Søg Garagen Hej Gæst! Register

Læs lige denne her
#1
Hej her Smil .

Læs lige lidt på dette 'pudsig-løjerlige' skrift:

http://nyheder.dk.msn.com/nyheder.aspx?c...=151649798

Jan Fortvivlethock: .
Interesser: Scootere og lave computerspil, se selv her: http://virtuchat.com eller min samling på: http://bensoe.dk/MaxiKnallert/ og min GTA billedsamling: http://bensoe.dk/GTA/ ...
Garage: http://www.billig-scooter.dk/garage.php?id=433
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hvad mener politiet egentligt - de har da nogle kyndige færdselsmotorcykelbetjente, der måske ved mere end et udvalg i folketinget.
Svar
#3
Det er en gang sludder for en sladder, når Karsten Nonbo og Anders Rosbo hævder, at det ikke vil give nogen dokumenteret effekt. De kan dog heller ikke fremvise nogen dokumenteret effekt på det modsatte - så hvad er deres motiv med deres postulater :?

Det samme må gælde den kære lektor, som åbenbart ikke ved, hvad han taler om. Hans umiddelbare reaktion er, at højere hastighed per definition vil give flere kvælstofoxider.

"Og i forhold til miljøet er der også uenighed om, hvor stor gevinsten er.
"Umiddelbart vil jeg sige, at det vil give nogle flere kvælstofoxider. Man får en højere forbrændingstemperatur ved højere hastighed, så jeg kan ikke lige se, at det kan gøre noget godt for miljøet, nærmere tværtimod," siger lektor på DTU, Jesper Schramm, til Newspaq. "


Det kan der normalt være noget om, men når det gælder knallerter, så overser han behændigt, at den drosling, man indbygger i knallerter (skive i varieon), netop bevirker en højere forbrændingstemperatur :? end nødvendigt ved en lavere hastighed, og et merforbrug af brændstof på ca. 50%, også ved en lavere hastighed. Man kunne jo spørge manden om, hvilke miljømæssige konsekvenser det ville have, man man spærrede for 3., 4., og 5. gear i biler, der kører i byen, så bilen konstant skulle køre med fulde omdrejninger i 2. gear, og så f.eks. have en automatik, der måske tillod 3. gear på motorvej Fortvivlethock: En idiotisk tanke, men ikke desto mindre det, man har vedtaget for knallerter med vario. På visse modeller, med manuelt gear, har man rent fysisk, også spærret for de højeste gear, så der på f.eks. 6-gears modeller, kun kan benyttes de første 3 gear.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Interessant og på samme tid lidt tragikomisk. Dette illustrerer tydeligt at vi ikke er paranoide når vi bruger udtryk som "chikane" og "hetz" til at beskrive de danske lovgiveres behandlig af knallertfolket. Her har vi et skoleeksempel på, hvordan en politiker tænder et lille lys i mørket ved at tænke logisk og straks kaster bøllerne sig over ham fra alle sider får det effektivt slukket igen med det sædvanlige usammenhængende vrøvl.



kragen Skrev:Det kan der normalt være noget om, men når det gælder knallerter, så overser han behændigt, at den drosling, man indbygger i knallerter (skive i varieon), netop bevirker en højere forbrændingstemperatur...
Jeg tror ikke at han overser det. Det er snarere sådan, at han simpelthen ikke er bekendt med de tekniske forhold og ikke gider at sætte sig ind i dem eftersom knallerter ikke tages alvorligt som transportmiddel. Så hans løsning er at trække på sin viden om biler og blot ekstrapolere til knallerter. Det er naturligvis noget vås, men at tildele lovgivernes prügelknabe et grundløst ekstra slag vil næppe påvirke hans karrierre som ekspert i negativ retning.

8)
Svar
#5
Syntes at Dansk Folkeparti har fat i noget rigtigt for en gangs skyld og prøver at tale vores sag så vi ikke skal kører uloveligt og der er jo også det i det at vi skal spare på Co2 i de kommende år og knallerter og scootere.
Står for et stort Co2 forbrug eller udledning og hvids det kan nedbringes med mange % så vil alt andet være vandvigttigt og hvids man kan følge trafikken på lande vejen vil man ikke ligge som en stop klods og til fare for andre trafikanter.
Hvids vi kan få lov til at kører hvad knallerterne og scooterne var lavet til ville færer jo nok tune dem yderliger og kører ubegrænset afdroslet.
Jeg syntes også at man kører meget usikkert når man kører de lovlige 35 Km/t man slegler sig af sted og bliver trat hurtigt og koncentrerer sig ikke eller bliver rest løs syntes jeg.
Så er det sjover at kører 70-80 km/t og samtidig kommer man hurtiger til sit bestemmelsel sted.
Jeg siger så ikke at scootere og knallerter skal på motor vej også men hvids vi kan få lov at kører hurtiger på landevejne så er det også godt nok.
Respekt til Dansk Folke parti.
:chopper:
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg synes det er yderst sjældent jeg har hørt om at en scooter er kørt sammen med en lastbil - jeg kan faktisk ikke mindes det.
Derimod er jeg overbevist om at der vil komme flere ulykker til, hvis hastigheden sættes op til 70 km/t. Mere vil have mere, og folk vil tune deres scootere endnu mere, hvilket med stor sandsynlighed vil give flere ulykker.

Hvilken virkning vil det have på forsikringen? Personligt betaler jeg ca. 700,-/år for alm. ansvar, men den vil utvivlsomt stige drastisk, hvis de må køre 70 km/t, da de så vel så vil betegnes som motorcykler!?
Svar
#7
Mogge1980 Skrev:Jeg synes det er yderst sjældent jeg har hørt om at en scooter er kørt sammen med en lastbil - jeg kan faktisk ikke mindes det.
Derimod er jeg overbevist om at der vil komme flere ulykker til, hvis hastigheden sættes op til 70 km/t. Mere vil have mere, og folk vil tune deres scootere endnu mere, hvilket med stor sandsynlighed vil give flere ulykker.

Hvilken virkning vil det have på forsikringen? Personligt betaler jeg ca. 700,-/år for alm. ansvar, men den vil utvivlsomt stige drastisk, hvis de må køre 70 km/t, da de så vel så vil betegnes som motorcykler!?
Det kan da meget vel være, at der i statistikken, ikke er ret mange tilfælde, hvor en lastbil har vædret en knallert på landevejen, men jeg har da personligt set flere, der er røget i rabaten, når en langtraver har overhalet dem. Jeg har da ogå selv haft et par slingreture efter sådan en overhaling.

Det kan også være rigtigt, at mere vil have mere, men her sætter de 50-70 ccm en naturlig grænse. og for firtakternes vedkommende, som snart blive de eneste, der overlever, er der ikke meget mere, end ca. 60 km/t at hente. Selv med de 80ccm, de er bygget til, vil grænsen nok være små 70 km/t.

Det kan ligeledes også være sandt, at selskaberne vil benytte lejligheden til at sætte præmien op på den lovpligtige ansvarsforsikring, men indtil videre, betaler jeg ikke meget mere, for at få lov til, lovligt at køre ca. 85 på en "mc", der er identisk med knallertudgaven.

I Sverige, hvor 16-årige må køre 45'ere, og i Tyskland, hvor 16-årige må køre på f.eks. en 125 ccm, og 80 km/t, har de ikke flere ulykker af den grund.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Hej
Skulle man skrive til denne Karsten Nonbo ? Jeg fandt hans mail adresse: vkano@ft.dk
Måske sende ham et link til denne tråd ?

Fandt mail Her.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Suzuki Wagon 1,3 aut.gear årg. 2005
Svar
#9
kragen Skrev:Det kan da meget vel være, at der i statistikken, ikke er ret mange tilfælde, hvor en lastbil har vædret en knallert på landevejen, men jeg har da personligt set flere, der er røget i rabaten, når en langtraver har overhalet dem. Jeg har da ogå selv haft et par slingreture efter sådan en overhaling.

Det kan også være rigtigt, at mere vil have mere, men her sætter de 50-70 ccm en naturlig grænse. og for firtakternes vedkommende, som snart blive de eneste, der overlever, er der ikke meget mere, end ca. 60 km/t at hente. Selv med de 80ccm, de er bygget til, vil grænsen nok være små 70 km/t.

Det kan ligeledes også være sandt, at selskaberne vil benytte lejligheden til at sætte præmien op på den lovpligtige ansvarsforsikring, men indtil videre, betaler jeg ikke meget mere, for at få lov til, lovligt at køre ca. 85 på en "mc", der er identisk med knallertudgaven.

I Sverige, hvor 16-årige må køre 45'ere, og i Tyskland, hvor 16-årige må køre på f.eks. en 125 ccm, og 80 km/t, har de ikke flere ulykker af den grund.

Hej Kragen. Jeg tror ikke at lastbilerne holder op med at overhale tæt forbi os fordi vi får sat hastigheden op til 70km/t. Og så vil flere havne i grøften eller rabatten, og jeg vil til enhver tid hellere havne i grøften med 45km/t end ved 70km/t.
Der er mangle vinkler i den sag. Personlig er jeg både for og imod. MVH Jan
Peugeot Elystar
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Har sagt det mange gange efterhånden, men gør det lige igen:

Få de skide motoriserede køretøjer også kendt som scootere/knallerter afskaffet! OG Få indført et lille MC kort til folk fra 16 år med en max effekt på 10-12hk så man kan følge den normale trafik ! Scootere ER et stort problemt i trafikken på landevejene. I byerne burde det ikke være noget, men der er så nogen utålmodige billister som ikke kan holde til at køre 45, istedetfor 50 og presser en som en gal for at overhale...

30'eren er ligså stort et prob fordi den fylder så meget på cykelstien. Og imo hører et motor køretøj IKKE til hvor der er cyklister/fodgængere, som f.eks på stier hvor alle de tre må færdes.

Det med forurening... Er latterligt. Med Skiven i gik min ca 31-32km/t og 25km/l. Uden skive ca 55km/t og 50km/l. Hvad mon der forurener mest ?

GLÆDER mig til efter sommerferien så jeg kan slippe for alt det scooter halløjsa og få en MC. Beholder dog agilityen, med henblik at få den på lukkede veje/bane engang imellem :P

Forresten nogen der ved hvad der kræves helt præcist af en ATV for at få den indreg. som MC ? er det ikke bare blinklygter osv. Hvis det ikke kræver det vilde, bliver det mit vinter køretøj. Bare en billig en som f.eks Maxxer 300cc
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#11
Havoc Skrev:(...) Forresten nogen der ved hvad der kræves helt præcist af en ATV for at få den indreg. som MC ? er det ikke bare blinklygter osv. Hvis det ikke kræver det vilde, bliver det mit vinter køretøj. Bare en billig en som f.eks Maxxer 300cc
Den, vil du aldrig få indregistreret, som en mc - eller noget som helst andet :P

Som der, af en eller anden grund står: "Må ikke benyttes på offentlig vej" . Den model er åbenbart ikke godkendt, men hvis den var, ville det være som bil.

Fire hjul=bil :wink:

Love kan være simple, men i dette tilfælde dog lidt for simpel. En mc kan altså per definition, maksimalt have 3 hjul.

Hvis du kan huske de små kabinescootere, har selv kørt en BMW Isetta , så var alle, med de to bagerste hjul samlet på samme aksel, betragtet som trehjulede motorcykler, men hvis baghjulene ikke var samlet på samme aksel, var de firhjulede, og dermed biler Fortvivletlap:

Der er derfor heller ikke hjelmtvang, på de godkendte ATV'er Fortvivletlap:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
Min fars nabo har en ATV som han har fået godkendt som traktor. Og køre uden hjelm på atv er sq værre end at køre uden sele i bil... Må vel se om jeg ikke ka få fat i en lille crosser igen så. En 125cc eller 250cc...
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: