Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nu har jeg snart prøvet alt!
#1
Hey folkens nu har jeg igennem et stykke tid haft mange problemer med min yamaha bws ng men har nu brug for hjælp til at løse problemet.

jeg har lige fået skiftet til en ny standart RMS krumtap med stage6 lejer og nye simmerringe fordi den ikk ville køre og skød ud af udstødning og mistede kompression.

her er min opsætning


cylle: polini sport 47mm tjekket for ridser og nye stempelring har kørt 1400km.

krumtap: standart RMS med stage6 C3 lejer med teflonstyr.

karburator: dellerto 21mm med 103 dyse i.

udstødning: stage6 street.

luftfilter: std. med en tyndere luftfilter indsats og begrændsningen taget.

membraner. std.

problemet er at den starter på første hug på kickstarteren og står nogenlunde i tomgang men måske lidt lavt afhængig af vejret:b og den tager fint gas i hurtige tav. Men når jeg så køre begynder den efter 20-30meter at trække dårligt hakke og spytte ud af udstødningen jeg kan så holde den i gang i en 20sek. med at lege lidt med gassen men derefter går den død.

men før krumtap skift gjorde den det hvor jeg skiftede tændrør og det virkede lige nok til at køre i skole og hjem igen ca 6.7km men så begyndte den igen.

PS. det er en prof der har skiftet krumtappen.

HJÆLP! hvad kan problemet være.
Adam Savage: If It's Worth Doing, It's Worth Overdoing.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det lyder næsten som om, den ikke får benzin nok til karburatoren. I starten kører den fint på benzinen i svømmerhuset, men når du lukker helt op for DellOrto'en og futter derudad bliver blandingen gradvist mere mager (motoren begynder at hakke og spytte, som du siger) og tilsidst går den ud på grund af sult.

Jeg ved godt at det lyder som en simpel ting i forhold til alt det andet du har lavet, men det er jo også nemt lige at checke. Hvis det skulle være årsagen er mulige syndere et tilstoppet benzinfilter, en dårlig benzinpumpe, et tilstoppet udluftningshul i tankdækslet (så der kommer vacuum i tanken) eller slet og ret snask i bunden af tanken.

8)
Svar
#3
103 dyse til spor ?? lyder lidt voldsomt
Svar
#4
Hej Runnerdude:b det lyder faktisk som et meget godt svar for gassen begyndte også på at sætte sig og opføre sig underligt da de andre problemer startede, og jeg har prøvet at kikke gaskablet igennem og smurt det men den gør det stadig (altså gassen der sætter sig) :-)

Kan det være at min karburator er ved at være gammel slidt og beskidt måske klar til udskiftning?

eller har du nogen ideer udover self at pille bundkaret ud og rense den?
Adam Savage: If It's Worth Doing, It's Worth Overdoing.
Svar
#5
Lige en ting mere:b her på det sidste lige før og da problemer begyndte gjorde den det at når man kørte og så slap gassen døde den. Den gik ikke ud men lavede bare den der dybe lyd som hvis karburatoren falder af mens man køre eller hvis men med fart på drejer nøglen.

Jeg ved godt det er dårligt formuleret men håber du forstår hvad jeg mener hehe:-)
Adam Savage: If It's Worth Doing, It's Worth Overdoing.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
wingwaou Skrev:Hey folkens nu har jeg igennem et stykke tid haft mange problemer med min yamaha bws ng men har nu brug for hjælp til at løse problemet.

jeg har lige fået skiftet til en ny standart RMS krumtap med stage6 lejer og nye simmerringe fordi den ikk ville køre og skød ud af udstødning og mistede kompression.

her er min opsætning


cylle: polini sport 47mm tjekket for ridser og nye stempelring har kørt 1400km.

krumtap: standart RMS med stage6 C3 lejer med teflonstyr.

karburator: dellerto 21mm med 103 dyse i.

udstødning: stage6 street.

luftfilter: std. med en tyndere luftfilter indsats og begrændsningen taget.

membraner. std.

problemet er at den starter på første hug på kickstarteren og står nogenlunde i tomgang men måske lidt lavt afhængig af vejret:b og den tager fint gas i hurtige tav. Men når jeg så køre begynder den efter 20-30meter at trække dårligt hakke og spytte ud af udstødningen jeg kan så holde den i gang i en 20sek. med at lege lidt med gassen men derefter går den død.

men før krumtap skift gjorde den det hvor jeg skiftede tændrør og det virkede lige nok til at køre i skole og hjem igen ca 6.7km men så begyndte den igen.

PS. det er en prof der har skiftet krumtappen.

HJÆLP! hvad kan problemet være.
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Det kan også have noget med gnisterne at gøre, men tvivler,... Men prøv at få renset der hos benzinen, og filteret osv. Smil
Svar
#8
Hejsa...

Jeg har siddet og gruet lidt, det gør nogle af os når vi kommer op i alderen Griner Griner . Jeg er kommet frem til en ting som undre mig, men ved ik om det kan være der dit problem ligger.

Har du prøvet at tjekke om din std. membran ik er begrænset i "stoppladerne", eller om std membran pladerne ik er for hånde. Det kan bevirke at du ik for et ordenligt sug ned i mortoren, det den i bund og grund ik kan nå ved høje omdr. ik for benzin nok ned i forbrændingskammeret ( mellem stempel og topstykke ).

Du kunne prøve at bukke "stoppladerne" lidt ud, så dine menbranplader kan åbne lidt mere.

Håber du forstå lidt af det jeg skriver, ellers må jeg prøve at forklare det anderledes.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#9
Ja det kan faktisk godt være løsningen, da han ikke køre med std. opsætning og derved har motoren så også brug for mere benzin, og det er membranen du ikke har rørt ved skriver du, så jo prøv med det som "Tempo" skriver eller så bare køb en racer membran, (altså den giver lov til mere end std)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ra1994..
Nu har jeg prøvet at læse dit svar, men kan ik helt tyde hvad du mener desværre.

Hvad mener du med "gnisterne" og hvad er det der kan renset hos benzin og filteret??.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#11
Ja, altså, det kan være tændrøret der er gået, det kan være tændspolen, det kan også have noget at gøre med den strøm der kommer til tændspolen, og så mente jeg også han kunne prøve at tømme benzintanken og rense den måske for snavs osv., og skifte benzinfilteret..

Bare spørg hvis du har svært ved at forstå det, så skal jeg prøve at formulere mig anderledes Grin
Svar
#12
Hey guys tak for svarene! Det jeg har gjort nu er at jeg har bestilt nye stempel-ringe fordi har tjekket stort set alt det andet og det lader til at være i orden.

Fik den også til at køre ved at sætte en tændrør med lavere varmeværdi i så tror altså
mit problem har været at der har kunne komme for meget olie forbi ringene og derfor er mit tændrør blevet sodet til før det nåede sin optimal varme.

Kan det passe?
Adam Savage: If It's Worth Doing, It's Worth Overdoing.
Svar


Forum spring: