Søg Garagen Hej Gæst! Register

Suzuki estilete opfører sig underligt.
Hej allesammen.

Jeg har en dejlig Suzuki Estilete årgang 2006, kørt ca 9300 km.

Men den er begyndt at opføre sig underligt på det seneste. Den har tendenser til at efter jeg har kørt ca 2 - 3 kilometer, så sker det nogle gange at den simpelthen ikke vil tage gassen. Den hoster og hakker når jeg giver den gas og tager ikke ordenligt ved. Det er ligesom om at det bliver gradvist værre indtil jeg stopper op og lader den stå i 20 sekunder. Derefter kører den helt normalt igen.

Endvidere har den haft problemer med at stå i tomgang på det seneste, nogle gange vil den, nogle gange går den ud og skal kontant have gas for at holde sig selv i live.
Den starter også først på 6 hug på kickstarter nogle gange, andre gange første hug.

Den har altid været underlig i tomgang. Lav tomgang når den er kold, og når den så er mellem varm kører den nærmest med en. Efter 3 km kørsel står den så perfekt i tomgang.

Den er ikke tunet, kun skiven pillet stadig begrænset i udstødningsrør.

Det kan jo desværre være så mange ting går jeg ud fra. Ved ikke helt om det er begyndt så småt når kulden er ved at være her, og om den evt bare skal bare lidt kaburator sprit?

Hvad kunne det ellers værre? Der er automatisk choker, kan det være den der opfører sig underligt? Det kunne man måske forestille sig med underlig tomgang, men hvad med resten?

Håber i kan hjælpe.

De bedste hilsner
Anders Møller
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Forum spring: