Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stadig problemer med min sprint!
#1
Ja, nu har min sprint så stået stille i et lille år.. :S

Og jeg synes det er ved at være på tide at få den ud at kører, har rodet med den mange gange nu, hver gang jeg er kommet i tanke om noget nyt det måske kunne være eller når i herinde har foreslået noget..
Så hvis jeg ikk får den til at kører i den her uge, ryger den sku ud til THansen.Ked af det Med mindre der er en venlig sjæl herinde der mangler lidt håndøre.. Smil

Problemet er at den kun gnister 1-2 gange svagt og vil ikke starte.. Jeg har renset samtlige kontakter og gjort næsten alt synes jeg..

Er der ikk en der kan hjælpe mig? Evt. hvordan man måler på tændspolen..

Afstan på tændrør er 0,5 og er helt nyt..

På forhånd tak!

Mvh Morten
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Prøv med et nyt batteri, og frisk benzin :wink: Mange firtaktsmodeller, kan ikke starte, eller trække nok strøm fra generatoren til tændspolen, hvis batteriet er "nede".
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Okay det kan godt være jeg skal prøve med et nyt batteri, kan bare ikke forstå hvis det ikke er nok at lade det op.?
Men okay den virker godt nok os rimelig "død"
Er der strøm på batteriet når man køber den, eller skal man os til at lade den op?
Svar
#4
Morten87 Skrev:Okay det kan godt være jeg skal prøve med et nyt batteri, kan bare ikke forstå hvis det ikke er nok at lade det op.?
Men okay den virker godt nok os rimelig "død"
Er der strøm på batteriet når man køber den, eller skal man os til at lade den op?
Har et batteri været fladt mere end 2-3 gange, kan det ikke mere holde på strømmen, uanset, hvor meget man oplader.

Der er normalt strøm på batterierne, når man køber dem, men de er sjældent fuldt opladet. Så giv det nye batteri en tur i en oplader. Ikke en oplader til en bil, men en oplader, der lader med maks. et par ampere.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
kragen Skrev:Har et batteri været fladt mere end 2-3 gange, kan det ikke mere holde på strømmen, uanset, hvor meget man oplader.

Der er normalt strøm på batterierne, når man køber dem, men de er sjældent fuldt opladet. Så giv det nye batteri en tur i en oplader. Ikke en oplader til en bil, men en oplader, der lader med maks. et par ampere.

Så har jeg været ude at købe et nyt batteri og en lader..

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3212...1709640712

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3212...1387906948

Havde kun en bil lader og det gamle batteri har jeg ladet på nok 20 gange med den bil lader, så det er nok smadret nu.. :S

Nå men det nye batteri er der meget mere skrald på, men den vil stadig ikk starte, surt!

Kan lige prøve at forklare så godt jeg kan:

jeg sætter tændrøret på topstykket og idet jeg trykker på selvstarteren kommer der lige en gnist, nogle gange 2.. Men lige hvor meget hvor lang tid jeg kører på selvstarteren kommer der ikk flere gniste.?
Men derimod hver gang jeg slipper og trykker knappen ned igen på selvstarteren kommer der lige den ene gnist??

Hvad hulen kan det være??? Håber så inderligt at i kan hjælpe mig..??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Her er en der har haft samme problemer som mig..

--------------------------------------------------

Jeg har en Giantco Sprint ... Og der er nogen problemer med den !

Jeg købte den gennem min bror, og den var lige blevet lavet færdig af t hansen. I starten var der ingen problemer, men så pludselig begyndte problemmerne.

Den er enorm svær og starte og typisk hvergang jeg har fået den startet og kørt nogen 100 meter går den pludselig bare ud .. Og så er den selvføgelig svær at starte igen..

I første omgang da den havde de problemer fik jeg min far og nogen af hans mekaniker-venner til at kigge på den.. Og problemet blev da også løst .. umiddelbart ...

Nu har vi problemet endnu engang.. plus lidt mere:
Den er stadig svær at starte, men igår da jeg fik den startet og kørte , ja ikk engang, 50 meter kørte den langsommer og langsommer.. Jo mere jeg gassed op jo langsommer køre den..

Jeg ved simplthen ik hva problemet kan være.. Den har både været hos t hansen nu og hos en privat person... Hva i alverden kan det være .. ???

Kan huske fra den første gang der blev kigget på den, var der en slange der hænger frit under scooteren.. Altså den ene ende blir ik brugt til noget... Hmm kan det mon være det ?

Og det må helst lige siges at jeg ik har stor forstand på scooter og mekanik.. Så håber virkelig at der er en "nørd" der kan hjælpe mig herinde Very Happy

PLEASE HJÆLP..!

På forhånd tak.
mvh ronnie.

------------------------------------------------------

Dette er taget fra en anden tråd..

http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=12031
Svar
#7
Hvor er du fra??? du skulle nok prøve at låne en cdi box og tændspole , bare så du kan se hvad der virker , det er dyrt at prøve sig frem hvis du skal ud og købe delene , jeg har det hele , men bor i Brønderslev
Svar
#8
Jeg kommer fra Grindsted.. Det er lidt langt væk, men er lige ved at finde ud af noget kørsel i aften hvis det passer dig..
Jeg vil bare rigtig gerne ha den ud at kører nu og er HELT lost.. Og ja, det er rimelig dyrt at købe noget og bagefter finde ud af det ikke var det..? Ked af det
Svar
#9
Du har selfølgelig stillet ventiler , ikke,??? prøv og kikke på stikkene ved Cdi og tændspole , se om de evt. gaber for meget og derfor mister forbindelse, jeg tror faktisk ikke det er cdi der er problemet, ihvertfald på bådmotorer virker de eller ikke , ingen mellemvej ,tændspolen kan det sagtens være , egentlig også tændingslåsen , hvis der er ir eller løs forbindelse , prøv at tjekke stikket.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
keldda Skrev:Du har selfølgelig stillet ventiler , ikke,??? prøv og kikke på stikkene ved Cdi og tændspole , se om de evt. gaber for meget og derfor mister forbindelse, jeg tror faktisk ikke det er cdi der er problemet, ihvertfald på bådmotorer virker de eller ikke , ingen mellemvej ,tændspolen kan det sagtens være , egentlig også tændingslåsen , hvis der er ir eller løs forbindelse , prøv at tjekke stikket.

Jo jeg har stillet ventilerne.. Men det skulle vel ikk har noget med gnisten at gøre?

Jeg har tjekket alle stik og givet dem fugtfortrænger/kontaktrens..

Stikket til cdi'en ser helt frisk og go ud, der har ikke været tegn op ir, undtagen lige på stelkablet, men den er også udskiftet..?
Svar
#11
Nej , ventiler har ikke med gnist at gøre , men det passer med at den ville gå istå efter nogle hundrede meter , har du tjekket stikkene på tændspole , de sidder under plastcover modsat tændkabel.
Det stelkabel du har skiftet , sidder det på både stel og motor ?? det skal det , det originale kabel er noget skidt , det kan miste forbindelse til stel men stadig være ok til motor,dvs, starter stadig virker,men lys osv bliver dårligt.
Svar
#12
keldda Skrev:Nej , ventiler har ikke med gnist at gøre , men det passer med at den ville gå istå efter nogle hundrede meter , har du tjekket stikkene på tændspole , de sidder under plastcover modsat tændkabel.
Det stelkabel du har skiftet , sidder det på både stel og motor ?? det skal det , det originale kabel er noget skidt , det kan miste forbindelse til stel men stadig være ok til motor,dvs, starter stadig virker,men lys osv bliver dårligt.

Ja de to kabelsko der sidder modsat tænkabel, så helt fine ud, men har alligevel renset dem og stammet dem..

Det stelkabel jeg har sat på går fra minus bat. til stel og så over til motoren..
Svar


Forum spring: