Søg Garagen Hej Gæst! Register

Piaggio Typhoon el problem
#1
Hejsa BS.

Er lidt på bar bund her. Min Typhoon gad pludselig ikke at starte på elstarteren, så jeg mistænkte batteriet for at være synderen.
Den lader kun med 2-4 volt målt på batteriet, så derfor kan det selvfølgelig ikke lades op, MEN samtidig virker for og baglys fint, dvs. der må være strøm nok til disse pærer, da pærerens lysstyrke stiger i takt med motor omdrejninger, kan det være spændingsregulatoren/laderrelæ der er defekt eller hvad?

På forhånd tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Pgo-Fan Skrev:Hejsa BS.

Er lidt på bar bund her. Min Typhoon gad pludselig ikke at starte på elstarteren, så jeg mistænkte batteriet for at være synderen.
Den lader kun med 2-4 volt målt på batteriet, så derfor kan det selvfølgelig ikke lades op, MEN samtidig virker for og baglys fint, dvs. der må være strøm nok til disse pærer, da pærerens lysstyrke stiger i takt med motor omdrejninger, kan det være spændingsregulatoren/laderrelæ der er defekt eller hvad?

På forhånd tak.
Nyt batteri Ked af det . 2-4 v er ikke nok til elstarteren. Lyset kører normalt ikke over batteriet, bortset fra blink- og bremselys.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Citat:Nyt batteri Sad . 2-4 v er ikke nok til elstarteren. Lyset kører normalt ikke over batteriet, bortset fra blink- og bremselys.

Jeg ved godt det ikke er nok til elstarteren, men når jeg sætter voltmeteret på batteriets kabler er det vel et udtryk for at der ikke lades på batteriet.
Svar
#4
Du havde søreme ret Kragen Griner , troede ikke det var batteriet længere, men klogere blev man og 200 fattigere :wink: .
Svar
#5
Pgo-Fan Skrev:Du havde søreme ret Kragen Griner , troede ikke det var batteriet længere, men klogere blev man og 200 fattigere :wink: .
Det er hvad, der sker med de "små" batterier Ked af det

Der skal ikke meget til, før man har malket dem næsten tomme med elstarteren om morgenen i den kolde tid - et batteri er også "kuldskær", og giver meget mindre strøm, når det er koldt. Har man så ikke en oplader, man kan lade dem op med, vil almindelig hovedregning vise, at det nok vil kræve en køretur på 2-5 timer, før generatoren har ladet det op Fortvivlethock: . Så et par starter mere, inden det er ladet op, betyder, at det bliver malket helt i bund, og det kan det kun tåle et par gange - så klapper batteriet helt sammen, og vil ikke mere holde på strømmen, uanset hvor meget, man lader det op. Så få fat i en vedligeholdelsesoplader, et batteri med mange Ah, og mange "koldstartampere". Har du kickstarter på din model, så brug evt. den, når motoren er lidt vrangvillig i kulden :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tak for rådet Smil Det forklare nok hvorfor det lige pludselig bare døde fra den ene dag til den anden, da det ellers har virket fint selv i efteråret og december måned med første tryk på startknappen sprang motoren i gang, men skal nok være lidt mere flittig til at benytte kickstarteren, men dovenskaben længe leve Griner (for det ene sekund man sparer ved at bruge elstarteren)
Svar


Forum spring: