokken som havde skildt sig ad i en samling.
Baglygten er smeltet, så bremselyset ikke virker. Det resulterer i at jeg ikke kan starte med selvstarteren.
Støddæmper bøjet (jeg vejer ca 75kg)
Gummi slidt op på centerstøttefod, pga rystelser.
I frostvejr fryser tankdækslet, så det ikke kan låses op.
Uret går for hurtigt.
Bagbremsen sætter sig ofte fast.
Lakken skaller af på begge hjul.
Det bagerste af udstødningen faldt af (det forchromede).
Og alle mulige iriterende småting.



Min mening. Det burde ikke være lovligt at sælge dem i DK

Hej Total

Du har virkeligt været uheldig med din scooter, men det er såment ikke scooterens mærke/kvalitet, som ikke er som det skal være, det må være din mekaniker, hvis du har fået den repareret den der, har de sikkert ikke fået lavet den ordenligt, for har selv en Baotian Rebel dog en 45´er udgave, jeg har haft min siden 2008 og har kørt 3000 km. men der er stadig ingen problemer med den, så det du skriver at de ikke burde sælges her i landet, er skam ikke scooteren som er noget lort, enten er det førens selv, som ikke har passet ordenligt på den, eller så er det der som du har haft den repareret, som ike har fuldført sit arbejde godt nok.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Micras Skrev:Hej Total

Du har virkeligt været uheldig med din scooter, men det er såment ikke scooterens mærke/kvalitet, som ikke er som det skal være, det må være din mekaniker, hvis du har fået den repareret den der, har de sikkert ikke fået lavet den ordenligt, for har selv en Baotian Rebel dog en 45´er udgave, jeg har haft min siden 2008 og har kørt 3000 km. men der er stadig ingen problemer med den, så det du skriver at de ikke burde sælges her i landet, er skam ikke scooteren som er noget lort, enten er det førens selv, som ikke har passet ordenligt på den, eller så er det der som du har haft den repareret, som ike har fuldført sit arbejde godt nok.



Når du nu skriver det er MIN skyld. Kan du så ikke give mig en forklaring på hvordan man kører en scooter, så baglygten ikke smelter?

Hvor meget mener du selv det er rimeligt der skal laves på en MC scooter på 5000km?


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar
#7
total Skrev:Når du nu skriver det er MIN skyld. Kan du så ikke give mig en forklaring på hvordan man kører en scooter, så baglygten ikke smelter?

Hvor meget mener du selv det er rimeligt der skal laves på en MC scooter på 5000km?

Hej igen

Nej det har jeg ikke sagt at det var din skyld, jeg siger bare at, det ikke er scooteren som der er noget i galt med, men jeg vil lige høre ad om du selv reparere den eller har du en forhandler som gøre det for dig?, for jeg råde dig til at tage den ned til en værksted og dem til at kigge på den. :wink:
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#8
Citat:Støddæmper bøjet (jeg vejer ca 75kg)
Dette kan meget nemt være din skyld. Du vejer for meget. Kina scootere, er som regel lavet til at 75 kg. er maximum. Det gælder også for din scooter. Dog, er den lavet til to personer, og du må køre med en passager på den - derfor kan den til nød tåle 150 kg. På færdselsstyrelsens hjemmeside, kan du se den ikke er godkendt til mere. Og på de kinesiske, skal dette tages alvorligt. Belastes de med mere end de er lavet til, så knækker eller bøjer det.

Umiddelbart burde ikke være problemer, med dine "kun" 75 kg. Men har du som eksempel, haft en bagsæde passager på, der også har vejet 75 kg - eller mere - så er uheldet ude. Du har kørt med for stort læs, og naturligvis medfører det at støddæmperne ødelægges, eller i værste tilfælde at stellet bryder sammen.

Jeg prøvede engang en el-cykel, og producenten skrev den kunne tåle 75 kg. Da jeg jo vejede 120 kg, så gjorde jeg forhandleren opmærksom på det - heldigvis var det lykkedes at opsnuse producenten bag den pågældende elcykel, selvom den havde fået nyt navn og mærke. Derfor vidste jeg, den kun tålte 75 kg. Forhandleren hævdede at den tålte 160 kg, og det ikke var noget problem. Efter at have kørt på den, så havde den klart taget skade - stilte jeg mig på den ene pedal, blev den udsat for så stor belastning, at tandhjulet begyndte at vippe, og dermed at kæden kørte skæv. Selv bagefter, vedblev tandhjulet at stå skævt. Den tålte ikke mere end 75 kg. i hver pedal. Forhandleren tog den - mod stor protest tilbage - og påstod jeg både havde ødelagt den, og meget andet. Jeg havde også kun kørt på den ca. en uge. Desvære er kinesiske produkter, ikke lavet til os europædere. For knallert 30 og knallert 45, går det normalt ikke så galt, da de også er lavet til to personer, og så plejer de at holde, da vi jo kun må køre éen på dem. Men mange kinesiske, bryder mere eller mindre sammen, hvis de udsættes for over 150 kg.

Citat:I frostvejr fryser tankdækslet, så det ikke kan låses op.
Det er meget logisk, da de jo ikke er lavet til danske forhold. Du skal være meget glad for, at den overhovedet kan overleve en vinter. Mange kinesiske scootere er forsynet med lejrer, der hverken tåler vand eller frost. Får de lidt saltvand, så ruster de - og lejrerne må ofte udskiftes med andre typer.

Citat:Uret går for hurtigt.
Det skyldes, at f.eks. modstande får lavere modstand i kulde. Og med lavere modstand, mindre RC tid. Og så går tiden naturligvis hurtigere. Det er der sådan set ikke noget at gøre ved. Du kan jo ikke forvente at få en scooter med atomur vel?


Beskrivelsen minder lidt om min Texas Whisper. Udover ovenstående, livsfarlige "energioptimale" kina-sommerdæk. Skruerne faldt ud. Dele faldt af. Da den væltede på sidestøttefod, gik halvdelen af scooteren, incl. baglygteglas og det ene blinklys. Jeg ved ikke hvad bremsegrebet var lavet af, men på et tidspunkt kørte en bilist ind foran mig ved et højresving, og holdte ikke tilbage. Egentligt vil det ikke betyde noget, da jeg havde masser af tid at bremse - men da jeg aktiverede bremsegrebet faldt det af... Jeg bremsede det mulige med bagbremsen, og fik den så langt ned, at problemet kunne løses ved at tage et højresving på cykelstien, indenom bilisten.

Det der med kortslutninger havde den også. Den ene gang, holdte den bare op med at køre - næste gang, lugtede den brændt. Inde i den, da jeg skiftede batterier, kunne jeg også se et par af de her multistik, der var "smeltet". Kortslutningerne der betød noget for kørslen, blev dog lavet på garanti.
Svar
#9
onza Skrev:Når den ikke er ældre end 6 mdr. så ville jeg smide den lige i nakken på forhandleren, der er jo noget der hedder reklamationsret.
Netop!
Da den ikke er ældre, end de 6 mdr., har/havde du "formodningsretten" på din side. Når jeg skriver havde, er det fordi, den forudsætter, at du har gjort forhandleren opmærksom på problemerne, hurtigs muligt, efterhånden som de opstod, og at du kan dokumentere, at serviceeftersynene er blevet udført, som foreskrevet.

Forhjulet hopper ad h.... til.
Dårlige dæk, eller fejlmonteret hjul?
Bremseskiven var skæv.
Er skiven skæv, eller er julet skævt?
Olien pissede ud af motorblokken som havde skildt sig ad i en samling.
Hvilken samling?
Baglygten er smeltet, så bremselyset ikke virker. Det resulterer i at jeg ikke kan starte med selvstarteren.
Bremselyset har været tændt konstant. En kontakt, der hænger?
Støddæmper bøjet (jeg vejer ca 75kg)
Støddæmpere bøjer normalt kun, hvis de får stød, eller hvis de er fejlmonteret.
Gummi slidt op på centerstøttefod, pga rystelser.
?
I frostvejr fryser tankdækslet, så det ikke kan låses op.
De fleste låse fryser i frosvejr. Låseolie/grafit?
Uret går for hurtigt.
Det er jo ikke dyrt kvartsur?
Bagbremsen sætter sig ofte fast.
Kan være "møg", eller forkert justering?
Lakken skaller af på begge hjul.
Er det malet alumininium eller støbejern?
Det bagerste af udstødningen faldt af (det forchromede).
Manglende efterspænding af skruerne, der holder varmeskjoldet?

Dine problemer er altså alle, nogle forhandleren kan henføre til mangelfuld serviceeftersyn, og påberåbe, ikke at være gjort løbende opmæksom på, efterhånden, som du har observeret dem. Hermed "bortfalder" grundlaget for en reklamationssag, og du kan kun beberejde dig selv.

Jeg siger ikke, at forhandleren vil gøre det, bare, at det er en mulighed, og en mulighed, han med rette vil kunne "slippe afsted med", da du åbentbart har ladet stå til, efterhånden, som fejlene opstod.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
De fleste "frostskader" forkommer ofte fordi man er for gavmild med vandet de forkerte steder, når man vasker kræet, der kommer vand i låsetøjet, kabler osv. som aldrig rigtigt kommer ud igen eller tørre rigtigt, og så står man med problemet når det bliver frostvejr.
Been there, done that :oops:
Svar
#11
Service og min bare r... Manglendene efterspænding af popnitter i udstødningen. Vægt! Der har aldrig været andre end mig på den scooter.

Har i overhovedet set hvor lidt der skal laves til serviceeftersyn, efter manualens anvisninger. Der står intet om justering af bremseskive, placering af hjulakslen flyttes til center af hjul,indstilling af uret hver anden uge, skift af gummiklods på centerstøtteben efter 1500km, må ikke køre i frostvejr så tankdæksel fryser fast, efterse om baglygten er smeltet, efterspænde popnitter i udstødning så det bagerste ikke falder af, osv.

Hvis i vil være djævlens forsvarer, så held og lykke til jer.


Jeg har yderligere et par punkter at tilføje listen.
- Begge bremselyskontakter var iret. Det var årsagen til at den ikke kunne starte.
- Stellet er yderst rustangrebet.
- Bagagebæren kunne ikke spændes ordentilgt fast, pga manglende gevind i forhold til boltlængde.
- Tanken meget rustangrebet.
- Gummi studs (indsugning) fuld af revner. Skyldes sikkert også min manglende servicering!

Så vil jeg ønske nye købere held og lykke med deres kikascootere
Jeg kommer aldrig selv til at købe sådan noget kinaskrammel igen.


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar
#12
Citat:Håber på max 1kr/km
Køb en scooter til 5000 kr. Smid den ud efter 5000 km.
Svar


Forum spring: