Søg Garagen Hej Gæst! Register

Og han kørte, og han kørte, og han kørte
#1
Helt nøjagtigt kørte jeg 2137 kilometer. Fra midtjylland til sydtyskland og retur på 8 dage.

Turen var oprindeligt planlagt til at skulle vare 14 dage, men da jeg fik ondt i rø... øh... bagdelen, valgte jeg at afkorte den. Jeg havde ellers købt et blødt skumgummisæde til at lægge ovenpå sadlen, for at sidde godt. Og min store vandtætte "pølsetaske" på bagsædet dannede et perfekt ryglæn.

Min REGAL RAPTOR 150 klarede derimod turen forbavsende godt.

Udturen foregik uden et eneste problem. (Bortset fra en gevaldig 2 timers tordenskylle. Men det regner vel altid et eller andet sted ned gennem Tyskland. Jeg søgte ly under en bro, hvor der allerede stod et par bikere. Den ene på en Yamaha 1200. Den anden på en Harley. Jeg var forberedt på at skulle høre et par spydige bemærkninger om min lille kinøjser i det fine selskab. Men de var flinke, og vi fik os en god lang snak om motorcykler og meget andet på en blanding af tysk og engelsk.)

På hjemturen knækkede en af de bolte der holder udstødningsrøret på topstykket.
Jeg havde for en sikkerhedsskyld et par nye bolte med, men da jeg havde skruet udstødningsrøret af, kunne jeg ikke få fat på den lille stump af bolten der stak ud af topstykket. I stedet skruede jeg så den anden bolt ud, og erstattede den med en af de nye jeg havde med. Så sad røret da i det mindste fast med en god bolt, og det var tilsyneladende tæt. Maskinen lød ihvertfald som den plejede.

Jeg kørte fortrinsvis på de små biveje som førte ind gennem de små hyggelige byer, og benyttede kun motorvejen uden om storbyerne.

Brugte 68 liter benzin = lidt over 31 km. pr. liter (meget kørsel i bakket terræn og småbjerge)
Olieforbrug: En halv deciliter
Kædespray 2 gange (kædestramning var ikke nødvendig)
Ingen skruer eller bolte raslede løse.
Dækslid: Så lidt at det ikke kunne registreres med det blotte øje.

Forbedringer af motorcyklen inden turen:
Ekstra blødt sæde. Udskiftet fodhvilere med komfortable (og flotte) fodplader fra SPYDER modellen.
Frakoblet kontakten, så maskinen kan startes med støttebenet nede. Ryglæn i form af "pølsetaske på bagsæde. Konstrueret ophæng til telt under forlygten. Opgearet med to tænder på forreste tandhjul.

Jeg havde en dejlig tur, men hvis nogen spurgte mig idag, hvor jeg stadig har temmelig ondt i en vis legemsdel, om jeg ville gøre det om igen, er jeg ikke helt sikker på svaret.

Men om et lille år har jeg sommerferie igen, og så er problemet med den allernederste del af ryggen sikkert glemt. Hvordan er det mon at køre motorcykel i Østrig?

Dave
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
Glædeligt at jeg ikke er den eneste eventyrer herinde! Smil)

Jeg har netop tilbagelagt 1129,0 km (på en 30'er!) i det central-danske landskab. Det tog sammellagt ca. 8½ dag.
(København-Ebeltoft-Skanderborg-Herning-Oksbøl-Givskud-Odense-Lolland-København)

Og 3 timer non-stop i sadlen gør i hvert fald mig ret øm i en vis region (foruden visse andre!), så den indkalkulerede 5 min. pause efter hver hele times kørsel kom til at passe ganske fint med praksis.
Pauserne kunne så benyttes til at tanke, handle eller finde ud af, hvor jeg var og/eller hordan jeg kom videre Smil

Også jeg mødte en biker undervejs (Aarup). Han var nødt til at gøre holdt i Middelfart under en tordenbyge. Hans lædertøj kunne ikke klare det. 3 timer før ham kørte jeg igennem området i tørvejr!
Svar


Forum spring: