Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vand i motor? Vejledning søges.
#1
Hej B-S.

Jeg har her igår byttet mig til en fin CPI GTR, som ikke kører.

Sælger troede det var vand i el net eller karburator, fint nok det kan jeg sagtens fikse tænker jeg så.

Så her i formiddags, skiller jeg den ad, for at finde ud af hvor problemet ligger, og da jeg så tager tændrør af, er der en mat hvid væske på det, og jeg tænker selvfølgelig det en toppakning der er gået sig en tur. Ganske rigtigt, det var det.

Jeg får drænet kølesystemet, og får taget topstykke af, og ser så at cylinderen sejler i vand og kølervæske, så nu har jeg afmonteret cylinder, topstykke og stempel, men der ligger jo stadigvæk vand i krumtapshuset, kunne jeg forestille mig.

Mit spørgsmål er så, hvad er den bedste/letteste løsning til at fjerne det vand og "tørre" blokken igen?

Mvh. Michael.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hmm det er sikkert den håre metode at motoren skal afmonteres og skilledes ad, det vil jeg nok anbefale at gøre lejerne i krumtappen har det sikkert heller ikke så godt efter en gang vand det får jo tingne til at ruste.
Jeg er glad for at min Runner ikke er vand kølet så kommer man ikke ud i de problemer.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
Johannes Johansen Skrev:Hmm det er sikkert den håre metode at motoren skal afmonteres og skilledes ad, det vil jeg nok anbefale at gøre lejerne i krumtappen har det sikkert heller ikke så godt efter en gang vand det får jo tingne til at ruste.
Jeg er glad for at min Runner ikke er vand kølet så kommer man ikke ud i de problemer.

Den har kun stået med vand i motoren et par dage før den blev åbnet. Og der ligger jo et tyndt lag to takts olie på lejer højest tænkeligt, så håber da ikke der er noget der ruster Fræk Hehe

Tænkte på at tage cyl osv og lade det ligge herinde og tørre, og så tage knallerten ned i en vens kælder, og proppe en masse papir eller lign i krumtapshuset, rundt om plejlstangen, og så lade den stå og tørre i kælderen der et par dage.

Ved bare ikke hvor god en løsning det er.
Svar
#4
MiX- Skrev:Den har kun stået med vand i motoren et par dage før den blev åbnet. Og der ligger jo et tyndt lag to takts olie på lejer højest tænkeligt, så håber da ikke der er noget der ruster Fræk Hehe

Tænkte på at tage cyl osv og lade det ligge herinde og tørre, og så tage knallerten ned i en vens kælder, og proppe en masse papir eller lign i krumtapshuset, rundt om plejlstangen, og så lade den stå og tørre i kælderen der et par dage.

Ved bare ikke hvor god en løsning det er.

Tror ikke det holder i længden, desværre Ked af det
Du er nok nød til at splitte det totalt ad.
Svar
#5
MiX- Skrev:Den har kun stået med vand i motoren et par dage før den blev åbnet. Og der ligger jo et tyndt lag to takts olie på lejer højest tænkeligt, så håber da ikke der er noget der ruster Fræk Hehe

Tænkte på at tage cyl osv og lade det ligge herinde og tørre, og så tage knallerten ned i en vens kælder, og proppe en masse papir eller lign i krumtapshuset, rundt om plejlstangen, og så lade den stå og tørre i kælderen der et par dage.

Ved bare ikke hvor god en løsning det er.
En hårtørrer kan gøre underværker :wink: , men bliver olie først pisket rundt med vand, gør olien ikke megen gavn mere. Du kommer nok ikke uden om, at skulle give lejer noget nyt fedt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Prøver noget trykluft, og så derefter en hårtørrer. Og så kommer der lidt totakts olie i smørre kanalerne, så stiller jeg den i en kælder og lader den stå der et par dage, og så ser jeg hvordan lejerne kører rundt derefter. Hvis det ikk er optimalt til den tid, må jeg jo skille blokken fra hinanden Fræk

Tak for hjælpen ;D
Svar
#7
Dine lejer i blokken vil sikkert ruste sammen tror ikke at der er andet at gøre en at afmonterer hele blokken og skille den ad, men vi får jo at se hvem der griner sisdt når den har smaderet lejerne så kan du skille den ad igen.
Syntes at de der plan b løsninger er dårlige Griner men prøv bare det kan kun gå galt.
Syntes at det lydder som en dårlig bytte handel i mine øre da der er vand i blokken.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#8
Johannes Johansen Skrev:Dine lejer i blokken vil sikkert ruste sammen tror ikke at der er andet at gøre en at afmonterer hele blokken og skille den ad, men vi får jo at se hvem der griner sisdt når den har smaderet lejerne så kan du skille den ad igen.
Syntes at de der plan b løsninger er dårlige Griner men prøv bare det kan kun gå galt.
Syntes at det lydder som en dårlig bytte handel i mine øre da der er vand i blokken.

Tror nu heller ikke blokken er så sart, at den ikke lige kan stå en dag eller lign Smil Og går lejer, så har jeg en undskyldning for at købe ny tap og noget hyperracing opsætning Smil

Min gamle Rally LC med Polini evolution opsætning, var os pisse utæt. Der tømte jeg ikke engang krumtapshuset eller noget. Der fik topstykket noget flydende pakning og så vand på den igen ^^
Svar
#9
Jeg ville hurtigst mulig få vandet suget op med en benzinslange eller andet, herefter få den samlet og få liv i den, men det skal gøres nu, ikke i næste uge.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Kan tidligst gøre det torsdag. Har ikke mine pakninger før Smil

Indtil videre har jeg fjernet det værste vand, og hældt lidt olie i krumtapshuset og kørt det lidt rundt. Så kan jeg fjerne olien igen, og give det en tur med trykluft og hårtørre når jeg har mine pakninger hjemme
Svar
#11
Ok held og lykke krydser fingerer den kommer sikkert til at ryge en del den dag den starter Grin .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#12
Johannes Johansen Skrev:Ok held og lykke krydser fingerer den kommer sikkert til at ryge en del den dag den starter Grin .

Krydser skam også selv fingre Grin Hehe. Og ja den kommer til at ryge virkelig meget. Kom dog til at ødelægge det kabel der går ned til oliepumpen da jeg sku have filteret af den :O Så overvejer om jeg skal købe nyt kabel, eller bare blande benzinen selv også.
Svar


Forum spring: