Søg Garagen Hej Gæst! Register

RS50 mister omdrejninger i 5 og 6 gear
#1
På den ene af mine 2 famøse RS50´ere har jeg sat en tunudstødning på, og den er blevet pænt hurtig, eneste problem er at den ikke kan følge med i 5 og 6 gear! Opsætningen på den er standard kun bortset fra udstødningen. Hvad vil hjælpe her? En større dyse eller karburator, powerfilter eller hvad!? Kom med et bud
Nuværende kværne
2 stk Aprilia RS50 fra 98 og 01 samt 1 stk Aprilia Classic 50

Dem der var
2 stk Peugeot speedfight ac fra 99 og 06
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Måske din tunudstødning har powerband der ligger højere end din standart cylinder/stempel kan trække i de høje gear! For at få omdrejningerne op kan du evt dreje dit stempel kortere, og eller udbore indsugningen. Det er self strengt ulovligt, og går da udfra du KUN bruger den til banekørsel hehehe :wink:
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
#3
Det tør jeg sgu ikk gå igang med Ked af det Det vil ikke hjælpe at dyse om?
Nuværende kværne
2 stk Aprilia RS50 fra 98 og 01 samt 1 stk Aprilia Classic 50

Dem der var
2 stk Peugeot speedfight ac fra 99 og 06
Svar
#4
Det tvivler jeg stærkt på! Normalt dyser man op når man kører med tun på flere ccm. Jeg er temmelig sikker dit tunudstødningsrør har effektbånd der ligger over hvad standart cylinder og stempel kan trække! Jeg er ret sikker på den ikke kommer til at gå bedre med en federe blanding, da du ikke har øget ccm. Der er to muligheder: Skift til standart udstødning, eller hakke/bore hhv stempel og cylinder Grin Med mindre du overvejer den tredie mulighed som et et komplet tunsæt der er lige til at montere på sadan en totaktsfætter :wink:
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
#5
Du mener både udstødning, cylinder og karburator?
Nuværende kværne
2 stk Aprilia RS50 fra 98 og 01 samt 1 stk Aprilia Classic 50

Dem der var
2 stk Peugeot speedfight ac fra 99 og 06
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Du behøver ikke skifte til større karburator hvis du vælger at bore og hakke cylinder og stempel. Hvis du køber et meget stort tun kan du godt have gavn af en større karburator.
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
#7
Jeg vil undgå at bore og hakke for det aner jeg ikke noget om så...
Nuværende kværne
2 stk Aprilia RS50 fra 98 og 01 samt 1 stk Aprilia Classic 50

Dem der var
2 stk Peugeot speedfight ac fra 99 og 06
Svar
#8
Det er en ret simpel "operation" prøv at bruge søgefunktionen for vejledning Grin Eller måske der er en venlig sjæl herinde fra, der bor i dit område, som kan tilbyde sin hjælp :P
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar


Forum spring: