Søg Garagen Hej Gæst! Register

Is på visiret
#1
Halløj allesammen

Jeg har en del problemer med is på indersiden af visiret her i vinterkulden - ikke dugfrit visir.

Vil det blive løst med et såkaldt dugfrit visir?
Hygge hejsa.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Is? Det lyder lige vildt nok Blink med øjet

Et visir med Pinlock, ja. Jeg har absolut ingen problemer. Grin
Svar
#3
Teddy Skrev:Is? Det lyder lige vildt nok Blink med øjet

Et visir med Pinlock, ja. Jeg har absolut ingen problemer. Grin
Pinlock findes bare desværre ikke til alle visirer Ked af det
Jeg har heller ikke problemer med dug - det er den, der bliver til is, når den bliver kølet ned. Kan du ikke få Pinlock til dit visir, er der ikke andet, at gøre, end at holde visiret lidt åbent, og evt. skaffe en "gumminæse" til påsætning i hjelmen, så udåndingsluften bliver ført nedad, og så selvfølgelig åbne for alle luftsluser i hjelmen.

Giver det for megen luftgennemstrømning med visiret lidt åbent - på Schuberth er "city-mode" en åbning på 2-3 mm, der kun er nødvendig i modeller uden Pinlock - så kan du, hvis du skal køre en længere tur, sætte gaffa-tape på hjelmen i åbningerne under hagen og i nakken. Det nedsætter både larrm og kulde (det er også indbygget i Schuberth). Altsammen "smådetaljer", der karaktgeriserer en bedre hjelm fra en god hjelm, og desværre ikke er det første man undersøger, når man vælger hjelm :? Her er det normalt pris og udseende, der kommer i første række.

Mine hjelme er iøvrigt så "tætte", at jeg endnu aldrig har haft behov for, at køre med hjelmhue Smil
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
kragen Skrev:Pinlock findes bare desværre ikke til alle visirer Ked af det
Jeg har heller ikke problemer med dug - det er den, der bliver til is, når den bliver kølet ned. Kan du ikke få Pinlock til dit visir, er der ikke andet, at gøre, end at holde visiret lidt åbent, og evt. skaffe en "gumminæse" til påsætning i hjelmen, så udåndingsluften bliver ført nedad, og så selvfølgelig åbne for alle luftsluser i hjelmen.

Giver det for megen luftgennemstrømning med visiret lidt åbent - på Schuberth er "city-mode" en åbning på 2-3 mm, der kun er nødvendig i modeller uden Pinlock - så kan du, hvis du skal køre en længere tur, sætte gaffa-tape på hjelmen i åbningerne under hagen og i nakken. Det nedsætter både larrm og kulde (det er også indbygget i Schuberth). Altsammen "smådetaljer", der karaktgeriserer en bedre hjelm fra en god hjelm, og desværre ikke er det første man undersøger, når man vælger hjelm :? Her er det normalt pris og udseende, der kommer i første række.

Mine hjelme er iøvrigt så "tætte", at jeg endnu aldrig har haft behov for, at køre med hjelmhue Smil

Mit visir dugger os til selvom det sku være en såkaldt dug frit V-max hjelm, men fair nok den koster kun700kr men ville gerne undgå det
Svar
#5
Jeg har hverken larm, kulde eller gaffa indbygget i min Schubert hjelm Griner
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Teddy Skrev:Jeg har hverken larm, kulde eller gaffa indbygget i min Schubert hjelm Griner

Næh, vi er jo nogle magelige, der har måttet tømme muldvarpeskindet, for at få fabrikken til at sætte bla. "gaffa" i hjelmen for os, så vi hverken fryser eller behøver ørepropper, og så også lige har sat en "termorude" i visiret Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
kragen Skrev:Næh, vi er jo nogle magelige, der har måttet tømme muldvarpeskindet, for at få fabrikken til at sætte bla. "gaffa" i hjelmen for os, så vi hverken fryser eller behøver ørepropper, og så også lige har sat en "termorude" i visiret Griner
Ha ha ha Griner altid go' for en frisk bemærkning!

Så end ikke et dugfrit visir vil løse det...?

Jeg har ikke kuldeproblemer som sådan i hjelmen - et halstørklæde og kraven på min jakke lukker fint.

Men isen er reel nok, jeg må køre en finger over indersiden for at skrabe den tynde is af. I tø kan der også dannes dug, men ikke så slemt, at det ikke kan klares med udluftning - med midre det er meget fugtigt.

Hvad er pinlock ?
Hygge hejsa.
Svar
#8
Jeg har nu ik selv haft problemet på min Nau, men havde det på min anden hjelm. Jeg kan huske at nogle havde problemet med dug da jeg kørte go-kart, det løste vi med at "vaske" visiret i koncentreret opvaskemiddel og det fjernede dug problemet.
Jeg vil dog ik stilles til ansvar for om det ødelægger de "billige" visir, da jeg ik selv har haft behov for at gøre det.

Ellers må du jo lave noget "Storm P", med noget ala snorkel Griner Griner.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#9
Honywell skulle vist have udviklet et varmevisir til motorcykelhjelme:
http://sensing.honeywell.com/index.cfm/c.../1/re_id/0
Man burde vel egentligt kunne lave det i en selvklæbende udgave, eller pin-lock udgave?

Et andet eksempel, er et på en "køler", der vel også kan varme, hvis strømmen vendes...
Citat:An Italian company, Grado Zero Espace from Sovigliana, near Florence, is providing a cooling system for the drivers' helmets which incorporates several ESA space technologies.

The cooling system uses solid-state Peltier elements to 'pump' the heat out from the inner side of the helmet and a circulating fluid system to transport the heat away to a special heat 'sink', where the heat is absorbed. The millimetre-thin, solid-state Peltier elements use electricity to produce the cooling effect without any moving parts.

Hvorfor ikke en lille varmluftblæser, der kan placeres i hjelmen, og puste varm luft mod visir og næse? Jeg har ikke kunnet finde sådan en. Men det vil hjælpe både mod is på visiret, og mod forkølelse. Har fundet nogle til piloter: http://www.ultralightnews.ca/heaters/pilotheaters.htm


Hvis du har en Vega full-face hjelm, kan du få et elektrisk visir til den:
[Image: elec_snowshield.jpg]

Du finder det elektriske visir under sne/accessories:
http://www.vegahelmet.com/snow_accessories.html
Det elektriske visir skulle vist passe til alle vega-hjelme (VMAX, MAX osv.)

Tilsyneladende er forskellen mellem en gadehjelm og snehjelm kun visiret:
"NT200 dual lens shield converts NT200 street to snow use."

Tilsvarende står også, om de andre sne hjelme, at de kan konverteres til gadebrug, ved udskiftning af visir.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Min hjelm har intet problem med dug eller kulde. Der var lidt at starte med, men så "åbnede" jeg lidt for antidug systemet og det var væk. Varmen bliver også i hjelmen, mit problem er mine briller... Nogen der ved om man kan få anti dug til dem ? :P
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#11
Havoc Skrev:Min hjelm har intet problem med dug eller kulde. Der var lidt at starte med, men så "åbnede" jeg lidt for antidug systemet og det var væk. Varmen bliver også i hjelmen, mit problem er mine briller... Nogen der ved om man kan få anti dug til dem ? :P
Jeg har samme problem - ingen dug på visiret, men brillerne dugger Ked af det

Da man jo ikke kan køre baglæns, har jeg prøvet det meste. Der gælder dog det samme, som for visirer. Bruger man først et antidugmiddel, ødelægger man for altid den eksisterende antidugbelægning. Er skaden sket, eller antidugbelægningen er slidt af, kan man bruge de samme antidugmidler, som til visirer. Erfaringen siger mig dog, at det ikke holder særligt længe, og at en tur med håndsæbeskum, og en afskylning, virker lige så godt. Ikke noget med sulfo, især ikke på "plasticglas", da opvaskemiddel indeholder slibemiddel, og kan give ridser og en mat hinde, der ikke er til at slippe af med. Og så altså, at gå baglæns ind i varmen 8).

Jeg har dog endnu ikke prøvet de nye nanoantidugmidler, da jeg tvivler på, at der er ret megen nanoteknik i de fleste af dem :? .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: