Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp!?
#1
Min scooter køre fint osv. Men efter jeg har kørt noget tid, og gasset ned og op, er det ligesom den ikke yder helt så meget mere.
Nogen der har en ide om hvad det kan være?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Mortenmette Skrev:Min scooter køre fint osv. Men efter jeg har kørt noget tid, og gasset ned og op, er det ligesom den ikke yder helt så meget mere.
Nogen der har en ide om hvad det kan være?


Det er meget normalt.

Alle scooter yder bedre når de er kolde.


Mvh Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#3
Poulsen48 Skrev:Det er meget normalt.

Alle scooter yder bedre når de er kolde.


Mvh Dennis


Jeg ville mene det er omvendt..
Svar
#4
Hmm...

Vil give Søren ret, den skulle meget gerne yde bedst når den er varm. Hvis den yder bedst kold kunne det tænkes at den evt. køre for magert når den er varm, da den som kold for lidt ekstra benzin fra chokeren.

Mit råd ville være. Kør dig en tur hvor du er sikker på at chokeren er slået fra ( hvis den har auto ), tjek farven på dit tændrør.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#5
Gi den en gang karburatorsprit i tanken.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Søren26 Skrev:Jeg ville mene det er omvendt..

Søren.

Hvis jeg ikke tager meget fejl så udvider cylenderen sig når den bliver varm og det gøre stempel ikke pga det er lavet i aluminium.

Derved mister man kompration når dette sker og derved ydeevne.


Men rat mig hvis jeg tager fejl.

Jeg har endnu ikke haft nogen knallert / scooter som har kunnet yde beder i varm tilstand frem for kold.

Eller jo det har jeg jo så min honda zoomer køre bedre når den er varm, men alle de andre har ydet bedre kold.


Mvh Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#7
Poulsen48 Skrev:Søren.

Hvis jeg ikke tager meget fejl så udvider cylenderen sig når den bliver varm og det gøre stempel ikke pga det er lavet i aluminium.

Derved mister man kompration når dette sker og derved ydeevne.


Men rat mig hvis jeg tager fejl.

Jeg har endnu ikke haft nogen knallert / scooter som har kunnet yde beder i varm tilstand frem for kold.

Eller jo det har jeg jo så min honda zoomer køre bedre når den er varm, men alle de andre har ydet bedre kold.


Mvh Dennis

Ej det holder sgu ikke Blink med øjet
Hvorfor laver man så termostater på biler, så de hurtigere komme op i driftstemperatur?

Den yder altid bedre når den er varm, og det giver øget slid når den for tæv med kold motor.
Svar
#8
Poulsen48 Skrev:Søren.

Hvis jeg ikke tager meget fejl så udvider cylenderen sig når den bliver varm og det gøre stempel ikke pga det er lavet i aluminium.

Derved mister man kompration når dette sker og derved ydeevne.


Men rat mig hvis jeg tager fejl.

Jeg har endnu ikke haft nogen knallert / scooter som har kunnet yde beder i varm tilstand frem for kold.

Eller jo det har jeg jo så min honda zoomer køre bedre når den er varm, men alle de andre har ydet bedre kold.


Mvh Dennis
Rent pricipielt, kan en kold motor køre lige så godt, som en varm motor, hvis olie og indstilling er justeret til det, men i praksis, vil det ikke være særligt "smart", at justere til kold motor, da motoren jo af naturlige årsager hurtigt bliver varm :wink:

Da aluminium og støbejern ikke udvider sig ens, er det en dårlig ide, at cylinder og stempel er lavet af to så forskellige materialer. Grunden til, at det kan fungere er, at der sidder stempelringe, der kan kompensere. Det er dog ikke stempelringene i sig selv, der gør systemet "tæt" ved kompression. Det er den komprimerede luft, der får ringen(e) ud, og og luften, der "tætner" mellem stempel og cylindervæg.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Poulsen48 Skrev:Søren.

Hvis jeg ikke tager meget fejl så udvider cylenderen sig når den bliver varm og det gøre stempel ikke pga det er lavet i aluminium.

Derved mister man kompration når dette sker og derved ydeevne.


Men rat mig hvis jeg tager fejl.

Jeg har endnu ikke haft nogen knallert / scooter som har kunnet yde beder i varm tilstand frem for kold.

Eller jo det har jeg jo så min honda zoomer køre bedre når den er varm, men alle de andre har ydet bedre kold.


Mvh Dennis


Min PGO ryger meget og kan ik komme i fart når den har stået uden for i frost vejr i nogen timer, når motoren så er varm er der ingen problemer.

En krop yder jo os bedst når muskler er varmet op og det minsker skader
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Søren26 Skrev:Min PGO ryger meget og kan ik komme i fart når den har stået uden for i frost vejr i nogen timer, når motoren så er varm er der ingen problemer.

En krop yder jo os bedst når muskler er varmet op og det minsker skader

Ehem der var ingen der nævnte noget om hvornår det er bedst for scooteren at blive kørt på for at ungå skader- Det var jo nu ikke lige det spørgsmålet lød på.


Alle kolde scooter ryger meget når de bliver startet kolde men det er pga den automatiske chokker.



Alle de scooter jeg har ejet igennem tiden har altid ydet bedst i helt kold tilstand.

Det er der jeg har oplevet de hurtigste accelrationer og den største top fart.



Syndes bare det lyder underligt at jeg er palle alene i værden som tilsynladene har oplevet dette.??


Mvh Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#11
Poulsen48 Skrev:Ehem der var ingen der nævnte noget om hvornår det er bedst for scooteren at blive kørt på for at ungå skader- Det var jo nu ikke lige det spørgsmålet lød på.


Alle kolde scooter ryger meget når de bliver startet kolde men det er pga den automatiske chokker.



Alle de scooter jeg har ejet igennem tiden har altid ydet bedst i helt kold tilstand.

Det er der jeg har oplevet de hurtigste accelrationer og den største top fart.



Syndes bare det lyder underligt at jeg er palle alene i værden som tilsynladene har oplevet dette.??


Mvh Dennis

Det må være nytårskulder Griner
Svar
#12
Det er skam ikke nytårskuller :wink: Bliver en motor (for) varm yder den mindre, men det er jo mere et teoretisk problem, da vi ikke rigtigt kan undgå, at den bliver varm. Man kan holde termperaturen nede med væskekøling - det er derfor væskekølede normalt yder lidt mere - men det er jo også kun til en vis grænse, man kan holde temperaturen nede på en forbrændingsmotor :wink: Så det er desværre bare noget, vi må lære, at leve med. At motoren desuden kører bedre i kold tør luft, er en anden sag. Det skyldes, at luften "fylder" mindre, når den er tør og kold, så der kommer mere ilt i blandingen til forbrændingskammeret.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: