Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sprint kører dårligt efter startvanskeligheder
#1
Hej. Jeg har en Sprint fra 07 der ikke ville starte efter den første tur hvor det sneede lige inden jul. Jeg har nu fået gang i den - sådan da!

Det hjalp da jeg tømte karburatoren og lod den køre på starteren indtil den modvilligt gik igang. Den kørte fint i tomgang indtil den blev varm, hvor efter den næsten ikke kan holde sig igang og går ud jævnligt.

Når jeg giver gas er der næsten ingen træk, og den kører måske 10-12 km/t. Jeg har prøvet at pille luftfilteret af, for at se om den gik bedre/værre, men der er ingen forskel.

Jeg mistænker måske vand/kondens i tanken, men kan man tømme en tank på en sprint uden at skal have hanen i bunden ud?

Det ser noget bøvlet ud at skulle ind under tanken og skrue. Kan man pille slangen fra karburatonen og lade det løbe hvis kan piller en anden slange af (med modstand)

Håber i kan hjælpe Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Den slange som benzinfiltret sidder på, den skal du tage af karburatoren og den slange som sidder nede på studsen (Det "overgangs rør" fra karburator til cylinder) og suge i det, så skulle der gerne komme benzin ud af slangen med benzinfiltret.

Men vil du tømme tanken på den måde så vil jeg nok råde dig til at finde noget til at suge med, ellers bliver du nok noget sløj inden du er færdig :wink:
Svar
#3
Paulsen Skrev:Den slange som benzinfiltret sidder på, den skal du tage af karburatoren og den slange som sidder nede på studsen (Det "overgangs rør" fra karburator til cylinder) og suge i det, så skulle der gerne komme benzin ud af slangen med benzinfiltret.

Men vil du tømme tanken på den måde så vil jeg nok råde dig til at finde noget til at suge med, ellers bliver du nok noget sløj inden du er færdig :wink:

Ja en stor sprøjte som dem man kan få på apotekerne skulle vist være fin til det Smil
Svar
#4
Få fat i en slange. Tag benzinddækslet af. Stik den enne ende af slangen ned i bunden af tanken. Sørg for, at den anden ende af slangen er længere nede mod jorden, end tanken. Sug lidt i slangen, og benzinen vil løbe ud, af sige selv.

Jeg ved godt, at man ikke bør få benzin i munden, og slet ikke sluge den, men er man lidt forsigtig, behøver man ikke, at få det i munden. Da vand er tungere, end benzin, er det ikke sikkert, at man behøver, at tømme tanken helt, da vandet vil ligge i bunden af tanken, og slangen vil tømme tanken fra bunden.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Okay - tak. Det vil jeg prøve.

Kan det være skyld i at den ikke vil starte uden jeg først har tømt karburatoren (svømmehuset), OG at den går med så lave omdr. uden bundtræk?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
duusgaard Skrev:Okay - tak. Det vil jeg prøve.

Kan det være skyld i at den ikke vil starte uden jeg først har tømt karburatoren (svømmehuset), OG at den går med så lave omdr. uden bundtræk?
Alt, er muligt :wink: , men det lyder som om, at den ikke får nok benzin. Årsagen til det, kan være vand, defekt vakuumhane, defekt vakuumslange, tilstoppet benzinfilter, møg eller defekt (membran?) i karburatoren, forkert indstilling af karburatorens tomgangsskruer, "klemt" luftslange, og så selvsagt forkert ventilafstand. Så du må igang, fra en en ende af :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Hmm - ikke lige det svar jeg søgte :wink:

Jeg starter fra en ende af, og ser om det blir bedre. Jeg skal nok poste herinde efterhånden som jeg kommer frem i processen.

Mange tak indtil videre ... Grin
Svar


Forum spring: