Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp mig, Tak.. ;) lidt problemer med karburatoren..
#1
HEJSA Grin

Jeg har et lille problem, og håber at en eller flere af jer kan hjælpe.. Blink med øjet

Det startede med at min scooter ikke ville starte for 2 måneder siden, (ca.) og så lavede min far og jeg lidt "FUSK" og så fik vi den ret hurtigt igang,

OBS: For at min far og jeg kunne få den igang, blev vi nød til at holde hånden for karburatoren, og så flyttede min far lidt med hans hånd, og så fandt vi ud af vi blev nød til at proppe et eller andet ind i en af de små huller som er i karburatoren, så satte jeg en stump ledning ind og nu køre scooteren rigtig godt.... Grin

PS: Jeg har prøvet med to forskellige karburatore med samme resultat..

Min scooter køre ikke ret langt på literen.. Jeg bor 5 km udenfor en by og jeg kan lige køre derind og hjem igen 6-7 gange på en fuld tank....

Jeg går ud fra at en scooter godt kan køre meget længere på Literen, for det har alle mine andre scooter kunne... :/

Jeg kender rimeligt meget til scootere, men alligevel driller det her... :/

For resten, min scooter har start problemer men laver lidt "FUSK" og så får jeg den igang, og så køre den rigtig godt!. Har karburatorsprit i benzinen..

Jeg har tidligere skrevet herind, og det var fordi min udstødning bliver "rødglødende" når jeg køre, og har tænkt lidt på og forbrædningsblandingen, (altså om det kan have noget med det her at gøre)..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Come on, der må da sidde en derude som læser det her, som må ha et forslag til hvad der kan være galt... :/
Svar
#3
Hejsa...

At man skal holde hånden for karburatoren for at kunne få den startet, tyder meget kraftigt på at den for for meget luft i forhold til benzin.

Har du tjekket den i alle leder og kanter for falsk luft, da du har prøvet med en anden karburator burde det jo udelukke den.

Hvis den ik er vold tunet, så skulle den meget gerne køre en hel mere. Normalt tyder en dårlig km/l på enten dårligt indstillet karburator - udkørt cylinderkit - eller at motoren suger falsk luft.

Jeg køre selv ca 29 km/l på min egen med sportskit. På et tidspunk var jeg selv nede og køre 12 km/l, der lå "fejlen" i udkørt cylinderkit og dårlig indstillet karburator.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#4
Er godt os spændt på hvor længe mit cylinder kit holder endnu ( 30.000km) på lager..
Svar
#5
Tempo Skrev:Hejsa...

At man skal holde hånden for karburatoren for at kunne få den startet, tyder meget kraftigt på at den for for meget luft i forhold til benzin.

Har du tjekket den i alle leder og kanter for falsk luft, da du har prøvet med en anden karburator burde det jo udelukke den.

Hvis den ik er vold tunet, så skulle den meget gerne køre en hel mere. Normalt tyder en dårlig km/l på enten dårligt indstillet karburator - udkørt cylinderkit - eller at motoren suger falsk luft.

Jeg køre selv ca 29 km/l på min egen med sportskit. På et tidspunk var jeg selv nede og køre 12 km/l, der lå "fejlen" i udkørt cylinderkit og dårlig indstillet karburator.

Mvh
Tempo

Hejsa, Blink med øjet

Min scooter er std. men med 45'er udstødning..

Ja, har prøvet med en anden karburator med samme resultat (altså man blev nød til at holde hånden for karburatoren), og jeg kan skrue lige så tosset jeg vil på luftskruen, uden nogen former for endring... Og hvis jeg fjerner den såkaldte ledning som sidder i karburatoren, så er den bare helt gal... :/

Min far og jeg skiftede stempelringe her for et stykke tid siden, og de gamle var meget slappe i forhold til de nye, og kompressionen er perfekt.. Ikke fordi der var noget galt før, og det kunne vel ikk skade at sætte nogle nye i.. Blink med øjet
Og det kan godt være cylinder kit som er gået, men tror jeg alligevel ikke på min, da den kun har kørt 6*** km...
Så kan bare ikke se hvad der skulle være galt..:/

Jeg har tjekket for falsk luft på studsen.. Og den er lidt "mør" og gammel måske, men der er intet...
Jeg har renset karburatoren 2 gange, og det var uden resultat. (ingen endring)
Jeg har prøvet med 2 forskellige karburatorer, og var uden resultat. (ingen endring)
Jeg har tjekke vacumpumpen, og ved godt at den ikke fungere optimalt..

Og nu da jeg lige skriver at vacumpumpen ikke fugere optimalt, så tænkte jeg egentlig på om der ikke kan sidde skidt inde i selve pumpe, for jeg har set med lys ned i tanken og så at der hvor pumpen sidder er det fuldstændig rent, men alligevel, kan der ikke sidde noget inde i pumpen..?

Jeg tror at den stump ledning jeg har sat i min karburator gør så scooteren får mere benzin (altså den erstatter faktisk en hånd, så jeg selv er fri for at holde hånden for karburatoren, for hvis jeg hiver ledningen ud, så skal jeg have hånden for), og hvis man holder en hånd for karburatoren betyder det vel at den får mere benzin end normalt, ikk?

Og nu da min udstødning bliver rødglødende så tænkte jeg også på om det ikke kan være fordi den får alt for meget benzin i forhold til olie,..?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Søren26 Skrev:Er godt os spændt på hvor længe mit cylinder kit holder endnu ( 30.000km) på lager..

HeH, tja... Blink med øjet Det er jo ikk til at vide Blink med øjet
Svar
#7
Hejsa...

Nu ved jeg ik om det kan være det samme, på din som jeg havde på min for et godt stykke tid siden. Der havde jeg også startproblem med min, samt at luftskruen var totalt ligeglad der lærte jeg så noget nyt af fra en scooter mekker.

Hvis den er meget svær at indstille eller få respons, kan det nogle gange skyldes en for lille hoveddyse. Når man ik kan få indstillet luften, kan man heller ik få justeret sin karburator ordenligt ind og få et real svar fra tændrøret ( om den køre for fed eller for magert ).

Det kunne måske måske også være det på din, da du skal sænke lufttilførselen og "give" ekstra benzin.

Hvis du har mulighed for det, så prøv at gå et par strørrelser op ( eks. fra 80-88 i dyse )


Mvh
Tempo.
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#8
Hejsa, mange tak for svaret, jeg har prøvet med en 74'er og en 107'er, kan ikke huske hvad den sagde til det.. Men prøver lige i morgen med 74'eren, kan det gå??
Svar
#9
Hejsa...

Der vil jeg så sige at springet er for stor ( 74-107 ), men prøv med et i starten af 80. Hvad er det for en scooter der er tale om, så kan jeg prøve at se om jeg kan finde std. dysen størrelsen til dig hvis ik du selv ved det.. Mere så du ik hele tiden er i "overstørrelse" i dysen, for det kan også give samme udslag.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hmmm

Det gik sku lidt for stærkt :oops: . Når du skal sænke lufttilførelsen for at kunne starte, kan det jo ik være for stor dyse.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: